Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Navíc ty řidičáky lze použít do budoucna nejen s 854, takže bych uvítal i vyšší počet. Ohledně 380, je jich potřebných víc jak 200 kusů (byť ne v třísystémové variantě). Jen praxe ukáže, jak bude 380 dobrá, takže ji nebudeme ani shazovat, ani vyzdvihovat do nebes. Ekonomicky vzato by bylo potřeba, aby ČD objednali najednou, ve velkém množství a ne po těchto malých kouscích.
V době, kdy euro bylo za 32 Kč, tak Desiro prý stálo 80 mil. Kč., čili 2,5 mil. EUR. Dneska by teda přišlo maximálně na nějakých 60 mil. Kč (už to zas není taková novinka).
Takže 1 Desiro = cca 3 Regionovy = cca 854+054+954. Pozitiva/negativa už myslím dobře popsal R1463
Osobně bych byl za takový částečný posun rád, alespoň na vytížených lokálkách charakteru Otrokovice - Zlín, Valašské Meziříčí - Rožnov pod Radhoštěm bych se rád svezl alespoň v komfortu dvounápravových podvozků "čehokoliv".
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











