Strakonice – Dne 28.9.2008 vyjel na svou poslední cestu tradiční rychlík 1590/1 Otava brázdící české koleje již skoro 40 let. Prozatím se jednalo o poslední nasazení stroje řady 749 na tratích 200, 185, i na 171. Tento fakt rozesmutní nejednoho místního fandu strojů, pro které jsou ony pověstné "šestiválcové árie" zážitkem na celý život. Na poslední výjezd byl vybrán stroj 749.006 z pražských Vršovic, který byl náležitě vyzdoben černými praporky a tabulkou připomínající tuto událost. V příštím GVD již nevyjede a proto se již brzy můžete těšit na obsáhlejší článek o rychlících Otava a Bezdrev, který svou službu též v letošním GVD končí. Mně nezbývá nic jiného než jménem nás fotografů, ale i zaujatých "nefotografů" poděkovat provozní jednotce Praha-Vršovice za důstojné vystrojení vlaku, za nesčetněkrát zapnuté reflektory a pozdravy houkačkou, které spolu s tímto výjimečným vlakem naše snímky a filmy bezpochyby povznesly o řád výše. Děkujeme a přejeme Otavě znak "volno" při cestě železničářským nebem.
Nový grafikon přesto dává naději. Zrušení slábnoucích tradičních rychlíků Otava a Bezdrev umožní od nového GVD zavedení taktové linky s dvouhodinovým intervalem mezi Prahou, Berounem a Českými Budějovicemi. Z důvodu nezajištění jednotek Desiro můžeme přinejmenším pro počátek grafikonu na těchto výkonech potkávat právě stroje řady 749 s třívozovou klasickou soupravou jedoucí na rychlé časy.
- Titulní foto: R 1591 čeká na vypravení ze žst. Strakonice (autor)
- Otava právě přijíždí do Strakonic
- Pro Otavu postaveno!
- Detail tabulky
- Ranní odjezd z Příbrami (Špáňa)
- Večerní odjezd z Příbrami (Špáňa)
Další fotografie lokomotivy řady 749 z trati 200 najdete v galerii.

MB: To mi musíš nějak rozvinout,nějak to nepobírám :)
Ty máš info, že se AB vyrábějí? :-)
Co se týká počtu vozů: Ono je taky třeba, aby bylo dosaženo uspokojivé míry vaty a tedy byl JŘ stabilní, tedy se dle mých informací počítá jen se dvěma vozy.
Ano tak to je podle tebe super?? ČD lidem naslibovaly a to i přes noviny a novináře Desira a teď jim tam chceš šoupnout Bdt??Je to sice tvůj šotosen,ovšem nikoliv sen stovek cestujících jezdících po této trati.A pokud máte obavy o kapacitu (ty obavy mám taky),tak proč vedoucí pracovníci čd nechtějí po Siemensu trojdílnou jednotku?? V elektrice se dělají několikadílné jednotky,tak tento problém by nemusel být ani u dieslu,i když by tím vozidlo trošku "zlínělo".
Jinak ta Bardotka je moc pěkná
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
















