..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   
10.10.2008 (7:43)  
tak nám to ňejak mizí
Registrierter Benutzer JOHNZ 
10.10.2008 (1:04)  
zdenek84: No kdesi v Irane vykolajil vlak prevazajuci vysokovybusne cosi. Ten sa vyparil. Doslova.
10.10.2008 (0:10)  
ot: je znám nějaký případ, kdy vlak skutečně fyzicky zmizel?
Registrierter Benutzer Hanys  mail  
09.10.2008 (23:04)  
Po ty debatě na ČT 2 mě je to jasný.....
AŽD za to nemůže,protože jede podle norem.Drážní úřad vydal nařízení,které stejně nikdo nedodržuje.Nemůžou ho dodržovat,protože maj starý lokomotivy.Lokomotivy maj starý,protože nemaj peníze na nový.Peníze nemaj,protože .....
No nedověděl sem se nic rozumnýho.Všechny se budou soudit a nic se stejně nevyřeší.
Jestli za to nemůžou trpaslíci...
09.10.2008 (22:36)  
860003: jo, a dispecink by zajistovali Martani. o ECTS jste nahodou neslysel?
09.10.2008 (22:28)  
Takže bude zapotřebí návrat ke komutátorovým motorům. Každý motor bude mít sběrací zařízení, které bude sbírat uhlíkový a měděný prášek, tato směs bude postupovat k pískovačům, a tam ji bude tryska řízená počítačem přimíchávat ve správném poměru k písku. Tím se písek stane vodivým. Jinak to zametadlo není špatný nápad, ale muselo by být v činnosti jenom při rozjezdu, při brzdění by bylo na škodu.

Podle mně by každý vlak měl být sledovaný družicí a vyhodnocovaná jeho poloha a rychlost. Zrušit kolejové obvody a návěstidla, všechny povely by se přenášely na lokomotivu, kolizní situlace by řešil počítač.
09.10.2008 (21:28)  
Kdysi jsem viděl film Jáchyme hoď ho do stroje. AŽD mi připomíná výrazivem doktora Chocholouška. FRK
09.10.2008 (21:27)  
Tak už nejenom černá díra díra na peníze. Už se neznámo kam ztrácí i technika.

PS pouze pro některé: Prosím berte s nadsázkou. Vím, že provozovatelem vlaku je ČD a.s., ale vlak se ztratil kvůli chybě zab. zařízení vlastněného a provozovaného státní organizací SŽDC. Zároveň plně chápu závažnost situace.
Registrierter Benutzer Hanys  mail  
09.10.2008 (21:19)  
JOHNZ:
Sleduju tu debatu.Dík
09.10.2008 (21:08)  
Ještě něco:podle televizních zpráv i podle řezení na Želpage byl dotčený ,,ztracený"vlak tvořen mot.vozem 810 (možná,že měl i přípojný vůz,z kusých zpráv to nelze zjistit). Ale jde o to,že 810 mají jako rekonstrukci,,čisticí přítlak brzdových špalíků" jako zařízení,které má zajistit správnou šuntovací schopnost na kolejových obvodech. Technicky je lhostejné,z které trubky byly brzdové válce tlakovým vzduchem napájeny,ale pokud vlak na koleji zastavil(o tom není pochyb),musel brzdit. A protože 810 nemá jinou brzdu než špalíkovou,jak je to tedy se vztahem očištění kola přibrzděním vs. zajištění šuntu kolejového obvodu? Uvítám jakoukoli fundovanou odpověď,810 byla doslova ,,vozidlem mého života". Předem děkuji všem,kteří by moji dnes již penzistickou zvědavost mohli ukojit.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko