..: Pro lístek na vlak do potravin? V Říčanech už ano :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Trochu nenápadně se v pondělí začala psát další kapitola úsporných opatření na českých kolejích. České dráhy totiž na říčanském nádraží spustily zkušební prodej jízdních dokladů v prodejně řetězce Pont. To sice znamená zrušení klasických pokladen, cestující se ale místo toho v méně frekventovaných místech dočkají většího pohodlí. Alespoň podle vedení ČD, které o pokračování projektu rozhodne podle výsledků říčanského experimentu.

Pokud se novinka osvědčí, hodlají ČD rozšířit prodej lístků i do dalších provozoven Pont. Zatím jich je po celé ČR zhruba 20, především ale na velkých nádražích. Další proto budou přibývat. Velmi frekventované Říčany přitom nebyly vybrány náhodou ani omylem, protože i když jsou jednou z nejoblíbenějších destinací v pražské příměstské dopravě, jen málokdo si tu lístky kupuje. Drtivá většina cestujících jezdí na předplatní jízdenky PID a pro zbytek bude prodej jízdenek zachován v prodejně.

"V Ticket Pont Centru zajistíme u jednoho prodejního místa nabídku jízdenek Českých drah podobně, jako by si je cestující kupoval přímo u dopravce. Otevřeno bude 365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer," popsal nový režim generální ředitel JLV Bohumír Bárta. Řečeno vzletnými slovy z tiskové zprávy, "Pont zároveň nabídne rychlé nákupy cestou na vlak, při nedostatku času nebo večer po zavírací době většiny obchodů." Síť prodejen Pont vlastní společnost Jídelní a lůžkové vozy, v níž mají České dráhy čtyřicetiprocentní podíl.

Zdroj: Lidovky.cz/ČTK, tisková zpráva ČD. Ilustrační foto: Staněk


Honza Beránek / JTB | 23.9.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
23.09.2008 (20:17)  
Ad Twix:každý cestující by jistě uvítal takové zařízení,které zmiňujete. Ale jak dlouho by v neobsazené stanici(v jiné to nemá smysl) vydrželo,když na pražském Hlavním nádraží nevydržel kabel,umístěný v prostoru nepřístupném cestujícím? A pokud by nebylo zařízení kovové,ale třeba z bezcenného plastu tak se o něj ,,postarají" vandalové.
23.09.2008 (19:52)  
Twix : problém spočívá v tom, že musíte napsat počítačový program, který bude ovládat sám uživatel. Ten program je sice napsán pro UNIPOK, jenže pokladník se s UNIPOKEM seznámí na školení, pak k němu má písemný manuál, jak se k požadovanému může dostat, navíc si může zavolat na HELPDESK, kde mu mohou poradit. K tomu dostává různé operativní DPS, když se něco upravuje, např. vydávání náhradních jízdenek pro držitele IN–KARET. Tohle musíte napsat do programu, který se bude ovládat dotykovou obrazovkou (DB, SBB, ÖBB), takže překlopit program UNIPOKu prostě nelze (ovládá se klávesnicí a hlodavcem).
Pan tiskový mluvčí povídá něco o tom, jak se ČD inspirují v zahraničí, jenže ten švýcarský tarif je postaven v principu na 4 slevách, časové jízdenky se kupují u pokladen, podobně DB mají tarif taky jednodušší a o ÖBB to platí stejně. Nakonec i italský/francouzský automat "mluvící" německy (anglicky apod.) dokážete ovládat i se základními znalostmi němčiny (jiného jazyka). Je patrné, že pan tiskový mluvčí v těchto zemích zřejmě nikdy nebyl nebo si nešel "hrát" s těmi automaty případně si tam ten lístek nekupoval.
Rakouské automaty mezistátní jízdné neumí, jízdenky se vydávají ve směru Česko & Slovensko pouze do tarifního bodu "Grenze", do Švýcarska nebo Německa do stanice, kam jezdí ÖBB za vnitrotarif. Podobně je to se švýcarskými, jenže tam se nepoužívá "GRENZE", ale končí se ve stanici, kam jezdí "švýcarské" železnice za vnitrotarif. Je to paradox, ale neumí vydat jízdenku Basel (SBB) – Basel Bad Bf, protože to je trať DB, ačkoli tam jezdí vlaky S–Bahn Basel provozované SBB.
23.09.2008 (16:56)  
V žst Červená Skala (trať 173, 175 žsr; ex 43O ČSD) sa lístky predávajú v krčme vedľa stanice. A myslím, že je to dobre pre obe strany. zssk ušetrilo zamestnanca a krčme stúpnu tržby, lebo mnohí si popri lístku dajú aj nejaké to pivko :-) A pre predaj lístkov je tam POS terminál, ktorý sa odovzdáva - tak viem - sprievodcovi posledného vlaku
23.09.2008 (16:34)  
Kubíček: Ano, ale to už se nebavíme o tom, jestli se v tom systému má radši vyznat automat nebo pokladní. Navíc v Říčanech by stačila nějaká light verze bez mezistátních jízdenek, eVeverek, akvizic a rezervací. V síťovkách, traťovkách a ...Net snad není problém.
Mimochodem, ohledně cestujících co potřebují poradit s tarifem, na neobsazených stanicích mívají DB stojan pro hlasové spojení s civilizací - pro tísňová volání i dotazy na informace. Nevím jestli tam Němci volají s dotazem "Soll ich lieber Rückfahrkarte von Ludwigslust nach Schwerin oder Mecklenburg-Vorpommern Länderticket kaufen?", ale nevím proč by nemohli. Nevím ale na kolik takové zařízení přijde.
registrovaný uživatel kevin 
23.09.2008 (16:33)  
Nemám to osobně ověřeno,ale z doslechu vím,že jízdenky se někde prodávaly v blízké hospodě již před mnoha lety a zapomněl jsem již,kde to bylo.Pro další odpůrce:neměl by být prodej jízdenek na MHD v tabáku zakázán?
23.09.2008 (16:17)  
mohli by klidně zavést ten prodej jízdenek nejen do těch obchodů PONT .. pro začátek třeba zkusit prodej i na pokladnách v nějakém obchodním řetězci .. :)) .. akorát by museli proškolit pokladní .. některé i dvakrát :D
23.09.2008 (15:30)  
Twix: eLiška, akviziční sleva Praha-Brno, Praha-Chomutov, Praha-Horní Kotěhůlky, Regionet, ČD net, traťová jízdenka, síťová jízdenka, povinné místenky na Supershity, žákovské slevy, miminkovské slevy, Léto-26, Podzim-50plus, KM banka... Jo, automat se v tom možná nějak zorientuje. Ale člověk nenavštěvující 3x denně ŽP a K-report asi ne;-).
nevím, co tak složitého tu někteří vidí na tarifu ČD Bacha, aby to Ondrůj a spol. nevytrhli z kontextu a neprezentovali to jako důkaz, že existuje aspoň 1 cestující, kterému tarif ČD nepřijde složitý:-).
23.09.2008 (15:03)  
Osobně nevím, co tak složitého tu někteří vidí na tarifu ČD, že by to neměl zvládat automat. Skupinové slevy, in-karty, SONE, jízdenky z eShopu, IDS, lomené jízdné na Viamont? Nevidím problém. Například v Německu už léta fungují automaty co tohle všechno umí, samozřejmě berou i bankovky, a tak většina staničních budov na vedlejších tratích slouží jiným účelům (no... dost často žádným, ale třeba v Rakousku se o nesloužící budovy zpravidla starají). Ty automaty umějí i mezistátní jízdné, ale tohle by pro použití na našich méně frekventovaných nádražích nebylo ani potřeba. Ohledně IDS by měl automat nabídnout kaštanovi buď tarif ČD za XX Kč, nebo jízdenku IDS s možností přestupu na MHD za YY Kč, platnou ZZ minut. I kdyby takový automat stál 200 tisíc, při zrušení pracovního místa pokladního včetně PC a další výbavy výdejny se tato investice do roka nebo do dvou snad musí vrátit.
23.09.2008 (14:30)  
ČD objevují Ameriku. Prodej jízdenek "smluvními" prodejci existoval už v 90. letech. Na Zastávce Zlín–Dlouhá se prodávaly jízdenky (jen pro trať OZVD) v novinovém stánku, podobný prodej byl na zastávkce Zlín–Louky v krámě vedle zastávky. Prodejce musel mít komerční zkoušku.

