..: Pro lístek na vlak do potravin? V Říčanech už ano :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Trochu nenápadně se v pondělí začala psát další kapitola úsporných opatření na českých kolejích. České dráhy totiž na říčanském nádraží spustily zkušební prodej jízdních dokladů v prodejně řetězce Pont. To sice znamená zrušení klasických pokladen, cestující se ale místo toho v méně frekventovaných místech dočkají většího pohodlí. Alespoň podle vedení ČD, které o pokračování projektu rozhodne podle výsledků říčanského experimentu.

Pokud se novinka osvědčí, hodlají ČD rozšířit prodej lístků i do dalších provozoven Pont. Zatím jich je po celé ČR zhruba 20, především ale na velkých nádražích. Další proto budou přibývat. Velmi frekventované Říčany přitom nebyly vybrány náhodou ani omylem, protože i když jsou jednou z nejoblíbenějších destinací v pražské příměstské dopravě, jen málokdo si tu lístky kupuje. Drtivá většina cestujících jezdí na předplatní jízdenky PID a pro zbytek bude prodej jízdenek zachován v prodejně.

"V Ticket Pont Centru zajistíme u jednoho prodejního místa nabídku jízdenek Českých drah podobně, jako by si je cestující kupoval přímo u dopravce. Otevřeno bude 365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer," popsal nový režim generální ředitel JLV Bohumír Bárta. Řečeno vzletnými slovy z tiskové zprávy, "Pont zároveň nabídne rychlé nákupy cestou na vlak, při nedostatku času nebo večer po zavírací době většiny obchodů." Síť prodejen Pont vlastní společnost Jídelní a lůžkové vozy, v níž mají České dráhy čtyřicetiprocentní podíl.

Zdroj: Lidovky.cz/ČTK, tisková zpráva ČD. Ilustrační foto: Staněk


Honza Beránek / JTB | 23.9.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
23.09.2008 (11:30)  
doomlukas:
a) tak u listku za stovku fakt nemam cas zjistovat na netu kolik to stoji, jen tak nak podvedome tusim, ze SONE stoji 130, tak jestli je to vic nebo min a pokladni mi vetsinou vyda to co je vyhodnejsi.
b) to cekani ve fronte za nekym kdo toho ma vic ja sice taky nemam rad, ale za to zdrzeni nemuzou Ti cestujici, ale CD, z 99% byva duvodem:
1) malo pokladen vzhledem k poctu cestujich
2) absence pouzitelnych automatu na listky
3) vyrizovani ruznych prukazu a karet ve stejne pokladne jako jizdenky i ve spicce
4) slozity tarif, kdy ani pokladni na prvni pohled nevi co mu prodat. bud se na to vykasle a proda mu cokoliv, jen aby s tim nemel moc prace (viz muj predchozi prispevek), nebo hleda a lidi ve fronte brblaji. Za to ale nemuze ten pokladni ani cestujici, to je system:))
23.09.2008 (11:08)  
"To si mam na netu predem zjistovat ceny nez nekam jedu?"

Já to tak dělám... Ne že by to tak měli dělat všichni, ale já si to raději zjistím sám. No a taky nemám rád, když někdo u pokladny dlouze zdržuje.
registrovaný uživatel lupe 
23.09.2008 (10:33)  
Fotky a video ze včerejšího otevření Pontu v Říčanech:
http://www.ricansko.info/cs/clanky/listky-na-vlak-uz-prodavaji-v-podchodu-nadrazi
registrovaný uživatel waszyn 
23.09.2008 (10:23)  
860 003: to myslis vazne? co bys rek na to, kdyby ti v chorvatsku prinesli v hospode listek z dvakrat vetsima cenama nez domorodcum u vedlejsiho stolu? to by ti taky nevadilo? nebo kdyby v akvaparku v italii tvym 12 letym detem prodali plne vstupne i kdyz je polovicni az do 15, ale cenik je jen v italstine a ty neumis italsky?
nenadrazak: myslim, ze vetsina pokladnich dela svoji praci dobre, opacne zkusenosti zejmena v Praze. O vikendu jsem jel Hl.-Beroun a zpet ve dvou. Rikal jsem pokladni, ze mame tramvajenku, tak at nam da nejlevnejsi listek na osobak. Dala nam ono SONE za 130, ze pry to vyjde nejlevneji. Ted jsem jen ze zajimavosti kouknul na jizdenka.cz, ze spatecni Radotin-Beroun pro 2 je za 116. Tak koukam, nejen cizinci:))) To si mam na netu predem zjistovat ceny nez nekam jedu? Asi jo...
23.09.2008 (9:43)  
To waszyn: Jde o to, jak k té práci přistupují, zda mají zájem o poskytnutí komplexní služby či nikoli a zda vůbec chtějí cestujícímu poradit. Další otázkou je jak je nastaven systém šíření informací o změnách v tarifu zda opravdu všichni všude dostávají včas info o změnách - jsou místa (hodně tam kde je UNIPOK přes GSM bránu), tak tam se občas změny dozvídají až doma z tiskových zpráv ČD.
Máte pravdu, že občas je inteligeční úroveň (znalosti, chování) pracovníků v modrém otřesná a určitě to není jenom v Praze a určitě to nejsou jenom pokladní.
23.09.2008 (9:43)  
Proč by měl cizinec jezdit za SONE+ jen ať platí a pořádně. Jinak v tom PONTU se bude stát fronta dohromady s těmi co si kupují jídlo, ČD zase něco vylepšily.
23.09.2008 (9:36)  
konečně to někoho napadlo, když budou mít zájem tak se naučí, halda výpravčích neprodala jízdenku leta letoucí, a těd má v elektronickém školení 30 otázek z osobní přepravy a mají z toho ohromnou radost
23.09.2008 (9:36)  
To Petr112: Já mám možnost ty lidi občas na nádraží pozorovat i z jiné strany. A opravdu i ti "starší", kteří doma komunikují na I-netu, vyřizují své záležitosti elektronicky občas chtějí osobní radu - i u nás jsou již tací komunikativní senioři. I ti, kteří doma hledají v elektronickém jízdním řádu občas přijdou s vypsaným spojením a chtějí ověření, zda je to O.K. Jiná situace je ve větším městě, kde nádražím průběžně prochází více lidí, kteří denně dojíždějí do práce (rutinní cesty) a jiná situace je v turistickém místě, kam přijíždějí turisté a hledají spojení na jednodenní výlety vlakem do okolí (to je náš případ). A ti cestující opravdu okolí neznají a potřebují poradit jakým spojem a kde přestoupit. A není mi jasné jak by tato "pomoc" fungovala tam, kde ve vlaku není průvodčí, pouze strojvedoucí.
registrovaný uživatel waszyn 
23.09.2008 (9:29)  
nenadrazak:
ono spise nez o nejakych zkouskach, je to spise o tom zda zeme o velikosti 78 000 km2 potrebuje tak komplikovany tarifni a slevovy system.
Na druhou stranu pokladni pres vsechny ty "zkousky" ne vzdy nabidnou tu nejvyhodnejsi jizdenku, zejmena pokud na prvni pohled vidi, ze se v tom ten onen cestujici moc neorientuje(dle jejich odhadu asi?). Nevim zda takove instrukce dostavaji nekde shora, ale dle vypraveni mych pratel, pokud je cestujici cizinec a jede nekam o vikendu, tak celkem uspesne pred nim rada pokladnich(Praha) taji existenci SONE a docela cumi, kdyz si o ni ten cizinec potom sam rekne...
23.09.2008 (9:19)  
Nenadrazak, k těm starším lidem. Čas se nezastaví, když vezmu že člověk kupuje jízdenky do 70-80 let, tak už je to generace která v 50 ti už nějakým způsobem žila v prostředí automatů, bankomatů, mobilů, dálkových ovladačů atd,atd. Představa Babičky Boženy Němcové je hezká ale opravdu nechuť ovládat techniku je asi v něčem jiném než že by to nezvládaly a neznaly. Spíš že špatně vidí, slyší, pohybují, potřebují různé propriety v tašce....A pak ještě dráha po nich chce průkazky a něco se učit. Je to o typu automatu a způsobu ovládání a přátelském přístupu pokladníků a následně průvodčích.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko