Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
| 14.9.2010 (14:19)
- no jenže on není ve firmě, ale je úředník!!! A úředník musí dodržovat zákony, vyhlášky, ale i smlouvy. Jinak se to dá hodnotit jako příznak prokorupčního jednání. Proč jednou konal podle platné smlouvy a v jiném nikoliv? Tady není prostor na nějaké velké byznys fígle, ba dokonce se dá podsunout zištnost konání.
Ano , pokud rozchod kolejí v nějakém oblouku se dostane na mezní hodnotu , je třeba oblouk opravit , aby nemusel být provoz na trati zastaven. Stejné jako s tím silničním mostem. Svým příspěvkem jsem neměl na mysli takové drobotiny , ale masivní (ne nutné) investice.
A koridory jsou právě stavbami , kde by nějaký ekonomický přínos měl dle mého názoru být.
Vždy ale platí , že co vynaložím , mělo by se v nějaké podobě vrátit zpět.
Ekonomický přínos rekonstrukce železnice (= koridory) nebo silnice (oprava mostů, drobné přeložky, úprava povrchu) je téměř nulový oproti původnímu stavu...
Na Bártovi oceňuji to,že se svůj resort snaží řídit jako svoji firmu. Ne jako dodnes typický státní úředník , který si potřebuje nějak nahrabat a ostatní jej netočí.
Ta jeho hra se zastavením staveb ukazuje na jeho obrovskou obchodní vyspělost. Přesně takto to funguje ve velkém byznysu.
Škoda jenom , že jsme se museli na cestě k Bártovi prodrat přes zmetky typu Řebíčka,Šimonovského,Šlinga atd.
Jsem pro podporu všech staveb , které mají smysl. A je jedno , zda jde o silniční či železniční stavby.
Ale bohužel řada staveb v železniční dopravě realizovaných v minulé době moc smysl neměla.
Ano smysl mají investice do zabezpečovacích systémů,zvýšení propustností tratí tam , kde by to mohlo podpořit a zvýhodnit železniční dopravce před silničními , výstavba železničních vleček do vytipovaných průmyslových zón, zvyšování nápravových tlaků tam , kde by to mohlo přinést další zakázky pro železniční dopravce.
Vždy ale platí , že co vynaložím , mělo by se v nějaké podobě vrátit zpět.
A pokud do nějaké tratě investuji 2 mld Kč a výsledek této akce bude ten , že zvýším počet cestujících ve vlacích o 2% , pak si mohu říci , že jsem ty peníze vyhodil z okna. Snít o tom , že zvýšení traťové rychlosti o 10-20 km/h a nasazení lepších vozidel bude mít za následek , že všichni se zbaví svých aut a začnou jezdit vlakem je utopie.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










