..: Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost přejezdu ve Studénce :..

ilustrační foto Payus
přejezd Studénka Studénka - Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost na železničním přejezdu ve Studénce, po kterém výrazně vzrostl provoz po srpnovém zřícení mostu do kolejiště. Po přejezdu nyní jezdí více aut a podle krajských úředníků je nebezpečný. Mluvčí hejtmanství Barbara Odstrčilíková říká, že stálý dohled by měli zajistit strážníci Městské policie Studénka a namátkový dohled či případnou odbornou pomoc poskytne i Policie ČR. Udělení dotace, která by měla být vyčerpána do konce roku 2009, už schválila rada kraje, která předpokládá ukončení stavby mostu v příštím roce.

Kraj hodlá uhradit i náklady spojené s tímto opatřením. Zastupitelé proto budou koncem září jednat o uvolnění částky 1,5 milionu korun. Mimořádnou dotaci by mělo dostat město Studénka. "Dotace je určena ke zvýšení bezpečnosti na železničním přejezdu ve Studénce, který křižuje koridorovou trať Přerov-Bohumín," uvádí náměstek hejtmana Pavol Lukša. Dodává, že finanční podpora umožní zajistit stálý dohled policejních orgánů na železničním přejezdu, přes který po pádu mostu projede dvakrát více vozidel.

zdroj: ČT24, Fotografie: Payus


Adys Poslat mail autorovi | 30.9.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
01.10.2008 (17:10)  
Miroslav Zikmund - Když pokuty, tak jenom v % čisté mzdy. Minimální pokuty bych zavedl ve výši 20%, v případě nebezpečných činů jako vjetí na přejezd během signalizace bych se nerozpakoval udělovat pokuty ve výši 300% čisté měsíční mzdy(důchodu). Akorát by se pokuty neplatili na místě, ale až po zjištění příjmu pachatele. Pro všechny přestupkáře stejně spravedlivé. Sociálně slabí si auto nemohou dovolit, mají-li ho, mají i na pokuty.
registrovaný uživatel waszyn 
01.10.2008 (17:04)  
a co s tim inteligentem co dneska u olomouce projel navest stuj a jen diky generalnimu stopu jsme neprisli o par skolaku.. ten by zaplatil kolik? nebo jeho zamestnavatel? tento clovek udelal neco mnohem nebezpecnejsiho nez prejet autem pres prejezd kdyz sviti hodinu cervena a nic nejede....
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
01.10.2008 (17:01)  
Mirku, co kdyby ten pachatel ty peníze neměl? Nikdo by je z něho nedostal, následovala by exekuce a bylo by u nás víc bezdomovců...
V konečným důsledku by to tak mohlo skončit.
01.10.2008 (16:38)  
Já bych upravil právní předpis tak, že nerespektování zákazu jízdy (přejezdy, křižovatky) by bylo považováno za úmyslně způsobenou mimořádnou (nehodovou) událost, následovalo by rozhodnutí o ztrátě způsobilosti k řízení vozidel (podobnost se ztrátou způsobilosti k právním úkonům), přičemž o navrácení způsobilosti by se mohlo žádat třebas až za 5 let a důkazní břemeno by leželo na navrhovateli. Pochopitelně by to nebylo zadarmo, soudní poplatek třebas 50 000 Kč.
Dále by součástí "odměny" za přestupek bylo zabavení vozidla – což současný zákon o přestupcích i tresní zákon umožňuje. Pokud nebude mít vlastník vozidla oprávnění k řízení vozidel auto nepotřebuje a stát za něj vyřeší problém …co s ním. Pokud bude odloven řidič s vozidlem zaměstnavatele, tomu bohužel nelze vozidlo zabavit > tak ten by byl odměněn peněžitým trestem ve výši řekněmě 250 000 Kč, což je pořizovací cena průměrného vozu.
registrovaný uživatel aron 
01.10.2008 (14:19)  
MirekM:Problém bude asi ve výši minimální pokuty za nejlehčí přestupek(mobil,pásy,světla atd.)Jestliže nejnižší možná pokuta je 100 kč nebo dokonce domluva,tak se nic nezmění.Jestliže si český řidič může dovolit zaplatit za auto 10000 euro,za litr PHM 1,25 euro,tak by pro něj neměl být problém zaplatit minimální pokutu 50 euro.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
01.10.2008 (14:09)  
IDeeSák: To je ještě horší řešení než od poslanců… Mimochodem to předpokládá kolektivní vinu, což je zakázané.

Problém je opravdu v tom, že u nás si každý jezdí, jak chce. Zajímavé je, že jakmile běžný český řidič přejede hranice, stává se z něj najednou člověk dodržující každý předpis. Čím to je? Podle mě policie hlavně nedělá to, co má. Kontroluje rychlost – někde, občas. Na to jsou snad lepší automatické radary. Ale co třeba předjíždění na plné čáře, křižovatky nebo ony přejezdy? Viděl někdo z vás, že by to někdy policie kontrolovala?

Díky za připomenutí bodového systému. To je přesný příklad: Najednou se všichni báli a jezdilo se dobře. Ale časem se zase vše vrátilo do starých kolejí. Proč? Že by ty body ani nikdo nedával?
01.10.2008 (13:15)  
Milan jbc: Nachápu proč se se mnou snažíte hádat, když se vlastně shodujeme. Mně taky přijde postávání s radarem a plácačkou na známých místech zbytečné (ať už v rámci nějakého Kryštofa nebo jen tak).

Ale znovu opakuji: Ka čemu zvyšování pokut, když je nikdo nevybírá?? Policie v provozu prakticky vůbec není vidět. Když teď někdo projede přejezd "na červenou", tak ho nikdo na 99,5% nespostihne (viz ten řidič autobusu, které Nova sice vypátrala ale policie už ne). Myslíte, že to bude po zvýšení postihů jiné? Teď máme bodový systém, změnilo se snad něco?
registrovaný uživatel waszyn 
01.10.2008 (12:50)  
aron: mas recht, ale porad jsem schopny primhourit oko nad tim, ze se nekde pred volbama vyhodi nejaky ten milion, nez kdyz se za stejnym ucelem vypujci 50 miliard a pak se nadava tomu kdo to musi vracet, ze zdrazuje a setri.
registrovaný uživatel aron 
01.10.2008 (11:43)  
Kraj chce "zabezpečit" přejezd z jednoho jediného důvodu,za 14 dní jsou krajské volby tak to je pro zviditelnění,kdyby to dělal kvůli bezpečnosti,tak to udělá ihned po uzavření starého mostu.
01.10.2008 (9:12)  
DJ - Ti slušní by bohužel na tom prodělali. Ale je pravděpodobné, že pokud by znali viníka, mohli by jej inzultovat.

Ale jak by by to podle mě vypadalo v praxi - nad signalizací přejezdu (případně značením) by byl terčík stanovené barvy, který by vyjadřoval, kolik přestupků se ještě může spáchat do jeho uzavření. Takže by např zelená znamenala 5 prokázaných přestupků, oranžová 3, červená 1. řidiči by byli včas varováni a potom by se nemohli na nic rozčilovat. Zavinili si to sami svojí nekázní.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko