Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.
Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.
Ilustrační foto: Samlep
zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET
| 18.9.2008 (13:00)
neber si to osobne, ale ja se obavam ze nejsi cilovou skupinou, pro niz jsou pendolina primarne urcena, cestujici si nepriplaci za nejake luxusnejsi sluzby, ale hlavne za to, ze to nestavi v kazde dire a jede to tudiz rychleji, dale diky povinne rezervaci na cloveka nepadaji lidi co si nesedli a nakonec ma clovek i klid, protoze tim nejezdi vetsi skupiny deti apod. pro cesty ceskych rodin do zapadni evropy neni vlak prilis vhodnym dopravnim prostredkem, tak to bylo a je, ve vice lidech je proste rozdil mezi PHM a mezinarodnim jizdnym propastny.
Jinak v platech problem nevidim. V Rakousku nebudovali 40 let svetle zitrky cili se maji pochopitelne lip, nas narod navic neni tak pracovity aby tech 40 let nekdy vubec dohnal, o cemz se muzes presvedcit napr.v kterekoliv diskuzi na novinky.cz, cili ty platy budou mit vyssi vzdycky a pro nas tam bude vzdycky draz. Ale to s zeleznici zase az tak nesouvisi.
Nikdo tady nehovoří o tom, že se z nouze (což nasazení Pendolin do Ovy bylo), stala výhra. Vytvořil se zcela nový segment zákazníků, kteří nejezdí vlakem do Prahy, ale Pendolinem do Prahy. A co je důležité, jsou za to ochotni slušně zaplatit, resp. připlatit. Plně obsazená je i 1. třída a to při ceně 844,- Kč za jednu jízdu... Téměř pravidlem je situace, kdy ráno ve Svinově přijede limuzína Audi a vyloží pasažéry pro Pendolino a v Praze je v Holešovicích naloží druhá a jedou na jednání ... Myslím, že z obchodního pohledu jsou Pendolina na severní větvi úspěšná. Možná by to chtělo přidat do ranní polohy směr Praha a do odpolední směr Ostrava ještě jeden spoj. Častokrát jsem svědkem odmítnutí cestujícího, který přijde na poslední chvíli. Prostě je vyprodáno.
Ještě je třeba říct, že je škoda, že se toho České dráhy trochu nechytily a tento segment nerozvíjejí.
Problém je v platech, Rakušáci maj mnohem víc než češi. 2 kopečky zmzliny si tam levňeji než za nějakých 45,- Kč nekoupíte. Celá pizza tam stojí 250,- (což není tak moc) ale 0,75 l minerálky stojí už skoro 90,- Kč.
Tak je to i s jízdným. Ten kousek je dražší než těch 300 km do Břeclavi.
Kolik by to vyšlo Pendolinem? Nějakých 7 000,-? Přidej mi na to a nebdu nic namítat. Nezastavování v Kolíně je chyba. Když v Kolíně nastupovala pravidelně cca čtyřicítka lidí, někdy mnohem víc, je to celkem slušná tržba, ne? Je to cca nějakých 25 000,-/den.
Ovšem, spíše mi vadí, že vlaky EC jsou nahrazeny vlaky SC.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










