Strakonice – Dne 28.9.2008 vyjel na svou poslední cestu tradiční rychlík 1590/1 Otava brázdící české koleje již skoro 40 let. Prozatím se jednalo o poslední nasazení stroje řady 749 na tratích 200, 185, i na 171. Tento fakt rozesmutní nejednoho místního fandu strojů, pro které jsou ony pověstné "šestiválcové árie" zážitkem na celý život. Na poslední výjezd byl vybrán stroj 749.006 z pražských Vršovic, který byl náležitě vyzdoben černými praporky a tabulkou připomínající tuto událost. V příštím GVD již nevyjede a proto se již brzy můžete těšit na obsáhlejší článek o rychlících Otava a Bezdrev, který svou službu též v letošním GVD končí. Mně nezbývá nic jiného než jménem nás fotografů, ale i zaujatých "nefotografů" poděkovat provozní jednotce Praha-Vršovice za důstojné vystrojení vlaku, za nesčetněkrát zapnuté reflektory a pozdravy houkačkou, které spolu s tímto výjimečným vlakem naše snímky a filmy bezpochyby povznesly o řád výše. Děkujeme a přejeme Otavě znak "volno" při cestě železničářským nebem.
Nový grafikon přesto dává naději. Zrušení slábnoucích tradičních rychlíků Otava a Bezdrev umožní od nového GVD zavedení taktové linky s dvouhodinovým intervalem mezi Prahou, Berounem a Českými Budějovicemi. Z důvodu nezajištění jednotek Desiro můžeme přinejmenším pro počátek grafikonu na těchto výkonech potkávat právě stroje řady 749 s třívozovou klasickou soupravou jedoucí na rychlé časy.
- Titulní foto: R 1591 čeká na vypravení ze žst. Strakonice (autor)
- Otava právě přijíždí do Strakonic
- Pro Otavu postaveno!
- Detail tabulky
- Ranní odjezd z Příbrami (Špáňa)
- Večerní odjezd z Příbrami (Špáňa)
Další fotografie lokomotivy řady 749 z trati 200 najdete v galerii.

K Bezdrevu (ač se na mě hned taktofilové sesypou) snad jen to, že to považuji za chybu, kterou už nebude možnost napravit. Samozřejmě má to i svá pozitiva, ale je to trochu o tom holubovi na střeše kostela...
Dedaluis: Ty přímé vozy jsou sice vedeny zajímavě, nikdo neříká že je máš využívat... :-)
Ovšem mně se to jednou hodilo - teda nedávno - Olomouc-Zábřeh neprůjezdno (Moravičany) a jelikož NAD se zdála nejistá a zároveň ji moc nemusím, tak jsem jel z OC do Pardubic přes Brno... :-)
Na danou záležitost je však třeba dívat se dvěma pohledy. Končí sice éra jednoho tradičního rychlíku na trati 200, na druhou stranu (snad) začíná jiná éra, možná šťastnější. Abych byl přesnější, celou věc se snažím brát z pohledu cestujícího, který by jakým určitým způsobem dané změny vnímal. Tento pohled na věc je, myslím si, primární. Pohled šotouše beru, tedy alespoň já v tomto ohledu, jakožto úplně sekundární. Nad zavedením dvouhodinového taktu jsem také dlouho přemýšlel, když mi byl podrobněji popsán, a myslím, že ho lze jako takový považovat za správný. O zavedení Desir nehodlám usuzovat, zda své výkony na 200 adekvátně zvládnou či nikoliv, ale v každém případě přeji trati 200 snad tu nejlepší budoucnost.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
















