Hodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.
Změní ministerstvo postoj?
Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.
zdroj: Aktuálně.cz
| 9.10.2008 (19:00)
Vzduchem se písek zafukuje co nejblíž styku kolo-kolejnice, to je důležité na začátku, dokud je nulová rychlost. Zadruhé to umožňuje přesnější dávkování těch diskutovaných malých množství.
Tramvaje vzduch nemají a pískují proto gravitačně, to je méně dokonalé.
ES499-009: Počítače náprav majú tiež svoje muchy. Viď to, čo tu teraz riešime s Jonym
Jako když se jen tak vrátím k uplynulým dnům tak jak tady byla ta nehoda u Obory u Kaznějova jak smetli ty dvě ženský v tom autě a ta dcera zůstala mrtvá a matka těžce poškozená, tak tam přijel na místo jejíc brácha tý mrtvé dívky a normálně napadl fíru že za to může on že je zabil tak mu hasiči dali nějakou inejkci aby ho uklidnily.
Dnes jsem byl na školení a školař nám vyprávěl: Jak prý v Kladně nevím jestli to byl výchozí nebo projíždějící vlak to už nevím, tak vozmistr vyřazoval snad údajně dva vozy nevím jestli 010 nebo 021 to nám neříkal, ale podstata je věci je to že je prostě vyřadil byly tam zajetý zdrže a podle V 62 je to závada na brzdě a vozy musí ven všechno v pořádku, ale začalo se to do těch dvou vozů plnit lidma vlakvedoucí tam kolem toho běhala řešila papíry a ty cestující co se do těch vozů nevešli tak jí zbyli a přijela pro ní záchranka a to ještě pomalu do toho chtěli namočit vozmistra že může za to že jsou na vozech zajetý zdrže nehledě na to že ty vozy byly den před tím na dílně.
No takže co Vám tady budu líčit už na to opravdu nervy nemám a nejhorší je na tom to že bude hůř a hůř.
A nebyl by lepší počítač náprav?
pardon jinak to napsat nešlo
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










