Studénka - Moravskoslezský kraj chce zvýšit bezpečnost na železničním přejezdu ve Studénce, po kterém výrazně vzrostl provoz po srpnovém zřícení mostu do kolejiště. Po přejezdu nyní jezdí více aut a podle krajských úředníků je nebezpečný. Mluvčí hejtmanství Barbara Odstrčilíková říká, že stálý dohled by měli zajistit strážníci Městské policie Studénka a namátkový dohled či případnou odbornou pomoc poskytne i Policie ČR. Udělení dotace, která by měla být vyčerpána do konce roku 2009, už schválila rada kraje, která předpokládá ukončení stavby mostu v příštím roce.
Kraj hodlá uhradit i náklady spojené s tímto opatřením. Zastupitelé proto budou koncem září jednat o uvolnění částky 1,5 milionu korun. Mimořádnou dotaci by mělo dostat město Studénka. "Dotace je určena ke zvýšení bezpečnosti na železničním přejezdu ve Studénce, který křižuje koridorovou trať Přerov-Bohumín," uvádí náměstek hejtmana Pavol Lukša. Dodává, že finanční podpora umožní zajistit stálý dohled policejních orgánů na železničním přejezdu, přes který po pádu mostu projede dvakrát více vozidel.
zdroj: ČT24, Fotografie: Payus
| 30.9.2008 (14:00)
V konečným důsledku by to tak mohlo skončit.
Dále by součástí "odměny" za přestupek bylo zabavení vozidla – což současný zákon o přestupcích i tresní zákon umožňuje. Pokud nebude mít vlastník vozidla oprávnění k řízení vozidel auto nepotřebuje a stát za něj vyřeší problém …co s ním. Pokud bude odloven řidič s vozidlem zaměstnavatele, tomu bohužel nelze vozidlo zabavit > tak ten by byl odměněn peněžitým trestem ve výši řekněmě 250 000 Kč, což je pořizovací cena průměrného vozu.
Problém je opravdu v tom, že u nás si každý jezdí, jak chce. Zajímavé je, že jakmile běžný český řidič přejede hranice, stává se z něj najednou člověk dodržující každý předpis. Čím to je? Podle mě policie hlavně nedělá to, co má. Kontroluje rychlost – někde, občas. Na to jsou snad lepší automatické radary. Ale co třeba předjíždění na plné čáře, křižovatky nebo ony přejezdy? Viděl někdo z vás, že by to někdy policie kontrolovala?
Díky za připomenutí bodového systému. To je přesný příklad: Najednou se všichni báli a jezdilo se dobře. Ale časem se zase vše vrátilo do starých kolejí. Proč? Že by ty body ani nikdo nedával?
Ale znovu opakuji: Ka čemu zvyšování pokut, když je nikdo nevybírá?? Policie v provozu prakticky vůbec není vidět. Když teď někdo projede přejezd "na červenou", tak ho nikdo na 99,5% nespostihne (viz ten řidič autobusu, které Nova sice vypátrala ale policie už ne). Myslíte, že to bude po zvýšení postihů jiné? Teď máme bodový systém, změnilo se snad něco?
Ale jak by by to podle mě vypadalo v praxi - nad signalizací přejezdu (případně značením) by byl terčík stanovené barvy, který by vyjadřoval, kolik přestupků se ještě může spáchat do jeho uzavření. Takže by např zelená znamenala 5 prokázaných přestupků, oranžová 3, červená 1. řidiči by byli včas varováni a potom by se nemohli na nic rozčilovat. Zavinili si to sami svojí nekázní.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










