..: Projekt VRT na Vysočině naráží na odpor kraje i obcí :..

Ilustrační obrázekJihlava - Projekt výstavby vysokorychlostní železniční tratě přes Vysočinu, který schválila vláda, vyvolává negativní reakce řady obcí i samotného kraje. Železniční stavba, představující pás dlouhý 100 kilometrů a široký přibližně 600 metrů, by měla zasáhnout území přibližně 40 sídel, jež namítají, že pro ně bude znamenat překážku v jejich dalším rozvoji. Za starosty se staví i krajský úřad v Jihlavě, přestože zastupitelé již schválili dokument o další perspektivě územního rozvoje, který s plánovanou VRT počítá. Projekt výstavby ovšem dosud není definitivní; stavba samotná je navíc plánována až v delším časovém horizontu.

Ilustrační obrázek

"Abychom vůbec mohli tento dokument, který je pro kraj z jiných hledisek důležitý, schválit, tak jsme se k jakési variantě vysokorychlostní tratě museli přiklonit," komentuje náměstek hejtmana Václav Kodet. Místní obyvatelé se obávají, že kvůli specifickým konstrukčním požadavkům na stavbu VRT nebude možné vést železnici po mostech, čímž zůstanou odřezání od zemědělské půdy a zhorší se pro ně dostupnost úřadů. "Tato trať ekonomicky nepřinese státu ani regionu Vysočina žádné plusy," namítá dále krajský zastupitel a starosta obce Dobronín Jiří Vlach.

Kromě Dobronína dělá projekt starosti i vedení obce Nová Ves u Světlé, kde by směrování koridoru tratě mohlo zasáhnout do připravené lokality pro výstavbu rodinných domů. Ministerstvo dopravy se ovšem brání, že příslušné stavební parcely již byly vyhrazeny pro liniovou stavbu a domy se na nich stavět nesmí. Potvrzuje to i starostka Nové Vsi u Světlé Jarmila Bártová: "Parcely jsme už prodali. Budeme muset vlastníkům buďto vrátit peníze, nebo najít novou parcelu." Trasování tratě přes Vysočinu ovšem zatím zdaleka není finální a na stole ministerstva pořád leží několik možných variant, přičemž se počítá i s alespoň jednou zastávkou pro tento region.

zdroj: ČT24, Ministerstvo dopravy ČR


Adys Poslat mail autorovi | 7.10.2008 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
11.10.2008 (9:32)  
DJ - precti si to cele. Kratsi spojeni tam momentalne zadne neni. Ale pres Linz to neni nejkratsi mozna trasa, ta vede nekde "uzemim nikoho" jizne od Linze
registrovaný užívateľ DJ 
11.10.2008 (2:06)  
M: z Vídně do Salzburgu je nějaké železniční spojení kratší cestou než přes Linz?
registrovaný užívateľ M 
10.10.2008 (23:21)  
Proc jezdi Thalys z Kolina do Parize pres Brusel, kdyz to neni nejkratsi mozna cesta? Proc se jezdi z Vidne do Salzburgu pres Linz, kdyz to neni nejkratsi mozna cesta? Proc se z Blavy do Kosic jezdi pres Tatry, kdyz to neni nejkratsi mozna cesta?
Vsechno ma jednu odpoved - protoze tam je rozumnejsi jezdit (a protoze tam uz jsou vhodne koleje). Kdyz jezdily EC pres Vysocinu, tak to tama jezdilo asi z historickych duvodu (kdo driv resil ekonomiku provozu a stejne vsechno zastavovalo vsude pomale) a hlavne existovaly dve rovnocenne trate. Pokud by se koridory stavely podle tve logiky (tj. priorita je nejkratsi trat za kazdou cenu), tak by EC na Brno jezdily pres HB i ted. Ale kupodivu nejezdi, protoze pres Pce vysla vystavba levneji (nemuseli delat dve trate, staci jedna)...

Hlavne si nezapomen opakovat, ze sis to zamotal sam a napsal ti to aji SYN, tak se to nesnaz hazet na mne...
registrovaný užívateľ junkrs 
10.10.2008 (20:21)  
To M: Aha. A že se tím efektivním (neříkám, že neefektivním)spojením Praha-Pardubice-Brno neproháněly mezinárodní EY, IC už před zprovozněním koridoru. Pokud vím, tak dříve toho tímto směrem jezdilo minimum a teď většina. Zvlast kdyz je ta trat spolecna s trati na Ostravu :-)
Asi se neshodneme, ale to je věc názoru.
registrovaný užívateľ M 
10.10.2008 (13:55)  
Ja podle klesajici ceny nedelam zavery, ze je ji cim dal vic nebo bude klesat na veky. Taky jsem ale nedelal v lete zavery, ze do peti let bude stat barel 300 dolaru a nepsal sem furt nejaky linky na blogy, bod zlomu apod...
Zajimalo by mne, jak dopadli Goldman a Sachs. Mozna meli zainvestovany aji na Islandu:-))
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
10.10.2008 (12:49)  
2 M i Vousac:

nebojte, chlapi, ona se ta ropa zase zvedne. Ja shejkum verim.....
registrovaný užívateľ M 
10.10.2008 (12:36)  
Mimochodem - Vousac a jeho ropa... Ropa je prave na rocnim minimu...
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
10.10.2008 (9:57)  
2 Tomas Zaruba v 21:03:

Ano, takto formulovano to dava zcela pozitivní smysl.
registrovaný užívateľ M 
10.10.2008 (0:28)  
mamincin prece:-)
registrovaný užívateľ SYN 
10.10.2008 (0:11)  
M: ano nejsem muj... eh tedy co to rikam, nejsem tvuj... saprlot, ci vlastne jsem? Uz vim, jsem Synkuj :-)

Junkers: inu dobre, vsak jsem to tusil ze oba nemluvime o tom stejnem, proste me zaskocil nazor ze pres Pardubice je to stejne kratsi... tak nejak jsem predpokladal ze kdyz diskutujeme k clanku o trasovani VRT pres Vysocinu tak se vas koment vztahuje k planovane trase VRT Praha - Brno a ne k soucasne klikatici pres Havl. Brod...
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko