..: Bárta: ušetřili jsme 5 %, železnici stavíme dál :..

Vít Bárta, ministr dopravy a Karel Hanzelka, tiskový mluvčí MDČR, na tiskové konferenci, foto: Josef Petrák Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (14:19)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
14.09.2010 (18:19)  
misa: ty stavby byly zastaveny jen papírově, ve skutečnosti se na nich pracovalo dál bez omezení. Např. na stavbě Votice - Benešov se zrovna týden poté, kdy Bárta stavby "zastavil", začal hloubit nový tunel. Ministrovi se opatrně řeklo, že zastavit stavby potrvá několik týdnů a ta doba se využila k tomu, aby ho přesvědčili, že stavby nechá pokračovat. Populista Bárta se tak celý měsíc mohl vytahovat před voličstvem a přitom se v reálu nic nestalo.
14.09.2010 (17:41)  
naroznej: A co je lepší? Přesunout problém "auta" kus vedle s tím, že bude dále narůstat (jak se bude silniční infrastruktura neustále rozšiřovat a železniční omezovat), nebo se snažit, aby se přepravy realizovaly i jinak než po silnici (ponecháním silnic tak jak jsou - byvše posledních 50 let již vydatně modernizovány - a modernizováním pro změnu na železnici)?
14.09.2010 (17:40)  
Jinak velmi dobře. Přitom, za jakých tržních podmínek byly ty smlouvy uzavřeny, je fajn, že se to seškrtlo aspoň trochu.
14.09.2010 (17:28)  
myslíte, že po dopravní superkoncepci přijde ještě hyperkoncepce???
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
14.09.2010 (17:09)  
-> kobros: A co jste čekal? Že to bude tak 20 %? On si taky jistě představoval asi víc, ale holt zjistil, že dál to nepůjde, tak aspoň těch 5. Aspoň se snaží něco dělat. Na rozdíl od zástupu jeho předchůdců.

PS. VV jsem nevolil a nadále to nemám v úmyslu.
registrovaný užívateľ misa 
14.09.2010 (16:47)  
Taky by měl napsat kolik to zastavení staveb stálo!!To znamená,že když se nepracovalo,dělníci byli doma zadarmo?Nebo pobírali mzdu ale nebylo nic postaveno.O tom se jaksi moc nemluví!!A taky kolik se toho stihlo různými nenechavci rozkrást a poškodit??
14.09.2010 (16:11)  
prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava....
Aha, tak proto se Bárta chystá do Bruselu, kde bude euroúředníky přemlouvat, aby mohly být dotace EU určené na železnici přesunuty na silnici!!! Není ta dopravní "superkoncepce" spíš železniční "antikoncepcí"?! :-(


Je třeba to brát s rozumem. Co je důležitější ? Obchvat třeba Chrudimi , který vyvede z města tisícovky aut , nebo elektrifikace trati Pardubice-Chrudim??
registrovaný užívateľ ceskolipak  mail  
14.09.2010 (16:07)  
"Jednou z priorit je modernizace trati Praha - České Budějovice.

Podle něj by měly mít všechny nové železniční trasy vzor ve spojení Praha - Ostrava pendolinem."

Uvidíme... poslouchá se to hezky..
14.09.2010 (15:57)  
Copak, copak? tady se někdo naváží do nového pana ministra? Je pravda, že tento pán přišel k ministerstvu dopravy jako slepý k houslím, že toto by se v zemích na západě nikdy nemohlo stát. Je také faktem, že tento muž je na politické scéně relativně nový, takže o něm nic moc nevíme, ale mě se docela líbí, snaží se dát dohromady to, co vláda za pana Paroubka natropila. Já osobně zatím s jeho kroky souhlasím. ;)
registrovaný užívateľ junkrs 
14.09.2010 (15:47)  
...prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava....
Aha, tak proto se Bárta chystá do Bruselu, kde bude euroúředníky přemlouvat, aby mohly být dotace EU určené na železnici přesunuty na silnici!!! Není ta dopravní "superkoncepce" spíš železniční "antikoncepcí"?! :-(
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko