..: Bárta: ušetřili jsme 5 %, železnici stavíme dál :..

Vít Bárta, ministr dopravy a Karel Hanzelka, tiskový mluvčí MDČR, na tiskové konferenci, foto: Josef Petrák Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (14:19)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
15.09.2010 (8:36)  
rpet: To asi bude tím, že nečtete vše nebo vše pořádně. Nikdo tu nerozporuje, že se staví draze a zbytečnosti. Ale pokud se ručička přechýlí, že se nestaví ani užitečné věci, tak to je pak opačný extrém.
15.09.2010 (8:35)  
ceskolipak: Ekonomický přínos rekonstrukce železnice (= koridory) nebo silnice (oprava mostů, drobné přeložky, úprava povrchu) je téměř nulový oproti původnímu stavu... - není tady u těch 6,1km ve vašich tvrzení nějaký rozpor.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
15.09.2010 (8:31)  
O koncepcích mluví pořád, asi má prostě nějakou představu v hlavě, ale ještě to nemá rozpracované do prezentovatelné formy... Ale podle toho, co o tom tu a tam řekne, to vypadá, že by měla být železnice jako páteř a autobusy jako posunovadla k železnici a od železnice. To by mohlo být fajn, ale snad už z něj konečně vypadne něco konkrétního.
Registrierter Benutzer ceskolipak  mail  
15.09.2010 (7:51)  
Poborskiii Čili modernizace trati Rokyceny - Plzeň teď začala ?
To by byla překvapivá, avšak velmi dobrá zpráva... (Navíc přeložka zkrátí úsek o 6,1 km).
Registrierter Benutzer rpet  mail  
15.09.2010 (1:15)  
to je zase prima diskuse -:) skoro bych se chtel vsech sotousu zeptat, jestli vlastne vedi, co chtej... jak uz nekdo pode mnou zminil, kdyz se stavi=spatne. kdyz se nestavi=prozmenu spatne. kdyz se neco rusi, taky spatne. pokud se ciste nahodou nic nerusi, je to uz vubec spatne, protoze se nic nerozsiruje. zmena systemu zel. dopravy -spatne, neni to treba, jsme spokojeni i s Bcky. jinde se pak doctu, ze CD opet nasadily Bcka na rychlik, to je ale hruza (tedy spatne)...

prestavam sledovat satiru na BBC4, chodim na zelpage. tady je ta nejvetsi sranda -:))))
14.09.2010 (23:16)  
Josef Petrák: v Čechách to běžně funguje tak, že tyhle tzv. pracovní materiály údajně předložené k diskuzi jsou dost často už připraveny k podpisu jako definitivní, a jen v případě úniku na veřejnost se skutečně vystaví diskuzi a většinou se ukážou jako neprůchozí, takže je pak dotyčný úřad bagatelizuje jako tu jen pracovní verzi. Stačí se podívat na ty seznamy staveb a tratí, co jsou veřejně na webu SŽDC, na webu OPD, v návrzích rozpočtu SFDI atd., které obsahují neuvěřitelné nesmysly, jak, co se týká nákladů, termínů a nebo vůbec priorit. Typickým výsledkem pak je zastavování staveb, které už byly dokončeny, nezahájení staveb, které se v daném období vůbec neplánovaly zahájit.
Od ŽelPage nic v tomto nepožaduji, to bylo jen konstatování o zdroji informací. Ano, všelijaká média si leccos pletou (občas otřesně), ale pro vynášení těch informací o špíně jsou nenahraditelná.
14.09.2010 (22:56)  
Josef Petrák: stavební práce a tedy výluky letos probíhají v úseku Zdice - Hořovice a Holoubkov - Rokycany a tyto práce nijak omezeny nebyly, navíc v půlce srpna byly zahájeny práce i v úseku Rokycany - Chrást (zahájena tak stavba Rokycany - Plzeň) bez ohledu na nějaký Bártův zákaz. V úseku Hořovice - Holoubkov letos výluky nejsou (až na nějaké přípravné práce, a bez výluk staví přeložku - tunel Osek).
Jediná rozestavěná stavba, o které se mi doneslo, že snad byl vydán příkaz k zastavení prací, byla stavba CDP Přerov, ale nemám to potvrzeno z dalšího zdroje.

Myslím, že nepletu. Média jsou fyzického rušení tratí plná, tedy zatím krom ŽelPage, sem to ještě nedošlo, krom článku o jemnické lokálce.
14.09.2010 (22:36)  
Poborskii) U Zbirohu žádná výluka? A to se Zbiroh – Rokycany dělá bez vyloučení koleje za provozu jak, proboha? http://www.zelpage.cz/zpravy/6824

BTW nepletete si rušení tratí s rušením osobní dopravy dotované státem. Média to rádi zaměňují a krajší radní to používají jako dobrého strašáka.
14.09.2010 (21:54)  
topič: přesně tak. Bárta nemá ani potuchy o stavbách a o dopravě, vůbec netuší, kde by měl něco zkontrolovat a jako mizernej manažer si to není schopen ani zjistit. Typický příklad je, jak vyhodil Brunclíka, ředitele ŘSD. Ten hlupák místo toho, aby ho oprávněně vyhodil za předražování staveb, nedostatečnou kontrolu, za nadržování některým firmám (např. Subterra), tak ho uraženě vyhodí za to, že na Bártův seznam zastavených staveb zařadil stavby politicky neprůchodné. Myslím, že ředitel SŽDC Komárek má podobné máslo na hlavě jak Brunclík.
Bárta se ohání jakousi imaginární dopravní superkoncepcí, přitom aktuálně bez jakékoliv koncepce schvaluje rušení lokálních tratí, na základě jakýchsi podivných čísel o nákladech, která předložila SŽDC, ale ani ho nenapadne nechat udělat tu minimální věc: audit, jestli ty údaje jsou správné a jestli třeba ta údržba není předražená, když chce tak děsně šetřit.
14.09.2010 (21:39)  
M: to, že železnice spolkne půlku peněz tvrdí ten blbeček Moos (už pro něj pomalu ztrácím slušná slova za ty nesmysly, které chrlí o všem možném do médií) a všichni to od něj citují, jako by to byl nějaký doložený fakt, ale není, je to jeho lež.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko