..: Pro lístek na vlak do potravin? V Říčanech už ano :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Trochu nenápadně se v pondělí začala psát další kapitola úsporných opatření na českých kolejích. České dráhy totiž na říčanském nádraží spustily zkušební prodej jízdních dokladů v prodejně řetězce Pont. To sice znamená zrušení klasických pokladen, cestující se ale místo toho v méně frekventovaných místech dočkají většího pohodlí. Alespoň podle vedení ČD, které o pokračování projektu rozhodne podle výsledků říčanského experimentu.

Pokud se novinka osvědčí, hodlají ČD rozšířit prodej lístků i do dalších provozoven Pont. Zatím jich je po celé ČR zhruba 20, především ale na velkých nádražích. Další proto budou přibývat. Velmi frekventované Říčany přitom nebyly vybrány náhodou ani omylem, protože i když jsou jednou z nejoblíbenějších destinací v pražské příměstské dopravě, jen málokdo si tu lístky kupuje. Drtivá většina cestujících jezdí na předplatní jízdenky PID a pro zbytek bude prodej jízdenek zachován v prodejně.

"V Ticket Pont Centru zajistíme u jednoho prodejního místa nabídku jízdenek Českých drah podobně, jako by si je cestující kupoval přímo u dopravce. Otevřeno bude 365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer," popsal nový režim generální ředitel JLV Bohumír Bárta. Řečeno vzletnými slovy z tiskové zprávy, "Pont zároveň nabídne rychlé nákupy cestou na vlak, při nedostatku času nebo večer po zavírací době většiny obchodů." Síť prodejen Pont vlastní společnost Jídelní a lůžkové vozy, v níž mají České dráhy čtyřicetiprocentní podíl.

Zdroj: Lidovky.cz/ČTK, tisková zpráva ČD. Ilustrační foto: Staněk


Honza Beránek / JTB | 23.9.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
23.09.2008 (9:04)  
Myslel jsem, že "Apríl" bude až příští rok. Takže prodavačka v PONTu (případně v novinovém kiosku nebo na místním WC) už nemusí skládat zkoušky na osobní pokladnu, za chvíli zrušíme zkoušky na mezinárodní pokladnu. Tak ať zruší celý odbor L. Hnulíkové a je to. Já osobně bych spíše situaci koncepčně řešil jinak - postupovat raději obráceně, ať pokladny (pokladní) v menších lokalitách slouží i jako místní Informační centra (tam pak může částečně plat toho pracovníka refundovat obec). Takže situaci řešit s místními radnicemi a ne stylem "já všechno vím" od kulatého stolu v Praze. Slavní odborníci, kteří do vedení ČD přišli z bank a jiných organizací. vůbec neznají problematiku venkova. Nevědí, že staří lidé se jim na elektronický nákup jízdenek "raz-dva", že ti lidé potřebují poradit a chtějí tu radu od fyzické osoby, nikoli řešit situaci s někým anonymním přes telefon, o použití internetu už ani nemluvě.
Zajímalo by mě, jak vyřeší vyřizování záležitostí se žákovským jízdným, slevovými kartami (administrativu) atd. To budou mít v PONTu samostatný poradní koutek? Za chvíli z toho snad udělají pobočku nějakého peněžního ústavu. Ještě by mohli do PONTu přesunout rušené pošty a argumentovat tím, že otevírací doba je cituji "..365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer.."
registrovaný uživatel Web 
23.09.2008 (8:31)  
Kubíček: To by nešlo, páč by se tatranka prodávala za 14 cen podle věku nakupujícího, počtu koupenejch sušenek, velikosti té sušenky, jestli jede člověk na veletrh sušenek, jestli je léto nebo zima, ... a pokladní by na to musela mít aspoň pět měsíců školení 8 hodin denně. Zatimco naopak to takhle nefunguje :-)
23.09.2008 (8:16)  
A nešlo by to opačně - že by pokladny ve stanicích, kde není ani automat na kávu, prodávaly sušenky a bagety hladovým cestujícím?:-)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko