..: Naposledy s rychlíkem Otava :..

Ilustrační obrázek Strakonice – Dne 28.9.2008 vyjel na svou poslední cestu tradiční rychlík 1590/1 Otava brázdící české koleje již skoro 40 let. Prozatím se jednalo o poslední nasazení stroje řady 749 na tratích 200, 185, i na 171. Tento fakt rozesmutní nejednoho místního fandu strojů, pro které jsou ony pověstné "šestiválcové árie" zážitkem na celý život. Na poslední výjezd byl vybrán stroj 749.006 z pražských Vršovic, který byl náležitě vyzdoben černými praporky a tabulkou připomínající tuto událost. V příštím GVD již nevyjede a proto se již brzy můžete těšit na obsáhlejší článek o rychlících Otava a Bezdrev, který svou službu též v letošním GVD končí. Mně nezbývá nic jiného než jménem nás fotografů, ale i zaujatých "nefotografů" poděkovat provozní jednotce Praha-Vršovice za důstojné vystrojení vlaku, za nesčetněkrát zapnuté reflektory a pozdravy houkačkou, které spolu s tímto výjimečným vlakem naše snímky a filmy bezpochyby povznesly o řád výše. Děkujeme a přejeme Otavě znak "volno" při cestě železničářským nebem.

Nový grafikon přesto dává naději. Zrušení slábnoucích tradičních rychlíků Otava a Bezdrev umožní od nového GVD zavedení taktové linky s dvouhodinovým intervalem mezi Prahou, Berounem a Českými Budějovicemi. Z důvodu nezajištění jednotek Desiro můžeme přinejmenším pro počátek grafikonu na těchto výkonech potkávat právě stroje řady 749 s třívozovou klasickou soupravou jedoucí na rychlé časy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa) Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa)
  1. Titulní foto: R 1591 čeká na vypravení ze žst. Strakonice (autor)
  2. Otava právě přijíždí do Strakonic
  3. Pro Otavu postaveno!
  4. Detail tabulky
  5. Ranní odjezd z Příbrami (Špáňa)
  6. Večerní odjezd z Příbrami (Špáňa)

Další fotografie lokomotivy řady 749 z trati 200 najdete v galerii.


Trainman | 30.9.2008 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
30.09.2008 (18:30)  
V Bezdrevu souhlasím s Martinem Jarathem, ale co se týče náhrad za Desira, záleží na tom, pod jaké depo budou nové rychlíky spadat - známý fíra říkal, že pokud pod ČB, tak spíš 754, pokud pod Prahu, tak 749... Doufám, že připraví "pohřební" obřad i mému milovanému Bezdrevu...
30.09.2008 (18:11)  
Nevím, jaké kdo máte informace, ale náhradou za Desitra mají v základní verzi jezdit 749+BDs+Bdt279. Ty vozy se šlohnou z osobáků (kde jich už tak je málo), takže realita může být různá, stejně jako se může zjevit i nějaká ta 754.
K Bezdrevu (ač se na mě hned taktofilové sesypou) snad jen to, že to považuji za chybu, kterou už nebude možnost napravit. Samozřejmě má to i svá pozitiva, ale je to trochu o tom holubovi na střeše kostela...
30.09.2008 (18:06)  
TK, radekedar: V jinžních Čechách se stal tento vlak po 40 let své existence jidtým "kultem". Ale vysvětlování to zde je evidentně nošení dříví do lesa ;)
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
30.09.2008 (17:16)  
Tomáš Kubovec: Přesně tak. Pro mě prostě jen obyčejný rychlík, který bude nahrazen x-násobným počtem dvouhodinově-taktních spojů, což je naprosto rozumný krok...

Dedaluis: Ty přímé vozy jsou sice vedeny zajímavě, nikdo neříká že je máš využívat... :-)
Ovšem mně se to jednou hodilo - teda nedávno - Olomouc-Zábřeh neprůjezdno (Moravičany) a jelikož NAD se zdála nejistá a zároveň ji moc nemusím, tak jsem jel z OC do Pardubic přes Brno... :-)
30.09.2008 (16:48)  
Dedaluis) Ty přímé vozy Praha-Brno+Brno-Jeseník nebyly zamýšlený jako ideální přímý spoj. Šlo jen o technický obrat souprav, nic víc. Normální člověk jede např. do Zábřehu na Moravě a odtud přípojem dál. Nebo jinak, dle IDOS, ale rozhodně ne přes Brno. A ten přímý spoj se jmenoval "Klidná síla".
30.09.2008 (16:45)  
zdravím.stejně tak byl před nějakou dobou zrušen spoj-jeseník-praha který roky jezdil.dnes do jeseníku přijíždí příme vizy z prahy ale přes brno.chtěl bych vidět cestujícího který tuto trasu využije.
Registrierter Benutzer XYZH  mail  
30.09.2008 (16:00)  
RC_Czech : Podíváš-li se do JŘ, tak najdeš pod tímto vlakem jistou poznámku, která vypravení R 1590/1 OTAVA upravuje. :-)
30.09.2008 (15:51)  
Chtěl bych poděkovat Trainmanovi za napsání článku a tím i za jisté připomenutí. Myslím si, že konec Otavy byl důstojně připomenut (cedule, vlaječky...), za což jsem osobně vděčný.

Na danou záležitost je však třeba dívat se dvěma pohledy. Končí sice éra jednoho tradičního rychlíku na trati 200, na druhou stranu (snad) začíná jiná éra, možná šťastnější. Abych byl přesnější, celou věc se snažím brát z pohledu cestujícího, který by jakým určitým způsobem dané změny vnímal. Tento pohled na věc je, myslím si, primární. Pohled šotouše beru, tedy alespoň já v tomto ohledu, jakožto úplně sekundární. Nad zavedením dvouhodinového taktu jsem také dlouho přemýšlel, když mi byl podrobněji popsán, a myslím, že ho lze jako takový považovat za správný. O zavedení Desir nehodlám usuzovat, zda své výkony na 200 adekvátně zvládnou či nikoliv, ale v každém případě přeji trati 200 snad tu nejlepší budoucnost.
30.09.2008 (15:15)  
Proč končím spoj 1590/1 ke konci září a né ke konci GVD?
30.09.2008 (14:50)  
Mohl by mi někdo z odborníků, jako neznalému, vysvětlit v čem spočívá ona zmíněná výjimečnost tohoto vlaku?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko