..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jony  mail  
09.10.2008 (20:28)  
zigzaja,Ážetďák,JOHNZ: Já už to řešit nebudu protože to co se teď v poslední době na dráze děje to je opravdu vrchol to už se zase akorát schyluje k další stávce nebo k dalšímu průseru.
registrovaný uživatel JOHNZ 
09.10.2008 (20:25)  
Jony: Kedy, kde? Nebolo to o tom, čo traťováci zabudli vozík na trati a dispečerka odresetovala počítač náprav len na základe ich uistenia bez toho aby sa overila voľnosť trate?
registrovaný uživatel JK ml. 
09.10.2008 (20:25)  
zigjaga: a jsou známy počty zařízení, tedy kolik stanic je osazeno novou a kolik starou verzí? Mě se třeba nelíbí že v Moravanech na koridoru není generální stop a v Bohuňovicích ano, to je absurdní, leč ryze české.
registrovaný uživatel Jony  mail  
09.10.2008 (20:23)  
zigzaja: Akorát je zajímavý to že ESA 11 s počítači náprav na trati 160 tak stal podobný případ.
registrovaný uživatel JOHNZ 
09.10.2008 (20:21)  
zigzaja: ESA 11, RZZ ani cokolvek ine s KO ani PN nic nema. Pre ESU je to vonkajsie rozhranie z ktoreho je privedeny nejaky bezpecny logicky vystup. Nie je problem zobrat pocitac naprav a namontovat ho do releovky. Jedine co sa musi niekde bokom doplnit, je zariadenie z ktoreho sa budu PN v pripade falosneho ovplyvnenia po zistani volnosti trate resetovat.

Kazdopadne prosim tento clanok stiahnut, s objektivitou ani skutocnym stavo zda sa nema nic spolocne.
registrovaný uživatel JK ml. 
09.10.2008 (20:20)  
AŽD: Myslím, že nešlo. Železné piliny mají úplně jinou sypnou hmotu, mix s pískem nepomůže, bude se to rozsazovat. feromagnetismus taky jasi vadí, jediné co je v pořádku, že železné piliny ponechané větru dešti nasypané na kolejnici a pešuňk poměrně rychle vytvoří oxid hydroxidy a stanou se tak nevodivé.Na druhou stranu nesmí být takto ponechány volně loženy pod nějakou střechou v depu.
registrovaný uživatel JOHNZ 
09.10.2008 (20:18)  
Jony: Upravovali, ale potom sa prislo na to, ze to vlastne ani neni treba a vratilo sa to naspat. A robilo sa to na trati Praha - Decin, kde sa *zatial* nic nestalo.

Inak to s tym, preco ESA nedokaze zistit, ze vlak zmizol je to asi tak, ze ked sa robili poziadavky na ESU sa skonstatovalo (a CD to ODOBRILI) ze sa to robit nebude, pac by to viedlo na narocnejsie algoritmy, zlozitejsiu obsluhu a drahsie zariadenie a *vtedy* sa myslelo, ze sa toto nestane. Teraz sa nazor rozhodne zmenil a rozhodne sa s tym bude nieco robit.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
09.10.2008 (20:17)  
Chci pokárat autora (ale nemyslím to nějak zle) všude v médiích se mluví, jak je ESA 11 nebezpečná, ale zapomněli říct, že ESA 11 s kolejovými obvody - tedy starší verze toho ZZ. Prosím aspoň autory na ŽP, aby uváděly celou skutečnost, že tyto "stavy" má jen starší verze ESA 11 s Kolejovými obvody, ESA 11 s počítači náprav tento problém nemá!
Děkuji za pochopení :-)
registrovaný uživatel Jony  mail  
09.10.2008 (20:17)  
Ážetďák:Nevím kde by na to dráhy sebrali když nemají ani na nárazník do Bt natož potom řešit nějaký sběr železných pilin z kolejnic. Stejně by to klouzalo stejně protože vlchkost z mokrého listí či trávy není železo schopné pojmout když to prášek z písku jo.
registrovaný uživatel Jony  mail  
09.10.2008 (20:14)  
Ážetďák: No nevím jestli je to pravda, ale prý se snad nějak upravovali ty kmitočty těch KO kvůli pendolínům??
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko