..: Naposledy s rychlíkem Otava :..

Ilustrační obrázek Strakonice – Dne 28.9.2008 vyjel na svou poslední cestu tradiční rychlík 1590/1 Otava brázdící české koleje již skoro 40 let. Prozatím se jednalo o poslední nasazení stroje řady 749 na tratích 200, 185, i na 171. Tento fakt rozesmutní nejednoho místního fandu strojů, pro které jsou ony pověstné "šestiválcové árie" zážitkem na celý život. Na poslední výjezd byl vybrán stroj 749.006 z pražských Vršovic, který byl náležitě vyzdoben černými praporky a tabulkou připomínající tuto událost. V příštím GVD již nevyjede a proto se již brzy můžete těšit na obsáhlejší článek o rychlících Otava a Bezdrev, který svou službu též v letošním GVD končí. Mně nezbývá nic jiného než jménem nás fotografů, ale i zaujatých "nefotografů" poděkovat provozní jednotce Praha-Vršovice za důstojné vystrojení vlaku, za nesčetněkrát zapnuté reflektory a pozdravy houkačkou, které spolu s tímto výjimečným vlakem naše snímky a filmy bezpochyby povznesly o řád výše. Děkujeme a přejeme Otavě znak "volno" při cestě železničářským nebem.

Nový grafikon přesto dává naději. Zrušení slábnoucích tradičních rychlíků Otava a Bezdrev umožní od nového GVD zavedení taktové linky s dvouhodinovým intervalem mezi Prahou, Berounem a Českými Budějovicemi. Z důvodu nezajištění jednotek Desiro můžeme přinejmenším pro počátek grafikonu na těchto výkonech potkávat právě stroje řady 749 s třívozovou klasickou soupravou jedoucí na rychlé časy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa) Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa)
  1. Titulní foto: R 1591 čeká na vypravení ze žst. Strakonice (autor)
  2. Otava právě přijíždí do Strakonic
  3. Pro Otavu postaveno!
  4. Detail tabulky
  5. Ranní odjezd z Příbrami (Špáňa)
  6. Večerní odjezd z Příbrami (Špáňa)

Další fotografie lokomotivy řady 749 z trati 200 najdete v galerii.


Trainman | 30.9.2008 (11:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user miker  mail  
30.09.2008 (23:17)  
RV: ano, to je problém, který se dlouho řešil, dokonce se uvažovalo o spojení 754+954 jako to před časem zkoušeli v Brně, nakonec ale vzhledem k neprobádanosti zvolili variantu s "objížděním" souprav. Jak to budou za těch 10 minut stíhat? Jednoduše bude vždy o jednu loko navíc a ta se rovnou po příjezdu napojí na začátek vlaku, ta druhá co ho přivezla vyčká na další. Stejně tak je tomu např. i u souprav 854+Btn na rameni Praha-Turnov, ve Vrškách je vždy o jednu hydru navíc. ;-) A jak se to bude dělat na jihu, to je mi vzhledem k počtu kolejí záhadou, navíc pokud se sjedou rychlíky z Prahy po staré trati a z Prahy po 200, potom nějaké osobáky od Velenic a Lince, k tomu ještě rychlík od Brna či Plzně, bude tam pěknej guláš...
30.09.2008 (22:16)  
Ať už na tom pojede cokoliv, vždycky tam něco pojede, hůř bude až už to nebude potřeba řešit...
749+BDs+Bdt no tak tomu se musim jenom smát vzhledem k současné ceně nafty, ten Rakovník nevim čím by to vozil snad těma 842 určenýma na Os nebo 714+3x021 :=O
30.09.2008 (20:37)  
miker: To jsem zvědav, jak se stihnou v Praze "otočit", během 10 min. Holt asi budou jezdit se zpožděním. Kdyby dali aspoň 854+054+954, tak už by se to stíhalo líp, ale to "samozřejmě" jezdit nebude... :(
30.09.2008 (20:31)  
Domin:
Většinu má prý schlamstnout Praha a Rakovník(?), na Budějce toho má prý zbejt málo. Ale turusy se ještě řeší...
Registered user miker  mail  
30.09.2008 (20:30)  
Rudolf Vávra: pravděpodobně odněkud vyzískané 854+Btn, pokud se jich ovšem sežene adekvátní počet... A když ne tak nastoupí vršovické barči. Jinak s klasikami to na 200 vyadá tak, že všechny rychlíky budou vozit Budějce s řadou 749 a "vypůjčenými" třemi kusy brejláka, pravděpodobně z Plzně (aspoň do té doby než přijdou Desira), s dvoudenním oběhem, protože jedna souprava bude vždy nocovat v Praze, další v Písku a v neděli i jedna v Březnici.
30.09.2008 (19:22)  
Zapomeňte na desira jak na trati 200 tak na 120. Nejen v příštím GVD. To by totiž už někdo musel konat. A zatím se koná spíše opačně...
30.09.2008 (18:57)  
Škoda Bezdrevu i Otavy, trošku se zmíním k Bezdrevu, vždycky jako malej jsem se na něj vždycky chodil koukat u nás na nádraží v Rakovníku, pamatuju soupravu 749+Xkrát B+BDs, pak 742+042+042 až po současný 842+(nejdříve 042) 050(+050), ale to jsem trochu odbočil od Otavy, i když ne moc...

Domin: občas využívalo Bezdrev dost lidí, ale už jsem hodněkrát zažil, že v Rakovníku odpojili 050 z důvodu malé obsazenosti, takže buď pokračovala 842 samotná a nebo s jednou 050...

Twix: já bych řekl, že 854 by ty jízdní doby zvládala s přehledem... a klasika (když vezmu za klasiku 714+3*Btx) s tou už by to bylo horší.

Nevíte někdo, co bude jezdit za náhradou na 120ce, než přijdou Desira?
30.09.2008 (18:49)  
Ta si dobře nacvičte smuteční oslavy, brzo budou potřeba pro další vlaky.
30.09.2008 (18:39)  
Jo, to fíra taky říkal. Bezdrev,na kterém jezdil cca 8 let mu skončí a přejde na tyto rychlíky... Takže to budou vozit spíše ČB?
30.09.2008 (18:36)  
Dle mého to Praha se svými bertami vozit nebude. Už tak mají co dělat, aby to všechny mašinky zvládly a k tomu by se jim překupila další část výkonů..... To se mi nezdá moc reálné.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko