Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Proč ne rekonstrukce a 854 jsou fajn motory a jezdí se snima moc dobře.Rozhodně lépe než s okrasama regina smeralda a hlavně Balm což je ..to byla modernizace na prd...Jinak řada 380 držím ji palce sic neni tak krásna jako 150/350 :-)
Omluvte moji čj kuju předem
ten obrázek to je ve Vršovicích
Takze odzadu:
Verim, ze Skoda umí a muze vyvinout, vyrobit a dodat v mnozství dustojnych serií kolejove vozidlo na soudobem stavu poznáni, techniky i touzeneho komfortu (napr. "bez klimosky ani ránu"). Jde o dostatecne silneho a stabilniho partnera. Jen je musi nekdo objednat, zaplatit. V seriích a ne po par kusech rocne.
Nejsem si jist, zda ostatni tuzemstí hraci na trhu maji dostatecne financní i technologicke zazemí na rozsahlejsí projekty ve vyse uvedenem smyslu. (a CKD není). Kdo má u nás dnes "evropsky primerené" technicko-obchodní reference na tratovou lokomotivu Bo Bo v nezavisle trakci? Troufam rici, nikdo.
O nakupu nevyzkousenych zarizeni a konzervaci predpotopniho stavu v dusledku dobre prolobbovanzch rekonstrukci jsem uz psal mnohokrat. Je to z kategorie Absurdistan.
Pokud jde o ozkousene/osvedcene stroje zvenku (Desira, Taurusy, Herkuly - co je libo), je to cesta rozumná, ale v prikrem rozporu se sny o "levnem" jizdnem a dalsich slevach. Proste tato cesta je schudna, ale "evropska kvalita ua evropske ceny". (Pripadna ocekavana reakce ve smyslu "a co evorpske mzdy" patri ovsem na stranky "Novinek", nebo "iDnes"...)
2. Reko 854, 954 sice není špatné, ale je fakt že s některými věcmi principiálně nic nenadělá (hlavně s tou děsně vysokou podlahou). Taktéž nelze očekávat životnost nového výrobku (včetně ev. schopnosti dalších úprav/rekonstrukcí) totožná s rekonstrukcí 30-letých kousků. V tomto smyslu je potřeba sice nezatracovat rekonstrukce, ale ani jim nedávat jednoznačně přednost před novými stroji. Prostě jako vždy jde o prachy, a přiznejme si že to posoudíme dost těžko když skutečné ceny a další podmínky dotčené strany skoro vždycky pečlivě tutlají jako "obchodní tajemství", to co se pak napíše do zpráv pro "veřejnou informovanost" je směšný odvar z kterého se pozná dost málo :(
3. Osobně mi není moc jasné proč se pro "velké motoráky" nedodávají alespoň nízkopodlažní vložáky? Že se obtížně něco nadělá s hnacím vozidlem docela chápu, ale jaký problém by měl být volit u vložného vozu nižší podlahu ve střední části? Řekněme ve stylu žabotlamů (a koneckonců i všech dvoupatrových vozů / jednotek, včetně 471)...
A to se prosím některé vložáky relativně nedávno nově vyráběly, mám na mysli jmenovitě 043, ty se pro to jeví být v úseku mezi vstupními dveřmi zvláště vhodné (i kdyby to mělo být jen někam k 800mm, už to by dost pomohlo).
4. Funguje tu jednoznačné upřednostňování domácích výrobců, to je řekl bych evidentní. Principiálně nic proti, ale ať se to nesveze do roviny "dejte nám kolik máte a my vám za ty prachy něco spatláme dohromady", čili ne za každou cenu. Ať za ty prachy něco použitelného dodávají!
P.S. V nedávno vyšlé propagační příloze ČD (pravidelně vkládané do zdarma distribuovaných reklamních časopisů) byl vcelku rozsáhlý článek o pořizování nových/rekonstruovaných vozidel, včetně počtu, stručného popisu a také ceny (ne u všech). Nejsem si stoprocentně jist ale tuším že to byly ještě nákupy za rok 2008. Tam se mimo jiné uváděla cena reko 954 za 18MKč.
Paninaro: Proti kvalitě 380 jsem neřekl slovo, jen proti výrobci, který se tady chová jak socialistický moloch a díky němuž se tady nedočkáme moderních a SPOLEHLIVÝCH vozidel asi nikdy...
To zanamena narust potreby velkych motoraku o 4 ks (zrejme 854 nebo 842). Kde je vzit?
V Č.Budějovicích ;)
Neumim si predstavit, jak se bez nich CD obejdou. Trunusova potreba 832 (desiro) vc. zalohy ma byt 10 vozu. Ty nejsou volne, pokud vim, nikde, ani v polovicnim mozstvi.
Jeste ma byt ukoncen provoz krokodylu na brnensku. To zanamena narust potreby velkych motoraku o 4 ks (zrejme 854 nebo 842). Kde je vzit?
Dalsi vec - pri tvorbe GVD byla "vykouzlena" jizdni doba, na kterou byly udelany pripoje a sestaveny obehy. Zadny z nasich motoraku nema, pokud vim, trakcni charakteristiky takove, aby tyto plany vyjezdil. To muze znamenat, ze rano se vyjede s nahradou na cas a odpoledne uz boudou mit spoje hodinova zpozdeni!
Desiro nema jizdni vlastnosti nejakeho zazraku, je to modla, ktera se na nase nedobre trate moc nehodi, nebot je to primestska jednotka stavena na relativne kratke vzdalenosti s velkym poctem cestujicich. Co se tyce rekostrukci 854-054-954, subjektivne myslim, ze jsou na dalkovinu lepsim resenim s nizsi cenou.
A nestezoval bych si na rekontrukce obecne - napr. u 954 zustane z Postw akorat ram, strecha a podvozky. Pokud je vse "zdrave", otryska se to a postavi se na tom uplne novy vuz.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