V Říčanech jsou dle věrohodného zdroje měsíčně tržby kolem půl milionu korun.

Pokladní způsobilost dle Hf3 vůči zaměstnancům PONTu ČD vcelku nezajímá, za "zpronevěru" peněz odpovídá zaměstnanec vůči svému kmenovému zaměstnavateli, tedy vůči PONTu. Stejně tak odvod peněz. Ten se bude dělat bezhotovostně. Jinou věcí je odborná způsobilost zaměstnanců. V ČT sice paní redaktorka povídala, že zaměstnanaci absolvovali náročné školení, nicméně DVI Praha a.s., který toto školení provádí (příprava k odborné zkoušce O-05) školil pouze jednoho zaměstnance, který si to ještě platil sám.
OPT přidělí přístupové heslo do UNIPOK pouze osobě, která má odbornou zkoušku.
Ono to celé bude velmi zajímavé, zejména když tam bude chtít cestující udělat nějakou reklamaci spojenou s návratkem jízdného, např. z důvodu zpoždění vlaku apod.
Myslím, že ostřílení znalci tarifu, diskutující na ŽelPage, by se tam mohli vypravit a udělat nějaký obzvláště zajímavý nákup vnitrostátní jízdenky, včetně rezervace a pak svými poznatky potěšit O16 a JLV a.s. Předpokládám, že si tam bude moci cestující koupit KMB, udělat nějaké operace s In–kartou apod.
registrovaný uživatel Racek 
23.09.2008 (13:28)  
Jsem zvědav, jestli, pokud se to tedy osvědčí, bude mít Pont (spolumajitelem JLV jsou ČD) na tohle monopol, nebo si bude moci frančízu na "ČD pokladnu" pořídit kdokoliv, kdo splní podmínky.
U nás je to podobné jako v Říčanech - malé město u velkého města v IDS, na nádraží obchod, který malou nabídku a vysoké ceny kompenzuje dlouhou otvíračkou a tím, že je po ruce. Ale patří místnímu soukromníkovi, co kdyby i on chtěl prodávat jízdenky?
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko