..: Naposledy s rychlíkem Otava :..

Ilustrační obrázek Strakonice – Dne 28.9.2008 vyjel na svou poslední cestu tradiční rychlík 1590/1 Otava brázdící české koleje již skoro 40 let. Prozatím se jednalo o poslední nasazení stroje řady 749 na tratích 200, 185, i na 171. Tento fakt rozesmutní nejednoho místního fandu strojů, pro které jsou ony pověstné "šestiválcové árie" zážitkem na celý život. Na poslední výjezd byl vybrán stroj 749.006 z pražských Vršovic, který byl náležitě vyzdoben černými praporky a tabulkou připomínající tuto událost. V příštím GVD již nevyjede a proto se již brzy můžete těšit na obsáhlejší článek o rychlících Otava a Bezdrev, který svou službu též v letošním GVD končí. Mně nezbývá nic jiného než jménem nás fotografů, ale i zaujatých "nefotografů" poděkovat provozní jednotce Praha-Vršovice za důstojné vystrojení vlaku, za nesčetněkrát zapnuté reflektory a pozdravy houkačkou, které spolu s tímto výjimečným vlakem naše snímky a filmy bezpochyby povznesly o řád výše. Děkujeme a přejeme Otavě znak "volno" při cestě železničářským nebem.

Nový grafikon přesto dává naději. Zrušení slábnoucích tradičních rychlíků Otava a Bezdrev umožní od nového GVD zavedení taktové linky s dvouhodinovým intervalem mezi Prahou, Berounem a Českými Budějovicemi. Z důvodu nezajištění jednotek Desiro můžeme přinejmenším pro počátek grafikonu na těchto výkonech potkávat právě stroje řady 749 s třívozovou klasickou soupravou jedoucí na rychlé časy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa) Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa)
  1. Titulní foto: R 1591 čeká na vypravení ze žst. Strakonice (autor)
  2. Otava právě přijíždí do Strakonic
  3. Pro Otavu postaveno!
  4. Detail tabulky
  5. Ranní odjezd z Příbrami (Špáňa)
  6. Večerní odjezd z Příbrami (Špáňa)

Další fotografie lokomotivy řady 749 z trati 200 najdete v galerii.


Trainman | 30.9.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.10.2008 (12:39)  
happy - u třídílného Desira vidím jeden zásadní problém - vozidlo není schváleno pro provoz v ČR, zatímco dvoudílné ano.
01.10.2008 (12:34)  
happy: Není to můj šotosen, jen sem doplnil příspěvek Martina Jaratha z 30.9.18:11. Já osobně bych byl pro něco plyšového než ty Bdt, protože těmi vlaky často jezdím.

MB: To mi musíš nějak rozvinout,nějak to nepobírám :)
01.10.2008 (11:40)  
Špána:
Ty máš info, že se AB vyrábějí? :-)

Co se týká počtu vozů: Ono je taky třeba, aby bylo dosaženo uspokojivé míry vaty a tedy byl JŘ stabilní, tedy se dle mých informací počítá jen se dvěma vozy.
registrovaný uživatel happy 
01.10.2008 (11:39)  
ad Špáňa:
Ano tak to je podle tebe super?? ČD lidem naslibovaly a to i přes noviny a novináře Desira a teď jim tam chceš šoupnout Bdt??Je to sice tvůj šotosen,ovšem nikoliv sen stovek cestujících jezdících po této trati.A pokud máte obavy o kapacitu (ty obavy mám taky),tak proč vedoucí pracovníci čd nechtějí po Siemensu trojdílnou jednotku?? V elektrice se dělají několikadílné jednotky,tak tento problém by nemusel být ani u dieslu,i když by tím vozidlo trošku "zlínělo".
01.10.2008 (11:25)  
Co se týče konečného návrhu, tak se zatím s 1.třídou nepočítá a to ani s úschovou během přepravy či RPS. Jinak pokud by to měla vozit 749/754 tak by nemusel být problém zařadit 749+BDs+Bdt+AB a měla by všechno (služebák,velkoprostor,oddíly i jedničku).
01.10.2008 (10:51)  
8..003) A HyperNovy jako budou zvládat jízdní doby a ještě poskytovat oddíl první třídy? :)
01.10.2008 (10:50)  
Nechci nikoho děsit, ale viděl bych to na 814+914. A ještě toho budou plné noviny, jakou ČD zajistily supermoderní soupravu.
01.10.2008 (9:56)  
Honza: Zeptejte se na MD ČR, tam si to tak objednali.
registrovaný uživatel Honza  mail  
01.10.2008 (9:54)  
A proč to končí zrovna 28.9. a ne až s koncem grafikonu?
Jinak ta Bardotka je moc pěkná
01.10.2008 (7:11)  
Miker - ano, i s rychlíkama Praha-Plzeň to tak je. Když rychlík od Berouna na hlavní přijede a zastaví, okamžitě přijede další eso, napojí se na něj a původní eso čeká zase na další rychlík, aby ho odvezla do Plzně. Bezdreva chtějí zrušit už několik let a před návrhem Desir tam chtěli dávat 854+054 nebo 754+Bp+Bp+BDs+A. Na ty desira si sakra dlouhou dobu počkáme.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko