Hodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.
Změní ministerstvo postoj?
Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.
zdroj: Aktuálně.cz
| 9.10.2008 (19:00)
Na principu KO funguje autoblok na širé trati, kde je bloková podmínka - volnost předchozího úseku se zahájí až po vstupu vlaku do následujícího oddílu, což v oblasti stanic NENÍ softwarově ošetřeno, tudíž nastávají stavy, kdy se vlak ztratí, i když do následného oddílu KO vůbec nevstoupil.
Karel K.: V Moravanech opravdu došlo k poruše pískovače, na jednom místě se našla "hromada" písku, dá se uvěřit variantě, že byly obaleny všechny kola.
Avšak nyní už asi nejde o písek... . Bohužel, máme velkou řadu opatření ČD, a.s., SŽDC, s.o., máme výslednou zprávu DI o Moravanech. Ale nikde nemáme v podstatě zmíněnu ESU11.
Navíc nejde jen o písek, podobný stav se dá jednoduše navodit listím, rzí kolejnic a rzí ploch kol dlouho odstavených vozů... .
Martin Grill: V opatřeních SŽDC, s.o. je výčet charakteristiky užívaného písku - zrnitost, chemické složení, apod..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










