Suchdol nad Odrou - O něco komplikovanější cestu prožili dnes v dopoledních hodinách cestující na severu Moravy. Mohlo za to porouchané zabezpečovací zařízení v Suchdole nad Odrou, kvůli němuž zůstalo několik vlaků uvězněno v blízkých stanicích. Nejvíce postiženým se stal Ex 141 Beskyd, který si s sebou do Žiliny odvezl téměř hodinu zpoždění. Včas nedorazil ani R 831, který odjížděl z Polomi se 43 minutami zpoždění.
Porucha zabezpečovacího zařízení v Suchdole nad Odrou se dotkla také rychlovlaků Pendolino. Ranní SC 501 dorazil do Ostravy o 23 minut opožděn, opačně jedoucí SC 502 chytil zhruba čtyřicetiminutové zpoždění. Do hektické situace zapadly i problémy IC 583 Jan Perner. Závada restauračního vozu vlak zastavila v Pardubicích téměř na hodinu, cestujícím jistě neudělala radost ani absence "svátečních vozů" 13 a 14, které dnes z důvodu konce podzimních prázdnin v soupravě zařazeny být měly.
Zdroj: Babitron, vlastní pozorování

Jestli se zabezpečováci budou vymlouvat na písek, hlavy kolejnic a kdoví co ještě, to teda dopadneme… Zabezpečovací zařízení musí být bezpečné bezpodmínečně!
Ohledně toho posunu: sluneční den, okolo 22stupňů celkem sucho, a souprava nepískovala. Na monitoru se zobrazila jen jednou hned po projetí posunového návěstidla. Potom akorát bliknul úsek u depa a jinak ne.
Pravda je ta že reléový systém nahradily počítačem bez jakékoly výměny již v té době mírně kvetoucích kabelů mezy KO a kolejnicemi.
Záleží, o jaké tratě se jedná. Na vybrané železniční síti je povoleno budovat jen zařízení elektronického typu, ale na regionálních tratích je možné vybudovat i reléové zařízení 3. kategorie.
Další věc: nespolehlivost kolejových obvodů u ESY zapříčinily nepřímo Pendolina, jelikož právě Pendolina měli s kolejovýmy obvody problém a tak se nahoře rozhodlo a dole udělalo to že se snížila citlivost již zmiňovaných kolejových obvodů o několik desítek procent.
Je vidět, že Rádio Jerevan stále funguje. Regulace kolejových obvodů dle dočasných RT byla dávno vrácena na hodnoty původních RT. Navíc se dočasné RT týkaly jen vybraných KO.
Ale aby jak u nás se vůbec nezobrazila souprava prase a dvě reginy při posunu do depa a výpravčí věděl kde jsou jen podle odhadu a vysílačky, to prostě nemá obdoby a bude hůř!!!
A za jakých podmínek se tato událost stala, jaké byly hlavy kolejnic, v jakém stavu byly celkově kolejové obvody?
Zlatý relátka AŽD, nebo elektromechanika.
Vono taky je ještě jeden problém, na nově zrekonstruované tratě musejí dávat ESU jelikož prý existuje norma EU která jasně stanovuje že se nově do provozu nemají(nebo nesmějí) zařazovat starší ovládací sistémy.
Další věc: nespolehlivost kolejových obvodů u ESY zapříčinily nepřímo Pendolina, jelikož právě Pendolina měli s kolejovýmy obvody problém a tak se nahoře rozhodlo a dole udělalo to že se snížila citlivost již zmiňovaných kolejových obvodů o několik desítek procent. Novým kolejovým obvodům nevyčítám že mizejí vlaky na kratších úsecích(mezy vexlemi) nebo při soupravě MUV, stejně reagovaly i AŽD, nebo jiné sistémy. Ale aby jak u nás se vůbec nezobrazila souprava prase a dvě reginy při posunu do depa a výpravčí věděl kde jsou jen podle odhadu a vysílačky, to prostě nemá obdoby a bude hůř!!!
Ážetďák: V Považskej Teplej majú na releovke ešte rotačný menič a vypadáva im to tam snáď častejšie než polovodičový menič v PB.
Jako technik taky nechápu, proč se musí blbuvzdorné zařízení nahrazovat něčím jiným, ale tohle "sorbonou" vzdělanými ekonomy nezajímá, ti se na "sorboně" naučili kupecké počty na úrovni "matematiky základní školy" ...
Stejné to je s různými "zbytečnými" výhybkami (nebo výhybnami) rozdělujícími dlouhé mezistaniční úseky. "Sorboní" ekonom si spočítá nebo nechá spočítat nějakým nesorboním ekonomem (protože to sám neumí), kolik stojí udržování jedné výhybny (čtyři výhybky) + náklady na vybudování dálkového ovládání atd. atd. a pak chce znát ekonomický přínos, tak ten ekonomický přínos mu nedokáže nikdo spočítat. "Sorboního" ekonoma prostě nezajímá nějaké zpoždění vzniklé jednokolejným provozem v případě mimořádnosti nebo při nezbytné údržbě trati, marketinkové naštvání cestujících vzniklým zpožděním apod.
Kdyby byla stanovena citelná taxa za minutu zpoždění (řekněmě 1 000 Kč), kterou majitel trati bude platit dopravci za zpoždění vlaku nebo jeho odřeknutí z důvodu nepropustnosti trati (klasický příklad jednokolejný výlukový provoz Radotín – Dobřichovice), tak by se rychle majitel trati odhodlal k výhybnám (odřeknutý vlak by byl sankcionován jako zpoždění 24 hodin ... ).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











