..: Na trati 120 slibují ČD revoluční změny. Zatím bez desir :..

Ilustrační obrázekPraha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.

České dráhy tak vůbec poprvé přiznaly, jaké mají skutečně záměry s novými jednotkami. Pokud by skutečně šly cestou pronájmu, časem by stejně nakoupily vozidla vlastní. "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit," vysvětlil Jiří Schmidt z odboru rozvoje ČD. Než se ale vypíše alespoň výběrové řízení na pronájem, musejí dráhy řešit situaci ještě operativněji. Na rychlících Praha – Kladno – Rakovník se proto objeví motorové vozy 854 s vloženými vozy 054 a řídicími 954. "Mělo by se jednat o vozy bez oddílu první třídy," dodal Alois Kašpar z KCOD Praha s tím, že předpokládá nasazení hradeckých vozů. Informace ŽelPage ovšem hovoří o nasazení vozů řady 954.2, převedených z PJ Trutnov.

Ilustrační obrázekHodinový takt osobních vlaků se bude prolínat s dvouhodinovým taktem rakovnických rychlíků, které budou cestou z Prahy na Kladno stavět jen v Hostivici, dvouhodinový interval budou mít i spěšné vlaky do Kladna–Ostrovce. Posílený interval navíc vůbec poprvé přejde do podoby skutečného taktu, jemuž se uzpůsobí i návazné tratě. "Z Hostivice na Zličín se doprava téměř zdvojnásobí, na Kladno–Ostrovec přibude 20 procent spojů, do Kralup přidáme čtyři páry," popsal související změny Kašpar. Ve špičce navíc dopravu z Prahy na Kladno doplní čtyři páry posilových spojů, na nichž se objeví dnes obvyklé soupravy sestavené z lokomotivy řady 714 a tří vozů řady 021.

Nová koncepce dopravy na trati 120

Směr Praha – Kladno (– Rakovník/Kralupy):

Každé dvě hodiny v XX:02rychlík Praha – Rakovníksouprava 854+054+954.0
Každé dvě hodiny v XX:02spěšný vlak Praha – Kladno-Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu v XX:30osobní vlak Praha – Kladno*soupravy 814, případně 814.2.
V 15:17, 16:17, 17:17 a 18:17posilový spěšný vlak Praha – Kladno–Ostrovecsouprava 714+3 x 021.

Směr (Rakovník/Kralupy –) Kladno – Praha:

Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna rychlík Rakovník – Prahasouprava 854+054+954.0.
Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna spěšný vlak Kladno–Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu XX:29z Kladna osobní vlak Kladno** – Prahasouprava 814.
Ve špičce v XX:21posilový osobní vlak Kladno – Praha714 + 3 x 021.
  • *) Každý druhý bude zajíždět až do Kladna-Ostrovce.
  • **) Každý druhý bude začínat už v Kladně-Ostrovci.

České dráhy si na dnešní prezentaci novinek připravily pro média zajímavý program. Novináře odvezla z Prahy–Masarykova nádraží do Dejvic jednotka 814.221+814.222, jenže na cestu zpátky se vydala až po 37 minutách marného tůrování. "Výrobek českého průmyslu" totiž uchystal svému strojvedoucímu tak horké chvilky, že s ním dokázal odjet až po tuhém boji a dvou resetech řídícího systému. Podle všeho si postavila hlavu hydromechanická převodovka a řídící systém značky Lokel, což ovšem přítomné kameramany pramálo zajímá. Ostuda ČD je totiž o poznání zábavnější sousto…

