..: Zabezpečovací zařízení zbrzdilo koridor na severu Moravy :..

Suchdol nad Odrou, foto: DuhySuchdol nad Odrou - O něco komplikovanější cestu prožili dnes v dopoledních hodinách cestující na severu Moravy. Mohlo za to porouchané zabezpečovací zařízení v Suchdole nad Odrou, kvůli němuž zůstalo několik vlaků uvězněno v blízkých stanicích. Nejvíce postiženým se stal Ex 141 Beskyd, který si s sebou do Žiliny odvezl téměř hodinu zpoždění. Včas nedorazil ani R 831, který odjížděl z Polomi se 43 minutami zpoždění.

Porucha zabezpečovacího zařízení v Suchdole nad Odrou se dotkla také rychlovlaků Pendolino. Ranní SC 501 dorazil do Ostravy o 23 minut opožděn, opačně jedoucí SC 502 chytil zhruba čtyřicetiminutové zpoždění. Do hektické situace zapadly i problémy IC 583 Jan Perner. Závada restauračního vozu vlak zastavila v Pardubicích téměř na hodinu, cestujícím jistě neudělala radost ani absence "svátečních vozů" 13 a 14, které dnes z důvodu konce podzimních prázdnin v soupravě zařazeny být měly.

Zdroj: Babitron, vlastní pozorování


jatyrko | 29.10.2008 (23:50)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stejli  mail  
04.11.2008 (21:03)  
Na kolejové obvody u SSSR, nebo AŽD 71 se dalo spolehnout na 99,9%, na to zbylý 0,1% existoval předpis pro provoz vozidel které mohly "mizet" (samostatná 810, MUV, 210, a jiná dvouosá, nebo drobná vozidla), který říkal tuším něco ve smyslu že takovéto soupravy se musely být zvlášť upozorněni při při telefonické nabídce, a musely být telefonicky odhlašovány(tuším že tam bylo i to že volnost koleje měla být po odjezdu, kontrolována vyjitím výpravčího ven). Jenže dnes nic takového není(co vim tak akorát u souprav složených z vozů s kotoučovýmy brdami se nesmí požívat zásobník jízdních cest, a měli by mít zvlíštní pozornoxt) a tak vnitřní výpravčí nevyleze ven, a spoléhá se na panely.
04.11.2008 (20:35)  
Ážetďák: Kdo říkal, že podobné problémy nenastaly i v dopravnách, kde je (bylo) zařízení reléového typu?
04.11.2008 (20:11)  
To MirkeM: Jak chceš kontrolovat K. O. nějakou logikou? Jedině počítači náprav, s tím, že počítač bude muset umět identifikovat, zda dvojkolí do oddílu vjíždí, nebo z něj vyjíždí. To by znamenalo buď se spolehnout na polohu návěstidel, s tím, že pokud dojde k nezabezpečenému posunu, nebo ujetí části vlaku, tak je zaděláno na problém, nebo na začátek i konec úseku montovat vždy dvojici počítačů náprav. A nevím, proč by najednou nemělo být na K. O. 100% spolehnutí, kdžy na releovkách vz. SSSR, ani na AŽD 71 s nimi problémy nikdy nebyly!!! Promiň, ale směr tvého uvažování se mi jeví být mírně scestný, podle zásady: Nač to dělat jednoduše, když to jde složitě?
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
04.11.2008 (10:30)  
Ážetďák: Jenže kolejové obvody, stejně jako nic jiného, zřejmě nebudou fungovat na 100 %, takže by je měla kontrolovat právě logika ZZ (co jiného?), což se snad po Moravanech zlepší.
03.11.2008 (22:02)  
To Stejli: Nemáš tak docela pravdu. Kolejový obvod uměl jen dva stavy: Volný a obsazený. Rozdíl mezi obsazeným k. o. a poruchou byl jen ten, že při obsazení protékal návěstní proud přes nápravy vozidla a při poruše většinou neprotékal vůbec (prasknutí kolejnice, např.) Takže při poruše se kolejový obvod choval, z hlediska systému stejně, jakoby byl obsazen, t. j. červená signalizace na panelu a postavit se mohla pouze posunová cesta, nebo odjezd.
Registrierter Benutzer stejli  mail  
03.11.2008 (21:12)  
S tímhle souhlasím. Dříve bylo mezy kolejnicemi uhlí a písku až skoro po hlavu(nejbíž mě napadá bývalá ostrava, bohumín, občas když se někde vysypalo uhlí na trati) a kolejový obvody fungovaly furt, dnes se stane nehoda a už radši měněj kolejovej svšek, projistotu i se spodkam aby sistém fungoval aspoň něky :-D.
Taky když srovnám kabely jaký byli dřív(1-3 tenký, nebo středně tluský), a dnes rovnou 6 tlustejch měděnejch káblů.
Hlavní problém kol obvodů u ESY je že vyhodnocují úsek buď obsazenej, nebo uvolněnej, reléovka uměla ještě mezypolohu neboli porucha, a to potom nešlo normálně postavit vlakovou cestu a muselo se jezdit nouzově.
03.11.2008 (10:26)  
To MirekM: Informace z kolejových obvodů jsou pro činnost zabezpečovacího zařízení klíčové a jiným způsobem neověřitelné, z čehož zákonitě vyplývá, že kolejové obvody musí být absolutně spolehlivé a jakýkoli kompromis je cesta do pekel! Pokud budou kolejové obvody fungovat na 100%, je obsluha schopna eliminovat i případné chyby v logice systému, opačně nikoli, viz Moravany.
03.11.2008 (10:22)  
To Stejli: Tak tohle nařízení je jasný důkaz, jak se na ouřednických místech správně blbne! Zajímalo by mne, která hlava otevřená (kladivem) na takovýto nesmysl přišla! Správně by to mělo být o tom, že na hlavních tratích se musí montovat zařízení s nejvyšším koeficientem bezpečnosti a s co nejvyšší odolností proti nepříznivým vlivům a živelním pohromám! Jenže to by znamenalo, že ESA a elektronický autoblok by neměly šanci.
03.11.2008 (10:17)  
To Miroslav Zikmund. Kdysi dávno se uvažovalo o posunutí žst. Černošice a kolejovém křížení někde poblíž hradla Kazín. Ale to už je dávno.
To Johnz: Pokud je měnič poddimenzován, tak je logické, že dělá vylomeniny. Ono je to o tom, že je nutno sečíst veškeré odběry a aspoň 10-15% přidat. Většina spotřebičů se vyznačuje tím, že při zapnutí krátkodobě odebírají několikanásobek toho, co v provozu a pokud jakýkoli zdroj s těmito nárazy nepočítá a není na ně dimenzován, bude mít problémy vždy, bez ohledu na konstrukci.
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
03.11.2008 (8:15)  
Bezpodmínečně neznamená absolutně, ale že to není podmíněno ničím dalším. A když, tak musí padat do bezpečnějšího stavu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko