Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
| 14.9.2010 (14:19)
Je smutné, že takto postupuje ministr za stranu, která se holedbá tím, že chce nastolit právní stát. Pokud tomu někdo fandí, tak je to hňup. Zajímalo by mě co by sympatizant s takovým jednáním říkal na to, kdyby mu zaměstnavatel přestal vyplácet nzdu s tím, že tak učinil i u dalších zaměstanncú a že poté, co mu zaměstnanci řeknou o kolik jsou ochotni snížit své nároky na výši platu, začne jim tento mzdu vyplácet v pořadí od nejvyšší nabídky na snížení k té nižší.
Dokládá to jen křupanství a nekompetentnost ministra. Vždyť důslednou kontrolou rozpočtu staveb a porovnáním výkazu výměr se skutečností se dá dohledat takové množství neprovedených, ale vyfakturovaných prací, že těch údajných 5% slevy od stavebních firem je proti tomu úplný hovno. Vsadím se, že by se jen v resortu ministerstva dopravy našlo tolik neoprávněně vyfakturovaných stavebních prací a dalších služeb pro ministerstvo samotné, že by jejich výše postačila na dotace pro dopravní obslužnost všech krajů. Jenže s tím by bylo moc práce, není to hned vidět a nedá se to tak mediálně využít, jako prvoplánový hurá styl Bárty a Johna, který si ministrování zatím plete s televizním pořadem a honbou za body do TýTý. Takže vlk se nažere a koza zůstane celá, protože generální dodavatelé staveb o těch 5% oberou své subdodavatele, což jsou menší firmy, pro které to může znamenat existenční starosti a k tomu ještě vyfakturují imaginární vícepráce, které jim případný ušlý zisk poskytnutou slevou minimálně nahradí.
A ten skutečný ředitel firmy VV s přiškrceným hlasem, nastnou přehazovačkou na hlavě, kterej se ani neumí oblíknout se bude vytahovat jak starý kšandy, jakej je mistr světa.
Kvůli novým plánům bude muset Bárta jet i do Bruselu. Chce totiž vzít zhruba devět miliard z rozpočtu na železniční stavby, na které přispěje Brusel, a nalít je do silnic. Poměr peněz na železnice a silnice by se tak dostal zhruba půl na půl.
Takovou změnu však musí schválit Evropská komise. Podle Bárty by to mohlo projít, protože například v sousedním Polsku mají železnice ještě mnohem menší podíl peněz z evropských fondů. "Železnice obstarává zhruba pětinu všech přepravních výkonů, takže i tak jsou investice do silnic podfinancované," míní dopravní expert Petr Moos z ČVUT.
PS: To moje "M" neznamena "Moos"...
Když se staví, je to špatně, protože se staví málo nebo ne špatných místech.
Když se nestaví, je to špatně, protože to poškozuje železnici.
Když se znovu staví a dokonce levněji, je to opět špatně, protože... (něco se vždycky najde).
I když tuhle akci Bárta komunikačně úplně nejlépe nezvládl, na železnici se staví dál a o 5% levněji, což není zanedbatelná sleva.
Kroky nového ministra jsou sice místy populistické, místy chaotické a zbrklé, ale pořád je to lepší, než kdyby pokračoval v činnosti svých předchůdců. Konečně má někdo vůli něco dělat - otázka, jak dlouho mu to vydrží. Asijsem naivní, ale zatím si říkám zaplaťpánbu za něj.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










