..: První Pendolino najelo po českých kolejích milion kilometrů :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.

Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.

Ilustrační foto: Samlep

zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET


Adys Poslat mail autorovi | 18.9.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
19.09.2008 (10:04)  
Plný souhlas s Lukinem. Je opravdu zvláštní, že se ČD snaži zuby nehty s produktem SC o jižní větev, kde je tento produkt diskutabilní. A tam, kde jsou lidé ochotni platit jej nerozvíjí, naopak utlumuje. Ostraváci včetně byznysmanu, kteří před tím do vlaku nikdy nevročili dnes jezdi. Vytiženost je velmi dobrá. Netlačil bych Pendolina tam, kde to nejde a naopak bych opět obnovil dvouhodinový takt do OSR, tak jako to bylo dříve. Náhrada IC Janáček je přímo katastrofální. Ale to by asi na GŘ nesměli sedět lidé typu paní Hnulíková a podobní.
registrovaný uživatel waszyn 
19.09.2008 (10:00)  
petr nemec:
neber si to osobne, ale ja se obavam ze nejsi cilovou skupinou, pro niz jsou pendolina primarne urcena, cestujici si nepriplaci za nejake luxusnejsi sluzby, ale hlavne za to, ze to nestavi v kazde dire a jede to tudiz rychleji, dale diky povinne rezervaci na cloveka nepadaji lidi co si nesedli a nakonec ma clovek i klid, protoze tim nejezdi vetsi skupiny deti apod. pro cesty ceskych rodin do zapadni evropy neni vlak prilis vhodnym dopravnim prostredkem, tak to bylo a je, ve vice lidech je proste rozdil mezi PHM a mezinarodnim jizdnym propastny.
Jinak v platech problem nevidim. V Rakousku nebudovali 40 let svetle zitrky cili se maji pochopitelne lip, nas narod navic neni tak pracovity aby tech 40 let nekdy vubec dohnal, o cemz se muzes presvedcit napr.v kterekoliv diskuzi na novinky.cz, cili ty platy budou mit vyssi vzdycky a pro nas tam bude vzdycky draz. Ale to s zeleznici zase az tak nesouvisi.
registrovaný uživatel lukin 
19.09.2008 (9:47)  
Už nemůžu vydržet to kňourání o tom jak je Pendolino nesnesitelně drahé ... Pokud připadá někomu Pendolino na jižní větvi nesnesitelně drahé, tak ho zrušme a nasaďme na větvi severní. Ranní spoj SC500 a někdy i SC502 bývá vyprodaný a to samé platí o SC507 v 15.23 Hodně obsazené jezdí i SC505 a SC509. Prostě ráno z Ostravy do Prahy a odpoledne zpět.

Nikdo tady nehovoří o tom, že se z nouze (což nasazení Pendolin do Ovy bylo), stala výhra. Vytvořil se zcela nový segment zákazníků, kteří nejezdí vlakem do Prahy, ale Pendolinem do Prahy. A co je důležité, jsou za to ochotni slušně zaplatit, resp. připlatit. Plně obsazená je i 1. třída a to při ceně 844,- Kč za jednu jízdu... Téměř pravidlem je situace, kdy ráno ve Svinově přijede limuzína Audi a vyloží pasažéry pro Pendolino a v Praze je v Holešovicích naloží druhá a jedou na jednání ... Myslím, že z obchodního pohledu jsou Pendolina na severní větvi úspěšná. Možná by to chtělo přidat do ranní polohy směr Praha a do odpolední směr Ostrava ještě jeden spoj. Častokrát jsem svědkem odmítnutí cestujícího, který přijde na poslední chvíli. Prostě je vyprodáno.

