..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mandos 
13.10.2008 (19:20)  
EnRico: Podle toho, po jaké době se ty poruchy začaly stávat, je to cca 18 let. Chválím výrobce, že dobu kontrol naprosto správně podsadil :) A nechválím ČD/ČDC, že na kontroly kašlou.

Ážetďák:
Myslet, znamená hovno vědět!!! :) Opravdu si myslíš, že je to 60-80V? Já tvrdím, že při pískování jako v Moravanech jsou to kilovolty. :) Pro pískování jako v TSI stačí 1V (a to je bezpečné napětí i v mokru). :)
registrovaný uživatel numo 
13.10.2008 (18:39)  
Johnz: vdaka za informaciu - zmiatlo ma ze ten vypravca stihol medzi zistenim problemu (kedy uz teda bol Lv za navestidlom) a narazom dvakrat zavolat, vybehnut von a davat navest. Ale sedi to, pri cca 20 m/s a par sto metroch je to realne - pozeram ze sa tu ozaj zislo vela blbych nahod dokopy.

Co sa tyka toho TRS, to je nejak europsky normovane, alebo ide o lokalnu zalezitost? Vynutit to casom na najdolezitejsich tratiach a na kazdom vlaku co na ne pustia je predpokladam iluzia :/

Ku kodovaniu, ak sa tie kody nemenia, ono staci odpocut jedno testovanie (predpokladam ze sa obcas robia) a proste ho do eteru prehrat znovu - preto tie obavy...
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.10.2008 (18:03)  
Duke123: Cez tie isté koľaje sa uzemňuje 25 kV, takže by som to až tak čierno nevidel.
13.10.2008 (18:00)  
Ážetďák: 60-80V? Slyšel jsi někdy pojem bezpečné dotykové napětí? Mimoto obávám se, že koleje budou spadat do oblasti nebezpečné, minimálně za deště.
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.10.2008 (17:57)  
numo

1) ked si to vypravca vsimol, uz bolo Lv za navestidlom => bolo neskoro, kazdopadne ide to ...
2) na generalny stop hlavne treba cely novy radiovy system (TRS) => drahe je to dost a preco tam neni to uz ale vedia len zodpovedni ...
3) je kodovana, dokonca urcite znalosti treba vykazat uz len na jej zadanie

Azetdak

Nevravim ze to nejde ani ze to neviem (nezaoberam sa tym). Ale tak nejak matne predpokladam ze si to napatie pri schvalovani KO3600 a KO4300 zodpovedni z prsta necucali ...
registrovaný uživatel numo 
13.10.2008 (17:33)  
EnRico: ze by strojveduci o strate suntu vedel by bolo fajn, ale ta informacia sa musi v prvom rade dostat k tomu vlaku co ma zastavit. Co je v tomto pripade cez viacero osob.

Som laik, takze nemam prehlad ako to funguje - ale v sprave sa pise o vypravcovi ktory uvidel co sa deje, vybehol a daval zastavte vsetkymi prostriedkami:

1) Vypravca nevie rucne zhodit vjazdove navestidlo na stoj? Predpokladam ze strojveduci by ho videl mozno nie vcas, ale predsa len skor ako chlapa v stanici co si ide ukrutit ruku.

2) Ako komplikovany/drahy je generalny stop a preco preboha na koridorovej trati nie je?! Podla mna je toto dolezitejsie ako doviest spolahlivost suntu do dokonalosti - je to totiz nezavisla uroven ochrany pouzitelna pri akomkolvek probleme na ktory pride clovek.

3) Ked uz sme pri generalnom stope, je tato informacia nejak kodovana, alebo tu vdaka publicite tejto problematiky za chvilu budeme mat pubertakov baviacich sa zastavovanim vlakov?
13.10.2008 (17:16)  
To Johnz:
Myslet, znamená hovno vědět!!! Musí se zkoušet a zkoušet a zkoušet a měřit a měřit a měřit!!!A k tomu, co se naměří připočítat pro sichr ještě 10%. Osobně to tipuji tak na 60 - 80 V. A ještě něco: Než napíšeš, že to nejde, tak můj bývalý šéf vždy říkal: Neříkej, že to nejde, řekni, že to neumíš! A měl pravdu.
13.10.2008 (17:13)  
Upravovat předpisy je sice moc hezké, ale pokud nebude dost patřičně kvalifikovaných a patřičně zodpovědných a tudíž solidně zaplacených lidí na údržbu, kteří navíc, místo, aby mohli v klidu pracovat, budou zabíjet čas vyplňováním spousty zbytečných papírů a hádáním se s nadřízenými blbci o každý šroubek, můžete mít předpisy třeba pozlacené a v diamantových rámečcích, stejně to nebude k ničemu!
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.10.2008 (17:12)  
Ážetďák: A o koľko si myslíš, že ho môžeš zvýšiť? O Volt? O dva? O 10? Aby sme zasa nedošli do nejakej dobre kyslej búrky a zrazu by bola obsadená komplet štreka ...
13.10.2008 (17:07)  
Nojo, spousta teoretiků zase dělá z prdu vědu, jak je v našich krajích chvályhodným zvykem. Cose stalo? to, co už dvakrát! Kolejový obvod se samovolně uvolnil, přestože byl obsazen! Co s tím? Nejjednodušší bude, upravit napájení K. O. tak, aby napájecí napětí bylo vždy schopno nevodivou vrstvu spolehlivě prorazit! Je jen potřeba upravit v tomoto smyslu příslušné normy a obětovat jeden den na praktické vyzkoušení toho, jaké napětí bude ke spolehlivé funkci K. O. potřeba. Toť vše podstatné. Pokud jde o možnost kontroly strojvedoucím, ano a není to problém. Pokud se totiž vlak z K. O. ztratí, přestane se K. O. kódovat a na LVZ se ztratí signál. Je jen potřeba upravit zab. zař. tak, aby trvale kódovalo všechny obsazené K. O.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko