Studénka - Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost na železničním přejezdu ve Studénce, po kterém výrazně vzrostl provoz po srpnovém zřícení mostu do kolejiště. Po přejezdu nyní jezdí více aut a podle krajských úředníků je nebezpečný. Mluvčí hejtmanství Barbara Odstrčilíková říká, že stálý dohled by měli zajistit strážníci Městské policie Studénka a namátkový dohled či případnou odbornou pomoc poskytne i Policie ČR. Udělení dotace, která by měla být vyčerpána do konce roku 2009, už schválila rada kraje, která předpokládá ukončení stavby mostu v příštím roce.
Kraj hodlá uhradit i náklady spojené s tímto opatřením. Zastupitelé proto budou koncem září jednat o uvolnění částky 1,5 milionu korun. Mimořádnou dotaci by mělo dostat město Studénka. "Dotace je určena ke zvýšení bezpečnosti na železničním přejezdu ve Studénce, který křižuje koridorovou trať Přerov-Bohumín," uvádí náměstek hejtmana Pavol Lukša. Dodává, že finanční podpora umožní zajistit stálý dohled policejních orgánů na železničním přejezdu, přes který po pádu mostu projede dvakrát více vozidel.
zdroj: ČT24, Fotografie: Payus
| 30.9.2008 (14:00)
Pokud někdo vjede na přejezd, který signalizuje blížící se vlak, tj. zvoní, bliká červená a jsou dole šraňky, tak by měl přijít automaticky na pár let o ŘD (nebo by měl spíš dostat papíry na hlavu), aby pak jedouc vlakem/busem mohl přemejšlet nad tím, jak je blbej.
A pokud by dotyčný způsobil nehodu, tak by měl nemilosrdně dostat flastr (pokud by to ovšem přežil ;-) )
Opět jsem si všiml, že danná diskuze je na téma
bezpečnost železničního přejezdu ve Studénce. Chtěl bych napsat pár myšlenek na téma železniční přejezdy obecně.
Poslední dobou občas sleduji zprávy a bohužel musím konstatovat, že ridiči motorových vozidel se stále nenaučili nejezdit na železniční přejezd v době, kdy je červená světelná signalizace a signalizace zvuková v provozu. Počet ignorujících řidičů tuto výstražnou signalizaci je bohužel hodně. Napadla mě proto taková myšlenka.
Za prvé navrhuji udělat zákon, který pod hodně vysokou pokutu nedovoluje vjet motorovým vozidlům na železniční přejezd v době výstražněho provozu. Říkáte si proč jen motorovým vozidlům, proč ne pro všechny učastníky. Máte pravdu. Nicméně vlak může být ohrožen na přejezdu spíše autem.
Zákaz by měl ale platit i pro nemotorová vozidla a chodce. Ti už se ovšem moc uhlídat nedají.
Za druhé bych navrhoval instalovat miniaturní kameru u přejezdu s pohledem na přejezd. Prozatím jen na ty nejfrekventovanější či nejnebezpečnější přejezdy.
Za třetí bych nechal instalovat čidlo na přejezd, které by v případě že by zůstal stát předmět o velikosti auta na přejezdu, by varovalo nějakým způsobem - komunikací strojvedoucího v blízkosti přejezdu. V blízkosti píši obecně. Použití stejné jako u bodu 2.
Nicméně na co bych se skutečně zaměřil je pokuta. Ta by musela být skutečně vysoká, aby to mělo odstrašující efekt. Možná bych dokonce uvažoval o odebrání řidičského průkazu.
Byla by to tvrdá opatření, ale dle mého naší zemi účinná.
Co je na tom přejezdu nebezpečnýho?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