Ještě je třeba říct, že je škoda, že se toho České dráhy trochu nechytily a tento segment nerozvíjejí.
19.09.2008 (9:26)  
Petr Nemec - Čím Vás Pendolina tak vytáčej? Model povinně místenkových dálkových vlaků, které nestavějí v každé "prdeli" je běžný v Itálii, Francii, Španělsku... Prostě pokud chcete jet z menšího města, musíte přestupovat. Na tom nic špatného nevidím. Naopak opravdu dálkoví cestující nejsou obtěžování courákovou frekvencí typu Kolín-Pardubice, Praha-Kolín. Optimální vzdálenost mezi zastaveními vlaku vidím jako minimálně 100 km. Takže za pohodlné považuji u IC/EC (SC) z Prahy na východ pouze Pardubice, Olomouc, Ostrava a Brno a zastavení v pohraničních stanicích - Bohumín(směr Polsko), Čadca(směr Slovensko), Břeclav (směr Rakousko a Slovensko). Ostatní zastávky jsou u vyšší kategorie na úkor komfortu dálkových cestujících. V našich končinách podle mě jezdí dostatek obyčejných rychlíků, které dostatečně vymetají zbylá města.
19.09.2008 (9:22)  
Petr Nemec: Jestli jste tři tak jednoznačně jeďte do Vídně autem... Vyjde to levněji.
registrovaný uživatel Petr Nemec  mail  
19.09.2008 (8:27)  
Tak pardon, ale Pendolina jsou v tuto chvíli již teď nesnesitelně drahá. Navíc začnou zajíždět zřejmě až do Bohumína.
registrovaný uživatel Mara  mail  
19.09.2008 (8:23)  
Já jsem přirozeně počítal tu Vaši předpokládanou cenu při cestě Pendolinem, tuto cenu Vám vyvracet nebudu. Samozřejmě jsem nezapočítal předpokládané zdražení od nového roku, které by mělo nastat. Jízdné mají Rakušané samozřejmě vyšší, pakliže nemáte VorteilsCard, což si myslím, že většina lidí tady nemá, neb tak často do Rakouska nejezdí.
registrovaný uživatel Petr Nemec  mail  
19.09.2008 (8:18)  
Není, úsek Kolín - Břeclav stál cca 1000,- , úsek Břeclav - Wien, stálo těch 1 300,-.
Problém je v platech, Rakušáci maj mnohem víc než češi. 2 kopečky zmzliny si tam levňeji než za nějakých 45,- Kč nekoupíte. Celá pizza tam stojí 250,- (což není tak moc) ale 0,75 l minerálky stojí už skoro 90,- Kč.
Tak je to i s jízdným. Ten kousek je dražší než těch 300 km do Břeclavi.
registrovaný uživatel Mara  mail  
19.09.2008 (8:09)  
V Kolíně pravda nastupovalo dejme tomu těch 40 lidí, ale kolik z nich jelo do Vídně? Odpovím si sám, minimum, většina vystupovala např. v Pardubicích či Brně a tam jim jezdí spojů dost. Ohledně ceny Vám přesnou částku neřeknu, protože z Kolína nejezdím, ale určitě lze použít jízdenku Wien Spezial v relaci Brno-Wien (jízdenku Kolín-Brno za vnitrostátní tarif), jež Vám platí i jako lístek na MHD a pak opravdu stačí si zakoupit místenku za 3 €, tj. tedy 18 € pro tříčlenou rodinu tam a zpět, takže Vaše cena bude zjevně nadhodnocena.
registrovaný uživatel Petr Nemec  mail  
19.09.2008 (7:48)  
Pro tříčlenou rodinu, cesta tam i zpět vyjde na 2250,-.
Kolik by to vyšlo Pendolinem? Nějakých 7 000,-? Přidej mi na to a nebdu nic namítat. Nezastavování v Kolíně je chyba. Když v Kolíně nastupovala pravidelně cca čtyřicítka lidí, někdy mnohem víc, je to celkem slušná tržba, ne? Je to cca nějakých 25 000,-/den.
Ovšem, spíše mi vadí, že vlaky EC jsou nahrazeny vlaky SC.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko