..: Pro lístek na vlak do potravin? V Říčanech už ano :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Trochu nenápadně se v pondělí začala psát další kapitola úsporných opatření na českých kolejích. České dráhy totiž na říčanském nádraží spustily zkušební prodej jízdních dokladů v prodejně řetězce Pont. To sice znamená zrušení klasických pokladen, cestující se ale místo toho v méně frekventovaných místech dočkají většího pohodlí. Alespoň podle vedení ČD, které o pokračování projektu rozhodne podle výsledků říčanského experimentu.

Pokud se novinka osvědčí, hodlají ČD rozšířit prodej lístků i do dalších provozoven Pont. Zatím jich je po celé ČR zhruba 20, především ale na velkých nádražích. Další proto budou přibývat. Velmi frekventované Říčany přitom nebyly vybrány náhodou ani omylem, protože i když jsou jednou z nejoblíbenějších destinací v pražské příměstské dopravě, jen málokdo si tu lístky kupuje. Drtivá většina cestujících jezdí na předplatní jízdenky PID a pro zbytek bude prodej jízdenek zachován v prodejně.

"V Ticket Pont Centru zajistíme u jednoho prodejního místa nabídku jízdenek Českých drah podobně, jako by si je cestující kupoval přímo u dopravce. Otevřeno bude 365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer," popsal nový režim generální ředitel JLV Bohumír Bárta. Řečeno vzletnými slovy z tiskové zprávy, "Pont zároveň nabídne rychlé nákupy cestou na vlak, při nedostatku času nebo večer po zavírací době většiny obchodů." Síť prodejen Pont vlastní společnost Jídelní a lůžkové vozy, v níž mají České dráhy čtyřicetiprocentní podíl.

Zdroj: Lidovky.cz/ČTK, tisková zpráva ČD. Ilustrační foto: Staněk


Honza Beránek / JTB | 23.9.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
23.09.2008 (13:08)  
Prodej jízdenek v obchodech je zajímavý nápad, přemíšlím ale kolik je dalších stanic v ČR odkud jezdí tak málo lidí na jízdenky ČD (IDS jízdenky), ale zákazníků Pontu je tolik aby si tam ona JLV otevřela obchod... myslím že jich je pár blízko okolo Prahy a možná v IDS JMK.
Jsem také zvědavý jak dlouho bude Pont bavit vést pokladní evidenci, a vůbec vše související s kasou. Myslím že není možné aby dělal službu pokladní někdo bez Pokladní způsobilosti (viz Hf3), tolik snad k nevzdělanosti Pontu. No od prosince má být nová KC1, třeba bude řešit i to že ve Žlutém pont tričku jé též možno prodávat jízdenky a bez (?) ozačovacího štítku... Jsem zvědyvýna budoucnost tohoto "chutného" projektu od salámů
23.09.2008 (13:05)  
Kubíček: Ono pokladní i se sociálním a zdravotním pojištěním opravdu stojí několik málo desítek tisíc korun měsíčně, ale mám pocit že by potom odbory paralizovaly dopravu, výrobu no zkrátka něco jako 1948 :o)))))) Ale v německu jsou automaty jako doplněk a fungují skvěle, v regionální dopravě jsou využiváný nejvíce. Pravda je že by se tarif ČD musel pořádně osekat! Myslím že by to uvítalo 99% lidí, i tady na Zelpage.

Ajemgud: Teď asi budu radit zadarmo, ale není od věci prodávat v Pontu kolem té kasy teď, křupavé bagetky z kterých vystrkuje rajčátko, salátek, ementálek nebo dokonce kousek mozzarely s lístkem bazalky. Kdo si půjde koupit jízdenku, určitě neodolá. Paradoxní je to, že i když je to zcela jednoduché, jak vydělat nějaké money, tak to stejně nebude, protože jsme v Česku a ne v Německu či Polsku, Slovensku to je už stejný:o))
registrovaný uživatel tenzor 
23.09.2008 (13:05)  
waszyn: přidal bych ještě 5) špatné znalosti cizích jazyků u pokladních. Člověk by v takovém Brně čekal, že se cizinec hovoříci anglicky aspoň trochu domluví, ale zažil jsem že jsem si stoupl do fronty kde byli jen dva Japonci a za nimi nějaký student a čekal 15 minut.. marně - Japonci česky nerozuměli a pokladní (přitom bych ji tipl tak na 45, víc ne) neuměla anglicky ani slovo. Nakonec jsem bez lístku sprintoval na vlak v předtuše že zaplatím 70 Kč místo 19 (IDS), ale průvodčí se nakonec za 35 minut jízdy neobtěžoval přijít, takže jsem jel zadarmo :)
A ad 4) není to jen systém, ale taky o pokladních (a nejspíš školení které jim je (ne)poskytnuto). Jak je možné, že jedna pokladní mi místo zpátečního lístku do Nedvědic nabídne výhodnější variantu - 2 lístky IDS (brzo poté co tam byl IDS rozšířen takže mě to nenapadlo) a jiná mi v ČD centru (kde bych čekal ty nejlepší pracovníky) v klidu naúčtuje plnou cenu za jízdenku, musím jí vysvětlovat jaké slevy na to jsou apod. ?
23.09.2008 (12:58)  
waszyn: To máš pravdu, že za to můžou ČD. Já bych si třeba kupoval jízdenky v automatu furt, kdyby to bylo možné.
23.09.2008 (12:46)  
Hlavně, a to vás očividně nikoho nenapadlo, je to skvělá reklama pro PONT, nenadarmo se v obchodní strategii hovoří o tom, že dostanete-li potencionálního zákazníka do prodejny, máte napůl vyhráno. :)))))
PONT se na tomhle parádně napakuje. :)
23.09.2008 (12:45)  
Jakub Košmider: Ve všem souhlasím, až na jeden detail. Vezmi si cenu 1 automatu a spočítej si, kolik stojí ČD plat 1 pokladní na 1 rok.
Vidím ovšem 2 překážky:
1) ČD á la zaopatřovací sociální ústav
2) Automat neporadí blbému substrátu, která z našich třiceti úžasných a nepřekonatelných nabídek je nejlepší, kolik jakých kartiček na to potřebuje, jaké aplikace na nich musí mít, jestli kartička musí být čipová nebo papírová, které další průkazky s sebou musí mít a jestli ja daná supersleva zrovna pro lidi ve věku 15-18 nebo 36-41 let.
registrovaný uživatel tenzor 
23.09.2008 (12:43)  
860 003: pokud to bylo myšleno vážně, máte hloupý a poněkud xenofobní názor. Jinak zákaz cenové (i jiné) diskriminace cizinců je dlouho zakotven jak v EU tak i v našem právním řádu.
23.09.2008 (12:33)  
860 003: Proč by si měl cizinec jako připlácet ??? Je to klient jako každý jiný, nezáleží na tom odkud je, jízdenka SONE+ je pro každého! A jestli chceme jít do detailu tak cizinci (západní evropa) Vždy utratí za služby daleko více než češi, ať už fast fody nebo jiné služby! Takže opravdu nechápu váš čecháčkovskej názor že ať si cizinec připlatí!

Nápad prodávat tickety v Pointu je relativně dobrý nápad, jen aby obsluha dokázala fundovaně poradit, nabídnout, doporučit ... co si budeme povídat, někdy to nevědí ani proškolené pokladní ...

Někde na diskuzi jsem četl názor ať dráhy nakoupí na každé nádraží 20 automatů ( VISA, Euro, Bankovky) ať jsou přehledné a ať se na nich dá koupit i ticket MHD, problém je v tom že jeden stroj může stát docela hodně desítek tisíc, vlastně docela hodně přes sto a při počtu nádraží je taková úvaha sci-fi. Takže zbývají Pointy, alespoň prozatím ...
23.09.2008 (11:49)  
Já bych to taky viděl spíš na menší nádraží. Místo vlastního zaměstnance patřičný prostor pronajmout (třeba i za darmo) a nájemce by musel kromě čehokoliv co by tam dělal(a nebylo to v rozporu s dobrými mravy) by musel prodávat i lístky ČD. Klidně ať tam má i automat na nejběžnější lístky, stačí že ho bude hlídat a prodávat to co už automat neumí. 100x lepší než změna na neobsazenou zastávku.
23.09.2008 (11:31)  
Vlastní zkušenost:německá společnost Vogtlandbahn má předprodej jízdenek na své vlaky zajištěn smluvně,již od počátku její existence. Ve velkých stanicích to samozřejmě zajišťuje DB,asi za úhradu,to opravdu nevím. V menších stanicích jsou t.z.v. agentury,většinou obchody různého sortimentu,ležící blízko stanice. A ty se mění,a dost často,jednou byl v Neumarktu agenturou obchod s dámským prádlem. Jak to mají zajištěné personálně nevím,jejich síť je pochopitelně proti DB maličká,ale slev tam mají dost. Navíc ve vlaku nejsou průvodčí,strojvedoucí je uavřený v kabině a s cestujícími komunikuje jen prostřednictvím jakéhosi interkomu,který se za jízdy automaticky vypíná. I u nás se prodávaly jízdenky např. v hospodě,jednalo se však o blokové jízdenky pro vlaky o/o-S na Karlovarsku.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko