Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.
Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.
Ilustrační foto: Samlep
zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET
| 18.9.2008 (13:00)
Zrušení Dvořáka, znovu nasazení ho jako SC a navíc v dopoledních hodinách je obrovská chyba.
Navíc ze Slovana se stane EC, nebude vozit auta navíc bude jezdit přes Pardubice. Vždyť to byl jedinej rychlík, kterým se dalo z Havlobrodu dostat trochu dýl domů.
Jediný tak trochu vhodný vlak do Vídně, vyjíždí z Brna v 7:16. Jak se tam dostat? Možná jenom Metropolem (EN Berlin - Budapest)
POdobny efekt ocekavam i pristi rok na Brno - je tam hodinovy takt vlaku vyssi kvality, ale nektere z nich budou SC
- kolik restartů na ten kilometr připadlo
- kolik oprav a neplánovaných odstávěk Pendolino zažilo
- procento šance že za horentní příplatky pojedete klasikou
- kolik miliónů ročně jedna jednotka prodělá
:)
No budeme muset jet před 9.12.
Poté, co se mi dostal do rukou návrh GVD, na*ral sem se.
Nejen, že je vlak EC 70/71 Antonín Dvořák nahrazen zku*veným Pendolínem SC 15/14 Smetana, ( do Dvořáka nastupovalo v Kolíně pravidelně cca něco kolem 40 lidí) které nejen, že z Prahy vyjíždí z Prahy o zku*venou hodinu dýl, ale ten de*ilní vlak nezastavuje ani v Kolíně. Jak se mám asi dostat do Vídně? Je to krásný město, a rád bych se tam s rodinou podíval příští rok, ale teď nemůžu. Do Kolína je to nějakých 20 minut cesty, pokud se chci dostat do Prahy, musím jet buď do Kolína a nebo do Poděbrad.
Následuje vlak EC 73 Franz Schubert, který opět nestaví v Kolíně.
Ale, co to vidím? Jé, Antonín Dvořák... a do*r. samozřejmě SuperCity a za jménem stanice Kolín je jen tlustá svislá čára.
Halleluja, Eurocity směřující do Vídně! A v Kolíně nestaví! Bravo! Hurá! Vindobona, staví i v Kolíně, ale pokud do ní nasednete, ve Vídni budete někdy v 6 hodin večer!
Bravo, České Dráhy, vezmu auto a určitě tam budu dřív než to vaše de**lní Pendolino a stoprocentně mě to vyjde levňejc. Dvořákem to šlo, jelikož jízdenka Kolín - Wien Sudfbahnof a zpět stála pro 3 lidi téměř 2 500,- Howgh. Domluvil sem.
(Omlouvám se za sprostá slova ale jinak se to nedá)
SC jsou povinně místenkové takže někdo ví kolik lidí a kam jelo. Z toho se dá odvodit obsazenost, pokud si ji rozumně definujete.
Cena do Vídně je slepenec ceny České a Rakouské, podíly si vypočítáte z www.jízdenka.cz a pak si to okomentujte kdo dělá vysokou cenu.
Jinak Pendolina do ciziny je daň za vícesystémovost , na Ostravu-Děčín by plně stačila.A Bratislavanům i Vídeňákům by to asi tak moc nvadilo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










