..: Naposledy s rychlíkem Otava :..

Ilustrační obrázek Strakonice – Dne 28.9.2008 vyjel na svou poslední cestu tradiční rychlík 1590/1 Otava brázdící české koleje již skoro 40 let. Prozatím se jednalo o poslední nasazení stroje řady 749 na tratích 200, 185, i na 171. Tento fakt rozesmutní nejednoho místního fandu strojů, pro které jsou ony pověstné "šestiválcové árie" zážitkem na celý život. Na poslední výjezd byl vybrán stroj 749.006 z pražských Vršovic, který byl náležitě vyzdoben černými praporky a tabulkou připomínající tuto událost. V příštím GVD již nevyjede a proto se již brzy můžete těšit na obsáhlejší článek o rychlících Otava a Bezdrev, který svou službu též v letošním GVD končí. Mně nezbývá nic jiného než jménem nás fotografů, ale i zaujatých "nefotografů" poděkovat provozní jednotce Praha-Vršovice za důstojné vystrojení vlaku, za nesčetněkrát zapnuté reflektory a pozdravy houkačkou, které spolu s tímto výjimečným vlakem naše snímky a filmy bezpochyby povznesly o řád výše. Děkujeme a přejeme Otavě znak "volno" při cestě železničářským nebem.

Nový grafikon přesto dává naději. Zrušení slábnoucích tradičních rychlíků Otava a Bezdrev umožní od nového GVD zavedení taktové linky s dvouhodinovým intervalem mezi Prahou, Berounem a Českými Budějovicemi. Z důvodu nezajištění jednotek Desiro můžeme přinejmenším pro počátek grafikonu na těchto výkonech potkávat právě stroje řady 749 s třívozovou klasickou soupravou jedoucí na rychlé časy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa) Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa)
  1. Titulní foto: R 1591 čeká na vypravení ze žst. Strakonice (autor)
  2. Otava právě přijíždí do Strakonic
  3. Pro Otavu postaveno!
  4. Detail tabulky
  5. Ranní odjezd z Příbrami (Špáňa)
  6. Večerní odjezd z Příbrami (Špáňa)

Další fotografie lokomotivy řady 749 z trati 200 najdete v galerii.


Trainman | 30.9.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
30.09.2008 (14:33)  
JamessN - Myslím si, že oberou o pár kousků Trutnov. Jinak moc rezerv nevidím.
30.09.2008 (14:25)  
Na káčku bylo psáno od někoho, že Dessira nebudou a nasadí se za ně 854 (asi ČD našly rezervy). Co je tedy na tom pravdy?
30.09.2008 (14:15)  
AD 6360 : Jo,s tím rychlíkem nebo spěšným vlakem z Berouna do Mostu dráhy počítaly, provizorní řazení 812+912, ale najednou se od toho upustilo. Proč, to je to, co by nás zajímalo. Bezdrev využívalo ne moc,ale pořád ještě dost lidí,což jsem sledoval v úseku Zdice-Beroun-Most. Mnohdy se stalo, že z Berouna se muselo v soupravě stát, protože nebylo místo. Bude se mi po Bezdrevu a Otavě hodně stýskat!
30.09.2008 (14:05)  
Jízdní doby jsou prakticky stejné, liší se jen v řádech sekund.
Jinak jsem přesvědčen, že zrušení Bezdrevu je zásadní systémová chyba, která opět dává další diskvalifikaci železnice v oblasti severozápadních Čech. Musel-li být svatý takt dodržen, mohl jezdit v jeho stopě alespoň přípojný R nebo Sp z Berouna :-(
30.09.2008 (14:02)  
Best: Sice to bude 749+BDs+Bdt279+Bdt279, ale to z hlediska trakčních vlastností nehraje roli. Navíc tady nějaká malá vata je, ale na R Praha-Rakovník si klasika či 854 v jízdních dobách Desira rozhodně lebedit nebude.
30.09.2008 (13:40)  
Podle mě má Desiro lepší akceleraci, a hlavně spolehlivost. Takže se uvidí.
registrovaný uživatel Best  mail  
30.09.2008 (13:33)  
Jak je na tom s jízdníma dobama Desiro x 749+AB+B+BDs? Já si myslím, že tyto doby musí být skoro stejné.
30.09.2008 (13:30)  
Jen doufám, že desira dorazí co nejdřív, jinak to bude opravdu "výdělečná záležitost", a to mám zamráči v oblibě.
30.09.2008 (12:24)  
Moc pěkný článek. Alespoň,že ještě nemáme ty desira, protože ty rychlíky budou jediným "výkonem" zamračených přes Beroun... Nebo se mýlím?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko