..: Víkend ve znamení problémů v Pražském uzlu :..

EC 176, Nové Spojení, foto: JikPraha - Před několika hodinami se změnil čas, ručičky jsme si posunuli o hodinu zpět. Co se ovšem nezměnilo, jsou problémy v pražském železničním uzlu: po včerejší krádeži kabelů k výměnám u Masarykova nádraží, jejíž vinou vlaky na Nymburk končily jízdu ve Vysočanech, v noci došlo k požáru zabezpečovacího zařízení na Novém Spojení. Pro vlaky ve směru Hradec Králové se tak výchozí i cílovou stanicí stala Praha-Vysočany. Kolem deváté hodiny byl po novém spojení zaveden jednokolejný provoz.

Vlaky dostávají individuální rozkazy, jezdí se po zamčených výměnách, které tak nelze přestavovat. Oheň vypukl kolem půl čtvrté ráno, jeho příčiny šetří jak pracovníci SŽDC, tak i policie. Štěstím v neštěstí je slabší nedělní provoz, díky kterému nevznikají delší zpoždění. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty zpravodajskému portálu iDNES.cz popsal probíhající práce: "Technici opravují kolektory u Hrabovky; zatím není jasné, kdy se to podaří. Nejprve musíme určit rozsah poškození, což nebude snadné." Při požáru se podle něj speklo několik kabelů dohromady, což ztěžuje práci.

451_predvest_rado, foto: Vítek_VProblémy na síti SŽDC se nevyskytovaly jen v centru metropole u hlavního nádraží - v noci ze včerejška na dnešek zhruba ve 22.50 došlo k lomu 2. traťové koleje na trati 171 z Prahy do Berouna, kterou lze považovat za hlavní tah na západ republiky. Vlaky nejprve dostávaly rozkaz „OP“ na pomalou jízdu; po vyhodnocení pracovníky zabezpečovací a sdělovací techniky, byla kolej vyloučena a ve směru Praha-Radotín – Dobřichovice se jezdilo po jedné ("nesprávné") koleji. I zde bylo ke prospěchu, že incident zasáhl víkend, kdy zpoždění vznikala jen v řádu několika minut a provoz byl slabší.

Zdroj: iDNES.cz, vlastní zjištění


Vítek_V | 26.10.2008 (13:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registered user MirekM  mail  
26.10.2008 (14:41)  
860 003: Kabel teoreticky potřeba není, ale stoupne rušení, klesne bezpečnost, spolehlivost. Ty asi nejsi připojen k internetu přes wifinu, co? A ještě jedna věc: vyšší energetická náročnost. Proč když nejde na hlavní nádraží proud, tak se hodinu nejezdí? Protože záložní zdroje jsou už tak poddimenzované.
Druhá věc je optický kabel. Perfektní řešení, není rušení, není co dát do sběru. Ale to „nepřítel“ neví. Dokud nebude optickými kabely pokryta naprostá většina železniční sítě, tak to budou zkoušet.

Jakub Košmider: Výhybky jsou přestaveny do jednoho určitého směru a uzamčeny mechanickým zámkem, aby nad nimi byla kontrola, když elektricky to nejde…
26.10.2008 (13:56)  
Dneska ráno zpoždění na trati 221 dosahovala od 20 do 50 minut, některé vlaky byly i zrušeny. Příčinou byl asi výpadek odbočky Mirošovice.
26.10.2008 (13:45)  
AD 860 003:
Naprosto souhlasím. Již asi před 12 lety byl na rozhraní severních a středních Čech jakýsi seminář, kde byl vysvětlován záměr vzniku operátora mobilních telefonů pro ČD, který by nahradil tehdejší kabelovou síť a volnou kapacitu pronajal veřejnosti a tím by se zajišťující organizace stala výdělečnou a postupně by se spojení, včetně všech nutných sdělovacích a zabezpečovacích telekomunikačních sítí dostalo na vysokou úroveň a nemusely by být neustálé potíže s krádežemi metalických kabelů a případným přerušení optických kabelů. Je jasné, že přímé ovládání výhybek, návěstidel a podobně by to nevyřešilo, ale větší část komunikací by byla podstatně méně problémová. Vše bylo ale uloženo k ledu a realizační tým se rozplynul do jiných progresivních podniků a tím mimo jiné odnesl z ČD jisté "nouhau". SŽDC zdědila tento problém a nyní bude postupně napravovat zkostnatělé myšlení tehdejších vedoucích pracovníků s.o.ČD a cestující budou sklízet trpké ovoce nově instalované zastaralé techniky. FRK
26.10.2008 (13:39)  
860 003: A jak chcete napájet přestavníky, návěstidla a další vnější prvky?

Jakub Košmider: Není dohled nad výhybkou, tak se zamknou jazyky/srdcovky do daného směru pomocí zámků a klíče si dopravní zaměstnanec vezme.
Registered user Hanys  mail  
26.10.2008 (13:38)  
DJ:dobrý nic ve zlém :-)
Já sem se jen tak příšerně na.... a pak jel jak lavina.Mě to prostě nepříde normální.
Registered user vojtik 
26.10.2008 (13:37)  
Veksle se dá projíždět jen do jednoho směru bez možnosti přehození, je zajištěna zámkem.
26.10.2008 (13:31)  
Co znamená jezdí se po zamčených výměnách? Sorry nemám vysokou dopravní :o)
26.10.2008 (13:27)  
Sdělovací a zabezpečovací kabely jsou přežitek, když tak primitivní záležitost, jako je propojení počítače a mobilního telefonu kabel nepotřebuje, proč ho potřebuje železniční zabezpečovací zařízení? Nebo světlovodný kabel, je to veliká móda, navíc je odolný proti rušení, což má v souběhu s elektifikovanou tratí velký význam.
Registered user DJ 
26.10.2008 (13:26)  
ES-499009: Souhlasím.
Do předchozího příspěvku jsem k tomu prvnímu odstavci nezapomněl dát "smajlíka", ale zapomněl jsem na jednu důležitou větu. Teď už je to správně. "Jabka s hruškama" dosud v této věci "míchá" cca 95% médií, já znám rozdíl mezi ČD a SŽDC.
Registered user Hanys  mail  
26.10.2008 (13:16)  
DJ:jaký Český dráhy? Ty nemaj s kabelama už nic společnýho!Mícháš tady jabka s hruškama.
Mě spíš vadí(původně sem chtěl napsat jiný slovo) jiná věc.Neměla by se SŽDC trochu zamyslet a tu Prahu nechat nějakým způsobem hlídat?Vím že to není jednoduchý,ale tohle je už příliš.Když už ty prachy dostávaj od dopravců,tak ať se snažej to nějak ohlídat.
Pak každej nadává jen na ČD.Jezdit tam SA,tak maj taky zpoždění.Jenže když se o tom s někým bavím,tak pravdu nemám!
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko