..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   
14.10.2008 (16:11)  
Miroslav Zikmund:Koukám, že ani nevíte o čem v tom článku a reakcích jde. Možná by neškodilo si to tady pořádně přečíst. Tak pro Vás: 954 se budou dělat nově kvůli tomu, že Škodovka si tady nepřeje cokoliv jiného než vyrobí sama tudíž Desira na R po 200 a do Kladna mají být nahrazeny 854+054+954 do té doby než ten náš všemocný výrobce něco stvoří...Takže asi tak:o)
14.10.2008 (16:04)  
DJTiësto : jenže Desira by jistě nebyla určena k tomu, aby nahradila rodinu 854. Z oběhů 854 je to patrné. To je asi tak, jako kdybyste s nimi chtěl jezdít osobáky z Čerčan do Světlé nad Sázavou místo 810, ale v Čerčanech ani nikde jinde nemáte "exkrementcuc". Ono to bohužel není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Dozbrojit naftu nebo doplnit vodu z hydrantu není tak složité, ale "odpad" musí být ekologicky a hygienicky likvidován. Rozhodně to nelze dělat tak, že přijedete s pojízdným cucem na peron (pokud se tam dostanete) a mezi lidmi to odsávat. S tímhle byly potíže se 471, které dostaly na ONJ jednou za týden ...
14.10.2008 (15:39)  
Miroslav Zikmund :Jste docela vedle, nové reko 854,954 a 054 mají vakuovky též...
14.10.2008 (15:03)  
Paninaro : WIKI si může psát co uzná za vhodné, na http://www.db-baureihen.de/br/nahverkehr/642.php
se uvádí částka cca 3,3 milionu téže měny, takže to bude tak nějak kolem 80 milionů Kč. Navíc cena vozidla je proměnná podle objemu dodávky, vnitřního vybavení. U Desira je ještě jeden klíčový problém ... uzavřený okruh WC vyžaduje vybavení obratových stanic nebo míst, kde se bude provádět údržba vozidel "exkrementcucy", aby bylo možno ekologickým způsobem tyto produkty likvidovat. A s tím jsou drobet problémy. Takže Desiro lze dát tam, kde jezdí 814, ale na tam, kde jezdí 810 nebo nějaké klasiky.

Semík : ČD mají taky nejěké vozy tohoto typu. Poštovní vlaky mají možnost jedit až 160, ČP by byla hlouá, kdyby je rušila.
14.10.2008 (15:02)  
Hawkey: má v tomhle pravdu snad před 14 dněma byl na kladně 010 docela dost počmáranej číslo vozu už nevim:-(
Do toho se dávaj milioni korun za rok že si nějaky pseudoumělci napišou na vlak něco...
Prostě drapnout a platíš novej lak..:-)
Ale taky pravda že vedení by se taky mohlo opčas zamyslet a využít normalni rozum...
14.10.2008 (14:44)  
Hawkey: no nechci se do diskuse o cenách motat, protože jsem strávil nějaký čas na de facto opačné straně barikády, ale už při výběrovém řízení (2004?) se hovořilo o tom, že nabídkové ceny byly stejné. Vzápětí ale vyplulo na povrch i to, že Škoda na vývoj čerpala poměrně masivní státní dotace, o které vzápětí cenu snížila na úroveň Taurusu.

A po čtyřech letech je kurz koruny a eura úplně jiný, což by při dalším VŘ s cenou zřejmě dál zahýbalo...
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
14.10.2008 (14:32)  
happy: stále jsi mi ale neodpověděl na to, kde bereš jistotu, že 109E je o 50% dražší než Taurus, schopný provozu na síti SŽDC. Máš-li ke svému tvrzení podklad, hoď je na "stůl", pokud ne, je to jen plácanec do vody.

add vozy nad 140 km/h .. no kdyby byly vozy ušetřeny nájezdů rádoby umělců a vandalů. myslím, že i ty uspořený peníze se by se daly použít vhodněji než na věčné opravy laku, poškrábaných oken, rozřezaných sedaček atd.
registrovaný užívateľ happy 
14.10.2008 (14:14)  
ad Hawkey:Jenomže nejsme v situaci,kdybychm si mohli dovolit vyhodit byť jen halíř navíc.Jsme v situaci,kdy nejsou ani peníze na kvalitní uklid vozů,lidé jsou přepravovány jak v presečích chlívcích,pomalu nejhůře z celé EU a my si tedy zadotujeme vývoj nové loko??Chtělo by to trošku seřadit priority,protože bude vypadat nanejvýš trapně,až naše loko se všemi možnými vyfikundacemi potáhne rychlostí 140 km/h vlak EC obohacený o vozy B.
registrovaný užívateľ Semík  mail  
14.10.2008 (14:08)  
A není to náhodou o tom, že ty poštovní vozy, ze kterých se to bude dělat patří České Poště a ta se jich potřebuje zbavit. A asi nikdo je nechtěl koupit, a tak na příkaz nějakého ministerstva jeden státní podnik "vypomáhá" druhému státnímu podniku?
14.10.2008 (14:03)  
Je pravda že 854 a desiro je určeno vždy na jine vykony
Desiro je snad jen příměstka jednotka Praha Kladno a takove skoky.. 854 je na delší tratě...
Co je pravda že taurus se děla v desítkach kusu za rok takže odpadaj nějake věci kolem schvalovaní to je fakt ma už nějake nemoci za sebou taky fakt...
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko