Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

2)řada 471 po několika letech výroby stále nespolehlivá
3)za jednu 380 by bylo pomalu 1,5 tauruse,nehledě na to,že jsou palčivější problémy české železnice než lokomotivy
4)řídící vozy,starého vzhledu,které tu s námi budou dalších 30 let narozdíl od 854
a tak bych mohl pokračovat
1) Predrazene vyrobky: prvotne kvantita = rozpustení vyvojovych nakladu
2) Nespolehlive: Cokoliv ma detske nemoci. Muj oblibeny Taurus se se svym vlastnim SW pral nekolik let.
3) CD nezbyva nic jineho - ale zbyva, jenze pokud ma podil statu, pak je to hrave "prolobovatelne". To je ta polovicatost nedokonceneho prechodu ku kapitalizmusu a liberalizmusu.
A pres lobbying jaksi prvni zajimava, lec minimalni poptavaka od CD je ona rada 380. Zase chybí ono "víc nez male mnozstvi"
No stáhli se nedá přesně říct ,staří pardálové co tam jezdí to moc nechtěli.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











