..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
14.10.2008 (9:17)  
To, že přidělají k 854 adekvátní počet řidičáků je zcela v pořádku. 20 mil. za řídící vůz i mě ale přijde přece jen trochu dost. Nízkopodlažní to není, to je pravda. Leda předělat 053(054) tak, aby to mělo široké dveře uprostřed, je ale otázkou zda se to u těchto vozů vyplatí. Při kritickém nedostatku osobních vozů je však vcelku rozumné uvést do provozu ještě dost zachovalé vozy POSTW.
Navíc ty řidičáky lze použít do budoucna nejen s 854, takže bych uvítal i vyšší počet. Ohledně 380, je jich potřebných víc jak 200 kusů (byť ne v třísystémové variantě). Jen praxe ukáže, jak bude 380 dobrá, takže ji nebudeme ani shazovat, ani vyzdvihovat do nebes. Ekonomicky vzato by bylo potřeba, aby ČD objednali najednou, ve velkém množství a ne po těchto malých kouscích.
Registered user lwq  mail  
14.10.2008 (8:50)  
... ceska firma ci firmy jsou jiste schopne vyrobit neco co se muze rovnat xy krat sklonovanemu desiru - jen se musi chtit ... reko postwcek na 954 je sice krokem spravnym, ale bohuzel jen docasnym a myslim, ze 20 mega za vuz je pomerne hodne a jeste za imobil ... Na jednu stranu CD hospodari taktak nad cervenymi cisly a na druhou stranu vyhlasuje jednu "verejneou soutez" za druhou - no - aspon se mame o cem bavit - ne ? :-D
Registered user Busman 
14.10.2008 (8:47)  
Paninaro, Ajemgud:

V době, kdy euro bylo za 32 Kč, tak Desiro prý stálo 80 mil. Kč., čili 2,5 mil. EUR. Dneska by teda přišlo maximálně na nějakých 60 mil. Kč (už to zas není taková novinka).

Takže 1 Desiro = cca 3 Regionovy = cca 854+054+954. Pozitiva/negativa už myslím dobře popsal R1463
14.10.2008 (8:44)  
DJTiësto - Tak pozor, 380ka je velmi moderní a progresivní stroj a o cca 8 let mladší než Taurus a je bezesporu o krok před ním. Problém není v českých nových vozidlech. Měli bychom být na 380ku patřičně hrdí a ne ji zatracovat na každé diskusi. Problémem jsou rekonstrukce 30 až 40 let starých strojů... Regionovy a tento výtvor (954)...
14.10.2008 (8:41)  
první tři pánové napsali svatou pravdu. Prostě co nevyrábí ta debi...Škodovka tak tady nemá šanci. Je mi jedno co si kdo myslí ale už jen kvůli tomuto jí nepřeju nic dobrýho. Ať si tu svou slavnou 380 strčí někam. Cestující je tady v područí jednoho molochu. Už vidím jak budou ty líný herky stíhat jízdní doby Desira.
14.10.2008 (8:24)  
Ajemgud - Je to na německé wikipedii u Desira. Mně to také připadá levné.
14.10.2008 (8:16)  
Paninaro - jednotka Desiro za 30MKč? :D:D:D:D:D To psal ten článek asi nějaký dobrý šílenec. :) Tak 300MKč, to bych viděl reálnější.. (i když to už je asi moc)
14.10.2008 (8:12)  
Zajisté stojí také za úvahu vozidlo od Vagonky - třeba nějaký derivat vozu DM12 pro Finy...
14.10.2008 (8:11)  
No Desira by byla třeba jako sůl. Nevím do jaké míry je opodstatněná rekonstrukce vozidel vyrobených před rokem 1980. To už jsme mohli začít modernizovat Bobiny a 830... Na Wikipedie.de píšou, že motorové dvoudílné Desiro classic stojí "etwa 1,2 Mio Euro" Nevím, do jaké míry je to pravdivý a přesný údaj, ale při současném kurzu je to 30 000 000,- Kč. Jedna dvoudílná regionova stojí 21 000 000 a jeden řídící vůz 954 stojí 20 000 000. Místo těch 138 plánovaných Regionov mohlo být za stejný peníze cca. 96 Desir... Při troše vůle by mohly být každá 810+010 nahrazena Desirem a o moc dražší by to nebylo...
14.10.2008 (8:08)  
R 1463 ÚPA: Uf, tolik negativ a odsuzujících témat jsem ještě nečetl ve 223 slovech.
Osobně bych byl za takový částečný posun rád, alespoň na vytížených lokálkách charakteru Otrokovice - Zlín, Valašské Meziříčí - Rožnov pod Radhoštěm bych se rád svezl alespoň v komfortu dvounápravových podvozků "čehokoliv".
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko