..: Bárta: ušetřili jsme 5 %, železnici stavíme dál :..

Vít Bárta, ministr dopravy a Karel Hanzelka, tiskový mluvčí MDČR, na tiskové konferenci, foto: Josef Petrák Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (14:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
14.09.2010 (20:33)  
Bárta je nepochybně frajer a svého hlasu pro VV vůbec nelituji.
14.09.2010 (20:30)  
Bárta také uvolnil proplácení starších faktur, na kterých zadržoval firmám více než miliardu korun. Přednost přitom mají firmy, které se už smluvně zavázaly ke slevám. "Dva měsíce jsem byl teď tvrdým obchodníkem a to, co někomu možná přišlo chaotické, byly nezbytné kroky," uvedl Bárta, který svůj postup přirovnal ke hře v poker. - toto je ukázkový příklad netransparentního jednání úředníka, které se bohužel rozmáhá plošně ve státní správě i samosprávě (tedy nikoliv jen na MD). To opravdu nebudeme žít v právním státě! Pozdržení proplácení faktur naprosto vyřazuje menší (často paradoxně levnější) firmy, které si odklad plateb třeba o 6 měsíců z existenčních důvodů nemohou dovolit.
registrovaný uživatel M 
14.09.2010 (20:19)  
Frantisku... Zeleznice spolyka spolyka pulku penez na infrastrukturu, ale objem prepravy je HODNE pod pulkou. Tak se prosim te uklidni, ze tady nekdo skodi zeleznici nebo co se porad paranoidne snazis naznacovat
14.09.2010 (20:19)  
Taky by měl napsat kolik to zastavení staveb stálo!!To znamená,že když se nepracovalo,dělníci byli doma zadarmo?Nebo pobírali mzdu ale nebylo nic postaveno. - Pokud se s firmami "dohodl", jde to jednoznačně na jejich triko.
14.09.2010 (20:16)  
Ta jeho hra se zastavením staveb ukazuje na jeho obrovskou obchodní vyspělost. Přesně takto to funguje ve velkém byznysu.
- no jenže on není ve firmě, ale je úředník!!! A úředník musí dodržovat zákony, vyhlášky, ale i smlouvy. Jinak se to dá hodnotit jako příznak prokorupčního jednání. Proč jednou konal podle platné smlouvy a v jiném nikoliv? Tady není prostor na nějaké velké byznys fígle, ba dokonce se dá podsunout zištnost konání.
14.09.2010 (19:53)  
Ekonomický přínos rekonstrukce železnice (= koridory) nebo silnice (oprava mostů, drobné přeložky, úprava povrchu) je téměř nulový oproti původnímu stavu...

Ano , pokud rozchod kolejí v nějakém oblouku se dostane na mezní hodnotu , je třeba oblouk opravit , aby nemusel být provoz na trati zastaven. Stejné jako s tím silničním mostem. Svým příspěvkem jsem neměl na mysli takové drobotiny , ale masivní (ne nutné) investice.
A koridory jsou právě stavbami , kde by nějaký ekonomický přínos měl dle mého názoru být.
14.09.2010 (19:51)  
naroznej: Jenže jak určíte, co "má smysl" a co ne? Toto je čistě subjektivní hodnocení. A myslím, že záleží na tom, do jaké dopravy se investuje. Dobře, z hlediska čistě silniční dopravy se může jevit smysluplnou přeložka mimo obec, která jednak zbaví občany důsledků částečně i jejich vlastního počínání (protože co jim vadí doma, na tom se v klidu podílejí jinde) a za druhé zjednoduší cestu lidem jedoucím odjinud jinam (nebudou muset čekat u přechodů, ušetří pohonné hmoty). Jenže doprava jsou spojené nádoby. Jde o to nabídnout šetrnější a přitom účinnou alternativu. Jistě že všichni svá auta neopustí, ale aspoň nebudou vždy motivování k automatickému zvolení auta. Takových 20 km/h už je docela slušný rozdíl v rychlosti, a pokud jsou současně odstraněny další prostoje (zbytečně dlouhé křižování, nutnost obsluhy zabezpečení strojvedoucím, pomalé jízdy přes přejezdy), zkrátí se cestovní doba významně. Vždy jde o to nabídnout dobu přinejmenším srovnatelnou se současnou silniční alternativou. K tomu je samozřejmě třeba počítat přestupní vazby a cestu k vlaku. Další věcí je srovnání zatížení uživatelů náklady - cena také může hrát významnou roli při rozhodování. Myslím, že právě kvalitní a přitažlivé železniční spojení v trase paralelní k silnici, jejíž zátěž obtěžuje Chrudim, by mohlo místním od zátěže pomoci. Jistě že to není věcí jen infrastruktury, důležitá jsou objednané parametry spojů, řešení návazné dopravy, integrovaného tarifu a podobně.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
14.09.2010 (19:39)  
ad naroznej
Vždy ale platí , že co vynaložím , mělo by se v nějaké podobě vrátit zpět.


Ekonomický přínos rekonstrukce železnice (= koridory) nebo silnice (oprava mostů, drobné přeložky, úprava povrchu) je téměř nulový oproti původnímu stavu...
14.09.2010 (19:37)  
snaží se dát dohromady to, co vláda za pana Paroubka natropila

Na Bártovi oceňuji to,že se svůj resort snaží řídit jako svoji firmu. Ne jako dodnes typický státní úředník , který si potřebuje nějak nahrabat a ostatní jej netočí.
Ta jeho hra se zastavením staveb ukazuje na jeho obrovskou obchodní vyspělost. Přesně takto to funguje ve velkém byznysu.
Škoda jenom , že jsme se museli na cestě k Bártovi prodrat přes zmetky typu Řebíčka,Šimonovského,Šlinga atd.
14.09.2010 (19:30)  
František:
Jsem pro podporu všech staveb , které mají smysl. A je jedno , zda jde o silniční či železniční stavby.
Ale bohužel řada staveb v železniční dopravě realizovaných v minulé době moc smysl neměla.
Ano smysl mají investice do zabezpečovacích systémů,zvýšení propustností tratí tam , kde by to mohlo podpořit a zvýhodnit železniční dopravce před silničními , výstavba železničních vleček do vytipovaných průmyslových zón, zvyšování nápravových tlaků tam , kde by to mohlo přinést další zakázky pro železniční dopravce.
Vždy ale platí , že co vynaložím , mělo by se v nějaké podobě vrátit zpět.
A pokud do nějaké tratě investuji 2 mld Kč a výsledek této akce bude ten , že zvýším počet cestujících ve vlacích o 2% , pak si mohu říci , že jsem ty peníze vyhodil z okna. Snít o tom , že zvýšení traťové rychlosti o 10-20 km/h a nasazení lepších vozidel bude mít za následek , že všichni se zbaví svých aut a začnou jezdit vlakem je utopie.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko