Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

se uvádí částka cca 3,3 milionu téže měny, takže to bude tak nějak kolem 80 milionů Kč. Navíc cena vozidla je proměnná podle objemu dodávky, vnitřního vybavení. U Desira je ještě jeden klíčový problém ... uzavřený okruh WC vyžaduje vybavení obratových stanic nebo míst, kde se bude provádět údržba vozidel "exkrementcucy", aby bylo možno ekologickým způsobem tyto produkty likvidovat. A s tím jsou drobet problémy. Takže Desiro lze dát tam, kde jezdí 814, ale na tam, kde jezdí 810 nebo nějaké klasiky.
Semík : ČD mají taky nejěké vozy tohoto typu. Poštovní vlaky mají možnost jedit až 160, ČP by byla hlouá, kdyby je rušila.
Do toho se dávaj milioni korun za rok že si nějaky pseudoumělci napišou na vlak něco...
Prostě drapnout a platíš novej lak..:-)
Ale taky pravda že vedení by se taky mohlo opčas zamyslet a využít normalni rozum...
A po čtyřech letech je kurz koruny a eura úplně jiný, což by při dalším VŘ s cenou zřejmě dál zahýbalo...
add vozy nad 140 km/h .. no kdyby byly vozy ušetřeny nájezdů rádoby umělců a vandalů. myslím, že i ty uspořený peníze se by se daly použít vhodněji než na věčné opravy laku, poškrábaných oken, rozřezaných sedaček atd.
Desiro je snad jen příměstka jednotka Praha Kladno a takove skoky.. 854 je na delší tratě...
Co je pravda že taurus se děla v desítkach kusu za rok takže odpadaj nějake věci kolem schvalovaní to je fakt ma už nějake nemoci za sebou taky fakt...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











