..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
09.10.2008 (21:07)  
(OT) Já bych začal vytvářet seznam lidí, které posadíme do vlaku, který zmizí příště (a napořád).
registrovaný uživatel JB 
09.10.2008 (20:58)  
Martin Grill: Popisujete situaci při rozjezdu, ale pískujete taky při brzdění a brzdí se celou soupravou.
Vzduchem se písek zafukuje co nejblíž styku kolo-kolejnice, to je důležité na začátku, dokud je nulová rychlost. Zadruhé to umožňuje přesnější dávkování těch diskutovaných malých množství.
Tramvaje vzduch nemají a pískují proto gravitačně, to je méně dokonalé.
registrovaný uživatel JOHNZ 
09.10.2008 (20:58)  
Jony: Ja mám tú svoju verziu od troch ľudí nezávisle. Keby to bolo tak ako ty hovoríš, museli by okrem počítača náprav kriticky zlyhať aj počítacie body Frauscher, ktoré sa používajú v celej Európe. A vzhľadom k tomu, že hneď na to bezchybne napočítali onen osobák, tak to hadam nie ...

ES499-009: Počítače náprav majú tiež svoje muchy. Viď to, čo tu teraz riešime s Jonym
registrovaný uživatel Jony  mail  
09.10.2008 (20:52)  
JOHNZ: Nevím tak je to možný, že je to jak ty říkáš, ale fakt nevím slyšel jsem tuhla variantu co jsem sem napsal. Už na to nemám protože to co se děje je opravdu vrchol.
Jako když se jen tak vrátím k uplynulým dnům tak jak tady byla ta nehoda u Obory u Kaznějova jak smetli ty dvě ženský v tom autě a ta dcera zůstala mrtvá a matka těžce poškozená, tak tam přijel na místo jejíc brácha tý mrtvé dívky a normálně napadl fíru že za to může on že je zabil tak mu hasiči dali nějakou inejkci aby ho uklidnily.
Dnes jsem byl na školení a školař nám vyprávěl: Jak prý v Kladně nevím jestli to byl výchozí nebo projíždějící vlak to už nevím, tak vozmistr vyřazoval snad údajně dva vozy nevím jestli 010 nebo 021 to nám neříkal, ale podstata je věci je to že je prostě vyřadil byly tam zajetý zdrže a podle V 62 je to závada na brzdě a vozy musí ven všechno v pořádku, ale začalo se to do těch dvou vozů plnit lidma vlakvedoucí tam kolem toho běhala řešila papíry a ty cestující co se do těch vozů nevešli tak jí zbyli a přijela pro ní záchranka a to ještě pomalu do toho chtěli namočit vozmistra že může za to že jsou na vozech zajetý zdrže nehledě na to že ty vozy byly den před tím na dílně.
No takže co Vám tady budu líčit už na to opravdu nervy nemám a nejhorší je na tom to že bude hůř a hůř.
09.10.2008 (20:52)  
Jony : Různé vozíky, co se připojují za MUV nebo jak se lidově říká za "drezíny" jsou kolejová vozidla, která nezaručují spolehlivé vybavování KO nebo počítačů náprav. Do stejné skupiny patří "dvoucestná" vozidla, tj. pracovní stroje nebo silniční vozidla, které jsou opatřené "pomocnými" podvozky, rovněž utahovačky šroubů, kolejové brusky atd. atd.
registrovaný uživatel Hanys  mail  
09.10.2008 (20:46)  
ČT 2 dnes 22.30.Události komentáře.Bude o tom debata a bude tam i Chrdle.
A nebyl by lepší počítač náprav?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
09.10.2008 (20:41)  
Nemyslím si, že by bylo zapotřebí přímo jednosložkového posypu ve formě železných pilin - stačilo by něco přimíchat do už používaného písku. Třeba na bízi grafitu. Dalším, ale nejspíš o mnoho nákladnějším řešením, by byla instalace ofuků. Vepředu by lokomotiva sypala, a vzadu písek sfoukávala z kolejnic...nevím na jakém principu pískovače fungují, ale pokud se k vytlačování písku používá stlačený vzduch, nemusel by to snad být až takový problém.
registrovaný uživatel knapik 
09.10.2008 (20:39)  
Když se to sere tak pořádně.....
pardon jinak to napsat nešlo
registrovaný uživatel JOHNZ 
09.10.2008 (20:31)  
Jony: Tak v stanici, ale čo si pamätým určite, tak nie, že nebol na obrazovke JOPky vidieť, vidieť bol, ale keď traťováci odišli, dispečerka sa ich pýtala, či sú celí a tí povedali že áno, resetovala počítač náprav a tak postavila na obsadenú.
registrovaný uživatel Jony  mail  
09.10.2008 (20:30)  
JOHNZ: ne oni ten vozík nenechali na trati ale ve stanici kde údajně s tím vozíkem měli odjéct ale nechali ho tam a údajně nebyl na obrazovce tý jopky vidět.
  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko