Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
| 14.9.2010 (14:19)
To by byla překvapivá, avšak velmi dobrá zpráva... (Navíc přeložka zkrátí úsek o 6,1 km).
prestavam sledovat satiru na BBC4, chodim na zelpage. tady je ta nejvetsi sranda -:))))
Od ŽelPage nic v tomto nepožaduji, to bylo jen konstatování o zdroji informací. Ano, všelijaká média si leccos pletou (občas otřesně), ale pro vynášení těch informací o špíně jsou nenahraditelná.
Jediná rozestavěná stavba, o které se mi doneslo, že snad byl vydán příkaz k zastavení prací, byla stavba CDP Přerov, ale nemám to potvrzeno z dalšího zdroje.
Myslím, že nepletu. Média jsou fyzického rušení tratí plná, tedy zatím krom ŽelPage, sem to ještě nedošlo, krom článku o jemnické lokálce.
BTW nepletete si rušení tratí s rušením osobní dopravy dotované státem. Média to rádi zaměňují a krajší radní to používají jako dobrého strašáka.
Bárta se ohání jakousi imaginární dopravní superkoncepcí, přitom aktuálně bez jakékoliv koncepce schvaluje rušení lokálních tratí, na základě jakýchsi podivných čísel o nákladech, která předložila SŽDC, ale ani ho nenapadne nechat udělat tu minimální věc: audit, jestli ty údaje jsou správné a jestli třeba ta údržba není předražená, když chce tak děsně šetřit.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










