..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
09.10.2008 (20:12)  
To Martin Grill: Pak by to neměl být písek, ale železné piliny. Určitě by to šlo, ale bylo by to asi mnohem dražší. Ale šlo by využít toho, že železo je magnetické a za vlakem je zase pomocí magnetů sbírat a eventuelně znovu používat.
registrovaný uživatel Jony  mail  
09.10.2008 (20:10)  
Dle mého názoru písek taky na tom nějaký minimální podíl viny mít bude, ještě věřím tomu že třeba odizoluje mašinu která jede první a má pod sebou toho písku dost ale přeci není možný aby ty vozy co jeli za mašinou ta ESA 11 nepostřehla toho písku tam už nemůže být takový množstvý když je to vlak 16 nápravách tak přeci písek tedy prášek co z toho písku zůstane tak většinou z hlavy kolejnic spadá nebo nebo se tak rozpráší že většinou ta kolej zůstane sice od prachu ale žádný písek tam už bít nemůže když přes to přejede 16 náprav. Podle mně za to může ESA 11 protože přeci není možné aby to zařízení nebilo schopné zaregistrovat to že ten vlak zmizel i když tam oficiálně stojí to je teda jako dost závažný problém.
09.10.2008 (20:10)  
To Happy: nejde o to, aby si systém pamatoval ,,místo, kde byl vlak naposledy zaregistrován", jde o to, aby sytém vždy bezpečně věděl, kde vlak, nebo jeho část právě je! Cokoli jiného je špatně!
09.10.2008 (20:08)  
To Vaszyn: Ne všechny Taurusy (zatím) na koridor mohou. Smějí tam jen ty, které mají s ohledem na rušení K. O. upravenou elektroniku a Herkulesy nesmí jezdit se zapnutým vlakovým topením. Ale snad už se to brzy vyřeší.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
09.10.2008 (20:06)  
A co takhle začít používat jiný písek, který bude vodivý? To by snad neměl být až takový problém...
09.10.2008 (20:03)  
Viník je jasný: Normy pro konstrukci a nastavování kolejových obvodů. Napětí na relé by mělo být tak vysoké (při uvolněném K. O.) aby se pískové, či jiné znečištění spolehlivě prorazilo. To by ovšem znamenalo značné navýšení odběru K. O. a tudíž úplně novou konstrukci měničů jak pro 75, tak pro 275 Hz.
09.10.2008 (19:59)  
Změní ministerstvo postoj? Proč MD odvolalo ředitele DI -> za to, že byli příliš "drzí" a ohlásili závažnost těchto mimořádných událostí Evrospké žel. agentuře?
Na principu KO funguje autoblok na širé trati, kde je bloková podmínka - volnost předchozího úseku se zahájí až po vstupu vlaku do následujícího oddílu, což v oblasti stanic NENÍ softwarově ošetřeno, tudíž nastávají stavy, kdy se vlak ztratí, i když do následného oddílu KO vůbec nevstoupil.

Karel K.: V Moravanech opravdu došlo k poruše pískovače, na jednom místě se našla "hromada" písku, dá se uvěřit variantě, že byly obaleny všechny kola.
Avšak nyní už asi nejde o písek... . Bohužel, máme velkou řadu opatření ČD, a.s., SŽDC, s.o., máme výslednou zprávu DI o Moravanech. Ale nikde nemáme v podstatě zmíněnu ESU11.
Navíc nejde jen o písek, podobný stav se dá jednoduše navodit listím, rzí kolejnic a rzí ploch kol dlouho odstavených vozů... .

Martin Grill: V opatřeních SŽDC, s.o. je výčet charakteristiky užívaného písku - zrnitost, chemické složení, apod..
registrovaný uživatel myrha  mail  
09.10.2008 (19:58)  
já myslím, že písek není na kolech ale na trati:)
registrovaný uživatel waszyn 
09.10.2008 (19:58)  
ma to nejakou souvislost s tim, ze na koridory donedavna nemohly taurusy? ze by to nebylo jak zli jazykove tvrdili tema taurusama? :/
09.10.2008 (19:57)  
Vlak zmizel, jak je to možné ... na tuto otázku bude třeba počkat nejméně do 14. října, kdy bude "ouplněk" a tedy možná cesta do Zababova ...
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko