Praha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.
České dráhy tak vůbec poprvé přiznaly, jaké mají skutečně záměry s novými jednotkami. Pokud by skutečně šly cestou pronájmu, časem by stejně nakoupily vozidla vlastní. "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit," vysvětlil Jiří Schmidt z odboru rozvoje ČD. Než se ale vypíše alespoň výběrové řízení na pronájem, musejí dráhy řešit situaci ještě operativněji. Na rychlících Praha – Kladno – Rakovník se proto objeví motorové vozy 854 s vloženými vozy 054 a řídicími 954. "Mělo by se jednat o vozy bez oddílu první třídy," dodal Alois Kašpar z KCOD Praha s tím, že předpokládá nasazení hradeckých vozů. Informace ŽelPage ovšem hovoří o nasazení vozů řady 954.2, převedených z PJ Trutnov.
Hodinový takt osobních vlaků se bude prolínat s dvouhodinovým taktem rakovnických rychlíků, které budou cestou z Prahy na Kladno stavět jen v Hostivici, dvouhodinový interval budou mít i spěšné vlaky do Kladna–Ostrovce. Posílený interval navíc vůbec poprvé přejde do podoby skutečného taktu, jemuž se uzpůsobí i návazné tratě. "Z Hostivice na Zličín se doprava téměř zdvojnásobí, na Kladno–Ostrovec přibude 20 procent spojů, do Kralup přidáme čtyři páry," popsal související změny Kašpar. Ve špičce navíc dopravu z Prahy na Kladno doplní čtyři páry posilových spojů, na nichž se objeví dnes obvyklé soupravy sestavené z lokomotivy řady 714 a tří vozů řady 021.
Nová koncepce dopravy na trati 120
Směr Praha – Kladno (– Rakovník/Kralupy):
| Každé dvě hodiny v XX:02 | rychlík Praha – Rakovník | souprava 854+054+954.0 |
| Každé dvě hodiny v XX:02 | spěšný vlak Praha – Kladno-Ostrovec | souprava 814.2. |
| Každou hodinu v XX:30 | osobní vlak Praha – Kladno* | soupravy 814, případně 814.2. |
| V 15:17, 16:17, 17:17 a 18:17 | posilový spěšný vlak Praha – Kladno–Ostrovec | souprava 714+3 x 021. |
Směr (Rakovník/Kralupy –) Kladno – Praha:
| Každé dvě hodiny v XX:15 | z Kladna rychlík Rakovník – Praha | souprava 854+054+954.0. |
| Každé dvě hodiny v XX:15 | z Kladna spěšný vlak Kladno–Ostrovec | souprava 814.2. |
| Každou hodinu XX:29 | z Kladna osobní vlak Kladno** – Praha | souprava 814. |
| Ve špičce v XX:21 | posilový osobní vlak Kladno – Praha | 714 + 3 x 021. |
- *) Každý druhý bude zajíždět až do Kladna-Ostrovce.
- **) Každý druhý bude začínat už v Kladně-Ostrovci.
České dráhy si na dnešní prezentaci novinek připravily pro média zajímavý program. Novináře odvezla z Prahy–Masarykova nádraží do Dejvic jednotka 814.221+814.222, jenže na cestu zpátky se vydala až po 37 minutách marného tůrování. "Výrobek českého průmyslu" totiž uchystal svému strojvedoucímu tak horké chvilky, že s ním dokázal odjet až po tuhém boji a dvou resetech řídícího systému. Podle všeho si postavila hlavu hydromechanická převodovka a řídící systém značky Lokel, což ovšem přítomné kameramany pramálo zajímá. Ostuda ČD je totiž o poznání zábavnější sousto…
Zdroj: ŽelPage.

V této souvislosti mě napadá, jak to chtěj od nového GVD dělat. Je sice hezké naslibovat hory doly, ale pokud je na trati výluk, řekněmě každých 14 dní, tak pak je přínos celkem nulový. Největším průserem je, že se už já nevím jak dlouho čeká na "rychlodráhu" a údržba je taková jaká je.
Dneska už mi ale došla trpělivost a musel jsem psát na krajský úřad (i když neočekávám nijak valnou odezvu). Výluka mezi Hostivicí a Ruzyní nebyla na zastávce Kladno-Rozdělov vyvěšena - to bych překousl (a taky že jsem dnes vstal dříve, abych nemusel autobusem). No ale co se nestalo - vlak z Rakovníka do Kladna měl deset minut zpoždění (prý kvůli pozdnímu přisunutí soupravy), to bych taky překousl, ale že nějaký sprominutím blbec dispečer nechal ujet přípojný vlak na Kladně (prý kvůli tomu, aby mohl projet rychlík nebo co), tak to už jsem tedy nepřekousl. Takže jsme museli čekat na další vlak, kterého se ta výluka již týkala - a samozřejmě jsem (zase) přijel pozdě do práce. Tohle je na sankce, tomu neříkám doprava. ČD opravdu dělají vše pro to, aby odradily i ten zbytek cestujících. Navíc ty časy výluk by se měly posunout do pozdějších hodin, ti vedoucí stanic nevědí, že v hodně firmách je pracovní doba třeba až od devíti nebo od desíti a přesto udělají výluku už od osmi, kdy ještě neprojely vytížené vlaky na Prahu. A mnohdy tam vyjede drezína až dlouho po začátku výluky, to hovoří za vše...
Jsem tedy hodně zvědav, co se vlastně na naší trati zlepší, jezdím už 11 let, ale jde to ne od 10ti k 5ti, ale od 5ti k nule. Dřív mi jezdil vláček na Rozdělov kolem půlnoci a teď jede poslední z Prahy už v devět - nechci říkat zlatý komunisti, protože jim nefandím, ale za nich to jezdilo dobře...
To je jako sranda? Co na to EU? Nemělo by být VŘ pro všechny?
Když se něco podobného stane, tak si holt nasypu popel na hlavu ...
R 1463 ÚPA : Koupit Desira (jakékoli vozidlo) není zase tak jednoduché. Musí se odpovídajícím způsobem "zmanipulovat" veřejná soutěž, aby se náhodou nestala cenově nejvýhodnější nabídka nějakého asijského imitátora.
Na "písecké" rychlíky vypsalo DKV Praha poptávkové řízení na provozuschopné bardotky ... Tak či onak by pro uvažovanou frekvenci stačilo jedno patro.
???
Odkud ale seberou 854? Udajne z Liberce. Rychliky UL-LBC jiz maji byt v klasice.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











