Studénka - Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost na železničním přejezdu ve Studénce, po kterém výrazně vzrostl provoz po srpnovém zřícení mostu do kolejiště. Po přejezdu nyní jezdí více aut a podle krajských úředníků je nebezpečný. Mluvčí hejtmanství Barbara Odstrčilíková říká, že stálý dohled by měli zajistit strážníci Městské policie Studénka a namátkový dohled či případnou odbornou pomoc poskytne i Policie ČR. Udělení dotace, která by měla být vyčerpána do konce roku 2009, už schválila rada kraje, která předpokládá ukončení stavby mostu v příštím roce.
Kraj hodlá uhradit i náklady spojené s tímto opatřením. Zastupitelé proto budou koncem září jednat o uvolnění částky 1,5 milionu korun. Mimořádnou dotaci by mělo dostat město Studénka. "Dotace je určena ke zvýšení bezpečnosti na železničním přejezdu ve Studénce, který křižuje koridorovou trať Přerov-Bohumín," uvádí náměstek hejtmana Pavol Lukša. Dodává, že finanční podpora umožní zajistit stálý dohled policejních orgánů na železničním přejezdu, přes který po pádu mostu projede dvakrát více vozidel.
zdroj: ČT24, Fotografie: Payus
| 30.9.2008 (14:00)
Napíši jen pár vět, jelikož můj názor na železniční přejezdy jsem zde už psal. Osobně bych od přísnosti zde v České republice na řidiče neustupoval. Jak jsem napsal už dříve, jejich jednání je hrozné. Není to myšleno na všechny řidiče prosím. Nezlob te se na mě, ale v době výstražného signálu nemá nikdo na přejezdu co dělat. I kdyby výstražné znamení bylo delší dobu v provozu.
Proto nechápu argumenty typu ješte vlak nejede, tak pojedu já.
Proto mě udivuje, že si to řidiči neuvědomují a ignorují to. Bereme v úvahu u řidiče nákladních vozidel. Proto v případě úmyslného zavinění neboli řidič přejel přejezd v době výstražní signalizace bych se s nikým nedohadoval.
Jinak se to řidiči nenaučí. A nehodovost na železničních přejezdech se nesníží. Zde musí ale hlavně konat policie. Osobně bych se obrátil na policii s návrhem, aby v této věci přitvrdila a neustupovala. Dále bych přemýšlel o zlepšení zabezpečí přejezdu či jeho variant.
Na začátek fungování výstražného signálu zabezpečovacího zařízení na přejezdu se domnívám má vliv i traťová rychlost na danném úseku.
Podrobnější informace o tomto zařízení na jakém principu funguje nemám.
Pamětníci mi pomohou, ale mám uloženo v hlavě, že před x lety se na tomto přejezdu stala nehoda, kdy do silničního válce narazil rychlík tuším z Katowic. Zahynul řidič válce a byli i zranění. Vagóny byly po celém nádraží ... Brrr.. A to tam byl vjezd na 100km/h ....
Přejezd stojí sakumprdum X mega a nenajdou se peníze na dvě kamery? To neni o pokutách, to je o vůli...
A ještě k tomu dodám, že si nepamatuju z poslední doby nehodu na přejezdu se závorama, všecko nechráněný (blabla o křížích nechci slyšet, dík), nebo jenom s výstražníkem a tyhle přejezdy jsou tak "frekventovaný", že chci vidět toho policajta co tam bude dělat tuhle vděčnou činnost.
waszyn : ne ten by zaplatil > ten zaplatí. A tvrdě. Šup z lokomotivy, pokud nebude následovat vyhazov = a na lokomotivu se už těžko dostane, tak skončí někde v dílně. Pokud by se po nějaké době chtěl vrátit na lokomotivu, tak bude s velkou pravděpodobností následovat nové psychologické vyšetření, mimořádná odborná zkouška V-08; jen díky tomu, že se nic nestalo, tak mu v případě, že se toho chytí policie a státní zástupce, hrozí jen podmínka ...
Na tom nemění nic skutečnost, že ČD mají nedostatek strojvedoucích. Dříve se projetí návěstidla (bez následků) nebo stanice/zastávky řešilo převedením na funkci posunovač na 3 měsíce a přezkoušky.
waszyn: Vy můžete strojvedoucího klidně pranýřovat, avšak když poznáte blíže situaci, zjistíte, že to není až tak černobílé. Udělal fatální chybu, už si nezajezdí, avšak můžeme relativizovat jaký podíl má na situaci například hromadné rušení červených čepic... .
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










