..: První Pendolino najelo po českých kolejích milion kilometrů :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.

Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.

Ilustrační foto: Samlep

zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET


Adys Poslat mail autorovi | 18.9.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mara  mail  
19.09.2008 (7:39)  
No vždy se najde několik lidí jimž návrh GVD vadí, prostě se nejde zavděčit všem... :-) Mně naopak docela vyhovuje a vítám více spojů v relaci Wien - Praha včetně nezastavování v Kolíně, které jsem dlouhodobě i prosazoval (upozorňuji, že bydlím v polovičním městě než-li je Kolín a také musím dojíždět 50 km na vlaky vyšší kvality, takže to není zaujatost), on Kolín opravdu není priorita a hlavně, když pak vidím, jak cestující jezdí relace jako Praha-Kolín či Kolín-Pardubice těmito spoji, tak to opravdu vítám. Navíc místenka na vlak SC do Vídně stojí 3 €, což si myslím, že není až tak příliš, zvláště při současném kurzu, takže ani z tohoto hlediska si nemyslím, že zavedením více spojů SC klesne poptávka.
registrovaný uživatel Petr Nemec  mail  
19.09.2008 (7:20)  
milos: Ono je to s dvěma ženskejma těžký, navíc sou ukňouraný, že vstávaly ve 4, a proč jedeme tak brzo, když jely zpátky, ani se jim nechtělo domu...
Zrušení Dvořáka, znovu nasazení ho jako SC a navíc v dopoledních hodinách je obrovská chyba.

Navíc ze Slovana se stane EC, nebude vozit auta navíc bude jezdit přes Pardubice. Vždyť to byl jedinej rychlík, kterým se dalo z Havlobrodu dostat trochu dýl domů.

Jediný tak trochu vhodný vlak do Vídně, vyjíždí z Brna v 7:16. Jak se tam dostat? Možná jenom Metropolem (EN Berlin - Budapest)
19.09.2008 (7:14)  
I já kvituji nové polohy - už nebudou zpožďovat mnou využívané R z Brna do Pardubic ;)
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (2:26)  
lwq - protazeni pendolin do Decina by asi byl napad dobry, ale ne v okamziku, kdy to jezdi na specialni cenu SC. SC by jelo prazdne a jedine co by se stalo, tak by se vic naplnil ten rychlik nebo EC co by jelo za nim.
POdobny efekt ocekavam i pristi rok na Brno - je tam hodinovy takt vlaku vyssi kvality, ale nektere z nich budou SC
registrovaný uživatel tenzor 
19.09.2008 (1:43)  
Nechci být škodolibý, ale měla by být ve článku taky uvedena statistika typu
- kolik restartů na ten kilometr připadlo
- kolik oprav a neplánovaných odstávěk Pendolino zažilo
- procento šance že za horentní příplatky pojedete klasikou
- kolik miliónů ročně jedna jednotka prodělá
:)
19.09.2008 (1:05)  
Petr Němec: No to mi velkou radost neděláte. Máme s přáteli v plánu tento rok cestu do Vídně z Hradec Králové - Pce - Brno - Vídeň. Přičemž je nejlepší jet do Brna na skupinovou slevu a z Brna jet na zakoupený e-ticket (v osmi lidech to je pro jednoho ani ne 700 kč celkem). Tedy ráno do Pardubic, nastoupit na EC Antonín Dvořák a jedem. Ale e-tiket neplatí na SC (bez 200 kč příplatku) a chceme tam být ráno atd. Prostě Dvořák byl ideální.

No budeme muset jet před 9.12.
registrovaný uživatel milos  mail  
19.09.2008 (0:33)  
pane Nemec - mozna Vas plne nechapu, ale holt v lete s rodinou budete muset pri vyletu do pekne Vidne vyrazit o malinko driv bud na prazsky hlavak, anebo do pardubic...
registrovaný uživatel Petr Nemec  mail  
18.09.2008 (23:50)  
Tento příspěvek není vhodný pro děti a mládež do 18 let:
Poté, co se mi dostal do rukou návrh GVD, na*ral sem se.
Nejen, že je vlak EC 70/71 Antonín Dvořák nahrazen zku*veným Pendolínem SC 15/14 Smetana, ( do Dvořáka nastupovalo v Kolíně pravidelně cca něco kolem 40 lidí) které nejen, že z Prahy vyjíždí z Prahy o zku*venou hodinu dýl, ale ten de*ilní vlak nezastavuje ani v Kolíně. Jak se mám asi dostat do Vídně? Je to krásný město, a rád bych se tam s rodinou podíval příští rok, ale teď nemůžu. Do Kolína je to nějakých 20 minut cesty, pokud se chci dostat do Prahy, musím jet buď do Kolína a nebo do Poděbrad.
Následuje vlak EC 73 Franz Schubert, který opět nestaví v Kolíně.
Ale, co to vidím? Jé, Antonín Dvořák... a do*r. samozřejmě SuperCity a za jménem stanice Kolín je jen tlustá svislá čára.
Halleluja, Eurocity směřující do Vídně! A v Kolíně nestaví! Bravo! Hurá! Vindobona, staví i v Kolíně, ale pokud do ní nasednete, ve Vídni budete někdy v 6 hodin večer!
Bravo, České Dráhy, vezmu auto a určitě tam budu dřív než to vaše de**lní Pendolino a stoprocentně mě to vyjde levňejc. Dvořákem to šlo, jelikož jízdenka Kolín - Wien Sudfbahnof a zpět stála pro 3 lidi téměř 2 500,- Howgh. Domluvil sem.

(Omlouvám se za sprostá slova ale jinak se to nedá)
18.09.2008 (22:11)  
Dostáváte na své otázky odpovědi?
SC jsou povinně místenkové takže někdo ví kolik lidí a kam jelo. Z toho se dá odvodit obsazenost, pokud si ji rozumně definujete.
Cena do Vídně je slepenec ceny České a Rakouské, podíly si vypočítáte z www.jízdenka.cz a pak si to okomentujte kdo dělá vysokou cenu.
Jinak Pendolina do ciziny je daň za vícesystémovost , na Ostravu-Děčín by plně stačila.A Bratislavanům i Vídeňákům by to asi tak moc nvadilo.
registrovaný uživatel Mara  mail  
18.09.2008 (21:17)  
Jako relativně pravidelný cestující na v úseku Wien Südbahnhod Bstg. 1-9 - Pardubice hl.n. musím potvrdit velmi nešťastnou polohu spojů SC do Vídně, naproti tomu u odpolední spojů z Vídně, teď před prázdniny, se dá mluvit o tom, že bývávali slušně zaplněné a to i v první třídě, kde tedy ale českých cestujících jezdilo opravdu minimálně, ale druhý spoj by určitě chtělo alespoň posunout. Rychlíky Brno - Wien víceméně od Břeclavi vozí vzduch, takřka vždy mám vůz jen pro sebe, sem tam v Hohenau přistoupí několik místních cestujících. Vždy mě, ale pobaví, jak rakouští průvodčí vysvětlují lidem povinné místenky jako českou specialitu... :-D
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko