..: Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost přejezdu ve Studénce :..

ilustrační foto Payus
přejezd Studénka Studénka - Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost na železničním přejezdu ve Studénce, po kterém výrazně vzrostl provoz po srpnovém zřícení mostu do kolejiště. Po přejezdu nyní jezdí více aut a podle krajských úředníků je nebezpečný. Mluvčí hejtmanství Barbara Odstrčilíková říká, že stálý dohled by měli zajistit strážníci Městské policie Studénka a namátkový dohled či případnou odbornou pomoc poskytne i Policie ČR. Udělení dotace, která by měla být vyčerpána do konce roku 2009, už schválila rada kraje, která předpokládá ukončení stavby mostu v příštím roce.

Kraj hodlá uhradit i náklady spojené s tímto opatřením. Zastupitelé proto budou koncem září jednat o uvolnění částky 1,5 milionu korun. Mimořádnou dotaci by mělo dostat město Studénka. "Dotace je určena ke zvýšení bezpečnosti na železničním přejezdu ve Studénce, který křižuje koridorovou trať Přerov-Bohumín," uvádí náměstek hejtmana Pavol Lukša. Dodává, že finanční podpora umožní zajistit stálý dohled policejních orgánů na železničním přejezdu, přes který po pádu mostu projede dvakrát více vozidel.

zdroj: ČT24, Fotografie: Payus


Adys Poslat mail autorovi | 30.9.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
01.10.2008 (7:32)  
já teď jezdím přes Studénky každej den do školy (do Oder) a je na tom přejezdu nějak plněji než obvykle :D .. vždycky taka fronta :D:D .. maj jezdit taky vlakem :))
30.09.2008 (23:27)  
Pro pana Cestujici.
Máte pravdu v tom, že skutečně využívám služeb MHD,ČSAD,CD. Autem nyní jezdím také, ale ne jako řidič. Nicméně auto jsem řídil a řidičák mám. Osobně s vámi s části souhlasím. Ovšem použiji také slovíčko ne.
Podívej me se jaká je situace ve skutečnosti bez růžových brýlí. Jakou váhu mají namátková stání policistů na určitém úseku silnice.

Řidič vidí v dálce stát u okraje silnice schovaný policejní automobil. Přibrzdí na předepsanou rychlost. Po 200 metrech za stojícím policejním automobilem už ale dannou rychlost nedodržuje. To je realita. Ruku na srdce kolik dnes řidičů jezdí předepsanou rychlostí. Nebavím se o 5 km/h navíc. Kolik je to občanů pane Cestující? Je to málo pane Cestující.
Bohužel. Má dnes bezpečnostní složka policie dostatek policistů ? Nemá. Policisté nestíhají a také odcházejí. Také se i u policie šetří. Nemají tolik výjezdů, a proto je méně namátkových kontrol. Méně potrestaných řidičů co mají dopravní předpisy u zadní části pánve. Těch řidičů je v České republice dost. Proto bych na neukázněné řidiče vysoké pokuty oprávněně použil. Možná i sebral řidičské oprávnění. A možná i nařidil nucené všeobecněprospěšné práce. Bylo by to tvrdé opatření? Ano bylo. Ale bylo by spravedlivé vůči ostatním řidičům, kteří dodržují dopravní předpisy. Ostatní řidiči by se logicky vysokých pokut a ostatních úkonů obávat nemuseli.


A proto se domnívám, že veliká pokuta by vyvolala strach u řidičů. Neboli nesmím jet přes přejezd v době výstražného zařízení. Nesmím jezdit přes obec 90 km h. Nesmím předjíždět na poslední chvíli a nepřehledných situacích. Neskracuji si zatáčku v protisměru. Nesmím řídít pod vlivem alkoholu. Nesmím řidit unavený déle, abych neusnul za volantem. Nesmím překračovat povolené rychlostní limity.
Nesmím vyjíždět na poslední chvíli což je často, a poté se snažit řídit jak Niki Lauda.

Má smyšlená navrhovaná přísnost je jediné, co by řidiče zde v České republice donutilo se nad sebou zamyslet.
30.09.2008 (22:04)  
Milan jbc: Odpovědí je stávající dopravní politika státu.
30.09.2008 (21:59)  
Pro pana 860
Víte zrovna mě napadla další myšlenka. Je to možná reakce na větu pana 860 zrušit železniční tratě atd. Ano napadla mě myšlenka.A to myšlenka nedostačující konkurenceschopnosti železniční nákladní dopravy proti nákladní silniční dopravě.
I když je zde vidět určitá snaha dopravců, stejně je poptávka nedostačující.
A já si kladu otázku proč. Proč není takový zájem o železniční nákladní dopravu ČD Cargo či jiných soukromích dopravců ?

Dle mého je tu problém v zastaralosti některých tratích. Nedostatečná rychlost úseků, vícekolejnost , mnohdy i zabezpečení danné tratě v určitém přepravním směru, hraje v konečném rozhodnutí důležitou úlohu při rozhodnutí výběru druhy přepravy. Zákazníka mimo jiné zajímá také čas. A ušetřený čas jsou ušetřené peníze. Kamionem to je v přepravním směru rychlejší. Zřejmě tu bude hrát i svou roli nedostačující či nevhodná nabídka přepravních nákladních vagonů a i hnacích vozidel. Park nákladních vagónů se pomalu obnovuje. Přeci jenom nový vagón stojí dost peněz. A u tažných lokomotiv jde spíše o opravu starších typů, aby bylo s čím vůbec jezdit.
Možná je i nedostatečně technicky vyřešena nakládka a vykládka materiálu, suroviny, zboží, produktu v danném železničním uzlu v danné lokalitě.
A já si řikám není to škoda?

V dnešní době sleduje dálnice kamerový systém 24 hodin. Domnívám se, že jsem někde na internetu četl statistiky, kolik se přepraví osob a materiálu v danném přepraním směru. A byla tam také statistika, kolik projede v danném úseku osobních a nákladních aut.
Nestálo by to za zamyšlení?

Železnice by mohla ulehčit dálnicím zátěž a vozovky by déle vydržely. Ušetřili by se peníze, které by se mohli lépe využít.
30.09.2008 (21:44)  
Pánové (halvně Milan jbc) máte nápady jako poslanci - vyšší tresty, vyšší pokuty. Vy asi auto moc často neřídíte, že?

Problém není v nízkých pokutách, problém je v tom, že není nikdo, kdo by je udělil. Policie má svoje dopravně bezpečnostní akce, které samozřejmě nemají na nehodovost prakticky žádný vliv. Proto policie pořádá více dopravně bezpečnostních akcí, které překvapivě nezabírají. Na to policie operativně reaguje tak, že pořádá více dopravně bezpečnostních akcí...

Dokud nebude policie vidět v prozovzu a něco užitečného dělat, tak se chování českých řidičů nezmění (ani na přejezdech) a můžete si pokuty zvyšovat třeba každý čtvrtrok. Hlídání přejezdu v článku nepovažuji za špatný nápad. Ale chtělo by to nestát jenom na jednom přejezdu, ale dělat namátkové kontroly i jinde.
30.09.2008 (21:18)  
Pozitivum vidím v tom, že bezpečnost na přejezdu začíná řešit nedrážní orgán. Dle mého soudu se o bezpečnost na přejezdech neúměrně starají železniční orgány.
Krok mi připadá trochu zbytečný, skoro až bych řekl takový předvolební, :o).
Je možné se zajít podívat v současných dnech na čtyřkolejný přejezd v dopravně Dluhonice, kde je přechodně stažený celý průtah městem Přerov, takže neustále kolony vozidel, které čekají na dopravní díru na železnici.
registrovaný uživatel cool 
30.09.2008 (21:05)  
Je to přímá úměra. Dokud se nezlepší situace na silnicích jako takových, tak nemůžeme čekat zlepšení na přejezdech.
30.09.2008 (19:21)  
Pro pana 860.
A co to napsat obráceně. Dle mého názoru to není řešení. Jsou potřeba i železniční tratě. Můj názor zní, že pokud by řidiči motorových vozidel jezdili ukázněně, nedocházelo by prakticky vůbec k nehodám na železničních přejezdech. Bohužel si neuvědomují, že vlak není automobil a má svou dráhu pevně dannou. A to kolejnice. Za další si neuvědomují, že vlak má několik desítek, stovek tun. Dále si neuvědomují, že ve vlaku určeného pro přepravu cestujících může při srážce dojít i ke smrtelnému zranění. Dále si neuvědomují, že taková kinetická energie desítek, stovek tun může nadělat i pěknou paseku. Přestavte si vykolejení nákladního vlaku převážející palivo nebo kyselinu a těžké profily poblíž železničního přejezdu v obydlené zóně. A to jen díky neukázněnosti a lehkomyslnosti řidiče osobního či nákladního auta.
Nemusím jít ani daleko pro příklad takového řidiče. Silné auto mladý kluk či chlap. V dnešní době i žena. Hlasitá hudba v autě. Někdo zrovna volá na mobil. Spěchá nebo chce slyšet sílu automobilu. Rychlá jízda ji/jeho vzrušuje. A nebo takového flegmatika a lajdáka za volantem nákladního automobilu, který si navíc snaží nahnat čas. Raději nebudu pokračovat. Nezodpovědných lidí u železničních přejezdů je skutečně dost.
A myšlenka na závěr. Kdyby se nejen řidiči motorových vozidel v dannou chvíli například u železničního přejezdu zamysleli nad sebou, nemuselo by docházet k nehodám na přejezdech a možná ani k tragickým nehodám na silnicích.
Je to o vychování, toleranci a zodpovědnosti.
30.09.2008 (18:56)  
to by muselo být zátěžové čidla v celém přejezdu...na kolejích by to jaksi nemělo smysl,kdyby auto stálo mezi kolejemi a navíc guma není vodivá,tudíž by tam zase musely být zátěžové čidla a tak by to hlásilo auto i kdyby tam projížděl vlak
30.09.2008 (18:51)  
Pro pana Brumla
A právě tak jsem to myslel. Poupravit stavájící zákon. I když já jsem přemýšlel rovnou napsat formulaci nového zákona. Přesně s vámi souhlasím.
Pro pana Mouku
Ty prvopočátní náklady na pořízení kamer by mohl zaplatit stát. Nebo by mohl finanční částku půjčit v rámci například navrženého projektu moderní zabezpečení železničního přejezdu. Dle mého by se určitě našli hříšníci, kteří by projeli danný přejezd. No a z vybraných peněz by se náklady na pořízení miniaturních kamer a příslušenství vrátili.
Nicméně souhlasím, že by možná postačovalo razantní zvýšení pokuty za přejetí železničního přejezdu při výstražné funkci. Snad ano.
Mám ovšem stále jednu otázku. Chtěl jsem se zeptat na nápad číslo 3. Jedná se o myšlenku čidla v kolejišti, které by snímalo stojící objekt od určité velikosti. A to v momentě, kdy by bylo výstražné zařízení kratší dobu v činnosti.
Například třeba stojící osobní automobil na přejezdu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko