Říčany - Trochu nenápadně se v pondělí začala psát další kapitola úsporných opatření na českých kolejích. České dráhy totiž na říčanském nádraží spustily zkušební prodej jízdních dokladů v prodejně řetězce Pont. To sice znamená zrušení klasických pokladen, cestující se ale místo toho v méně frekventovaných místech dočkají většího pohodlí. Alespoň podle vedení ČD, které o pokračování projektu rozhodne podle výsledků říčanského experimentu.
Pokud se novinka osvědčí, hodlají ČD rozšířit prodej lístků i do dalších provozoven Pont. Zatím jich je po celé ČR zhruba 20, především ale na velkých nádražích. Další proto budou přibývat. Velmi frekventované Říčany přitom nebyly vybrány náhodou ani omylem, protože i když jsou jednou z nejoblíbenějších destinací v pražské příměstské dopravě, jen málokdo si tu lístky kupuje. Drtivá většina cestujících jezdí na předplatní jízdenky PID a pro zbytek bude prodej jízdenek zachován v prodejně.
"V Ticket Pont Centru zajistíme u jednoho prodejního místa nabídku jízdenek Českých drah podobně, jako by si je cestující kupoval přímo u dopravce. Otevřeno bude 365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer," popsal nový režim generální ředitel JLV Bohumír Bárta. Řečeno vzletnými slovy z tiskové zprávy, "Pont zároveň nabídne rychlé nákupy cestou na vlak, při nedostatku času nebo večer po zavírací době většiny obchodů." Síť prodejen Pont vlastní společnost Jídelní a lůžkové vozy, v níž mají České dráhy čtyřicetiprocentní podíl.
Zdroj: Lidovky.cz/ČTK, tisková zpráva ČD. Ilustrační foto: Staněk

Jsem také zvědavý jak dlouho bude Pont bavit vést pokladní evidenci, a vůbec vše související s kasou. Myslím že není možné aby dělal službu pokladní někdo bez Pokladní způsobilosti (viz Hf3), tolik snad k nevzdělanosti Pontu. No od prosince má být nová KC1, třeba bude řešit i to že ve Žlutém pont tričku jé též možno prodávat jízdenky a bez (?) ozačovacího štítku... Jsem zvědyvýna budoucnost tohoto "chutného" projektu od salámů
Ajemgud: Teď asi budu radit zadarmo, ale není od věci prodávat v Pontu kolem té kasy teď, křupavé bagetky z kterých vystrkuje rajčátko, salátek, ementálek nebo dokonce kousek mozzarely s lístkem bazalky. Kdo si půjde koupit jízdenku, určitě neodolá. Paradoxní je to, že i když je to zcela jednoduché, jak vydělat nějaké money, tak to stejně nebude, protože jsme v Česku a ne v Německu či Polsku, Slovensku to je už stejný:o))
A ad 4) není to jen systém, ale taky o pokladních (a nejspíš školení které jim je (ne)poskytnuto). Jak je možné, že jedna pokladní mi místo zpátečního lístku do Nedvědic nabídne výhodnější variantu - 2 lístky IDS (brzo poté co tam byl IDS rozšířen takže mě to nenapadlo) a jiná mi v ČD centru (kde bych čekal ty nejlepší pracovníky) v klidu naúčtuje plnou cenu za jízdenku, musím jí vysvětlovat jaké slevy na to jsou apod. ?
PONT se na tomhle parádně napakuje. :)
Vidím ovšem 2 překážky:
1) ČD á la zaopatřovací sociální ústav
2) Automat neporadí blbému substrátu, která z našich třiceti úžasných a nepřekonatelných nabídek je nejlepší, kolik jakých kartiček na to potřebuje, jaké aplikace na nich musí mít, jestli kartička musí být čipová nebo papírová, které další průkazky s sebou musí mít a jestli ja daná supersleva zrovna pro lidi ve věku 15-18 nebo 36-41 let.
Nápad prodávat tickety v Pointu je relativně dobrý nápad, jen aby obsluha dokázala fundovaně poradit, nabídnout, doporučit ... co si budeme povídat, někdy to nevědí ani proškolené pokladní ...
Někde na diskuzi jsem četl názor ať dráhy nakoupí na každé nádraží 20 automatů ( VISA, Euro, Bankovky) ať jsou přehledné a ať se na nich dá koupit i ticket MHD, problém je v tom že jeden stroj může stát docela hodně desítek tisíc, vlastně docela hodně přes sto a při počtu nádraží je taková úvaha sci-fi. Takže zbývají Pointy, alespoň prozatím ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











