Hodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.
Změní ministerstvo postoj?
Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.
zdroj: Aktuálně.cz
| 9.10.2008 (19:00)
Ážetďák:
Myslet, znamená hovno vědět!!! :) Opravdu si myslíš, že je to 60-80V? Já tvrdím, že při pískování jako v Moravanech jsou to kilovolty. :) Pro pískování jako v TSI stačí 1V (a to je bezpečné napětí i v mokru). :)
Co sa tyka toho TRS, to je nejak europsky normovane, alebo ide o lokalnu zalezitost? Vynutit to casom na najdolezitejsich tratiach a na kazdom vlaku co na ne pustia je predpokladam iluzia :/
Ku kodovaniu, ak sa tie kody nemenia, ono staci odpocut jedno testovanie (predpokladam ze sa obcas robia) a proste ho do eteru prehrat znovu - preto tie obavy...
1) ked si to vypravca vsimol, uz bolo Lv za navestidlom => bolo neskoro, kazdopadne ide to ...
2) na generalny stop hlavne treba cely novy radiovy system (TRS) => drahe je to dost a preco tam neni to uz ale vedia len zodpovedni ...
3) je kodovana, dokonca urcite znalosti treba vykazat uz len na jej zadanie
Azetdak
Nevravim ze to nejde ani ze to neviem (nezaoberam sa tym). Ale tak nejak matne predpokladam ze si to napatie pri schvalovani KO3600 a KO4300 zodpovedni z prsta necucali ...
Som laik, takze nemam prehlad ako to funguje - ale v sprave sa pise o vypravcovi ktory uvidel co sa deje, vybehol a daval zastavte vsetkymi prostriedkami:
1) Vypravca nevie rucne zhodit vjazdove navestidlo na stoj? Predpokladam ze strojveduci by ho videl mozno nie vcas, ale predsa len skor ako chlapa v stanici co si ide ukrutit ruku.
2) Ako komplikovany/drahy je generalny stop a preco preboha na koridorovej trati nie je?! Podla mna je toto dolezitejsie ako doviest spolahlivost suntu do dokonalosti - je to totiz nezavisla uroven ochrany pouzitelna pri akomkolvek probleme na ktory pride clovek.
3) Ked uz sme pri generalnom stope, je tato informacia nejak kodovana, alebo tu vdaka publicite tejto problematiky za chvilu budeme mat pubertakov baviacich sa zastavovanim vlakov?
Myslet, znamená hovno vědět!!! Musí se zkoušet a zkoušet a zkoušet a měřit a měřit a měřit!!!A k tomu, co se naměří připočítat pro sichr ještě 10%. Osobně to tipuji tak na 60 - 80 V. A ještě něco: Než napíšeš, že to nejde, tak můj bývalý šéf vždy říkal: Neříkej, že to nejde, řekni, že to neumíš! A měl pravdu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










