Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.
Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.
Ilustrační foto: Samlep
zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET
| 18.9.2008 (13:00)
Proboha, co to s prominutím meleš? Takže Holešovice byly desítky let na zrušení, než tam začaly z 270ky zajíždět Supershity? Proč by tam mělo jezdit cokoliv, co nejede směrem na Ústí/L, když bude v provozu Nové spojení?
Jinak - tusite nekdo jake podobne jednotky a hlavne kdy jsou v planu ?
podle mých odhadů by snížení ceny se ukázalo při nákladech za delší dobu ale nemuseli by být tak drastické ztráty.
Milda: Cesta do Vídně Pendolinem je opravdu výrazně dražší než se Student Agency. Ale s vhodnou kombinací slev se dá jet ranním EC stejně levně/draze jako busem a o dost pohodlněji. Ovšem zjistit co vše potřebujete za kartičky na dosažení dobré ceny není snadné. Nedávno vyšel v Lidových novinách přehled cestování vlakem do zahraničí. Pro cestu do Rakouska to byl několika odstavcový návod - Jak na dosažení dobré ceny. V SA přijdete (dva dny předem), koupíte a jedete.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