Zdroj: ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 13.11.2008 (9:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Qaws 
14.11.2008 (12:09)  
Hlavně jsem zvědavej, jak budou "obnovovat" takt, až jim tam něco zdechne...:D
14.11.2008 (11:59)  
chalicek: Bylo by dobré si přiznat, že výluky jsou v režiji SŽDC, takže výtky bych směřoval spíš tam. Samozřejmě že ČD by se měly snažit buď z nich něco vytřískat, nebo požadovat výluky především v noci. Soukromník by na tom byl stejně.
V této souvislosti mě napadá, jak to chtěj od nového GVD dělat. Je sice hezké naslibovat hory doly, ale pokud je na trati výluk, řekněmě každých 14 dní, tak pak je přínos celkem nulový. Největším průserem je, že se už já nevím jak dlouho čeká na "rychlodráhu" a údržba je taková jaká je.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
14.11.2008 (0:23)  
Ale ted vazne, dle informaci s Parsu - pokud jsou spravne - bude v roce 2009 predstaven vuz rady 815 (cislo je uz ale myslim obsazeno) jako reko 810 ("jednodilna regina"). Dale by mely byt dva reko vozy 842 (pokud vyhraji VR), 12 vozu 854 a prvni vuz 961 (pokud vyhraji VR). Zminovana dvojdilna DMU (rada 844) ma byt az v roce 2010.
13.11.2008 (23:16)  
Cože? V novém jízdním řádu jsou vagóny 021??? To si snad dělají srandu, ne? Jsem zvědav, jak ta taktová doprava bude vypadat, když i na těch pár vlacích, co dnes jezdí, je skoro pořád zpoždění nebo něco nefunguje, či jsou přetopené vagóny.
Dneska už mi ale došla trpělivost a musel jsem psát na krajský úřad (i když neočekávám nijak valnou odezvu). Výluka mezi Hostivicí a Ruzyní nebyla na zastávce Kladno-Rozdělov vyvěšena - to bych překousl (a taky že jsem dnes vstal dříve, abych nemusel autobusem). No ale co se nestalo - vlak z Rakovníka do Kladna měl deset minut zpoždění (prý kvůli pozdnímu přisunutí soupravy), to bych taky překousl, ale že nějaký sprominutím blbec dispečer nechal ujet přípojný vlak na Kladně (prý kvůli tomu, aby mohl projet rychlík nebo co), tak to už jsem tedy nepřekousl. Takže jsme museli čekat na další vlak, kterého se ta výluka již týkala - a samozřejmě jsem (zase) přijel pozdě do práce. Tohle je na sankce, tomu neříkám doprava. ČD opravdu dělají vše pro to, aby odradily i ten zbytek cestujících. Navíc ty časy výluk by se měly posunout do pozdějších hodin, ti vedoucí stanic nevědí, že v hodně firmách je pracovní doba třeba až od devíti nebo od desíti a přesto udělají výluku už od osmi, kdy ještě neprojely vytížené vlaky na Prahu. A mnohdy tam vyjede drezína až dlouho po začátku výluky, to hovoří za vše...
Jsem tedy hodně zvědav, co se vlastně na naší trati zlepší, jezdím už 11 let, ale jde to ne od 10ti k 5ti, ale od 5ti k nule. Dřív mi jezdil vláček na Rozdělov kolem půlnoci a teď jede poslední z Prahy už v devět - nechci říkat zlatý komunisti, protože jim nefandím, ale za nich to jezdilo dobře...
13.11.2008 (23:04)  
GC: Jistě že mělo, ale pokud se dá do podmínek, že to má být hotové do roka a do dne, tak se můžou jít naši klouzat. Řešením je pochopitelně počkat na Škodovku a pak do podmínek zadat cosi o % české výroby.... Byl bych docela rád, kdyby v tomto případě zvítězil 1. případ. Škodovka ať si vyvíjí, časem budou určitě další motoráky potřeba, ale čekat 3 - 4 roky se mi teď fakt nechce.
13.11.2008 (22:56)  
"Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit."

To je jako sranda? Co na to EU? Nemělo by být VŘ pro všechny?
13.11.2008 (20:54)  
Pavel Z : on to - na můj vkus - poněkud trapně zlečoval i pan tiskový mluvčí, takže pustil vodu na mlýn TV.
Když se něco podobného stane, tak si holt nasypu popel na hlavu ...

R 1463 ÚPA : Koupit Desira (jakékoli vozidlo) není zase tak jednoduché. Musí se odpovídajícím způsobem "zmanipulovat" veřejná soutěž, aby se náhodou nestala cenově nejvýhodnější nabídka nějakého asijského imitátora.

Na "písecké" rychlíky vypsalo DKV Praha poptávkové řízení na provozuschopné bardotky ... Tak či onak by pro uvažovanou frekvenci stačilo jedno patro.
13.11.2008 (20:11)  
R 1463 ÚPA: neli magnetickou brzdou
???
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
13.11.2008 (19:32)  
054 na Tanvaldy zbydou. Pocita se s dodavkou novych 054, ktere jsou dodavany nejak rychleji (asi lepsi financovani).
Odkud ale seberou 854? Udajne z Liberce. Rychliky UL-LBC jiz maji byt v klasice.
13.11.2008 (19:08)  
je to humus....misto aby koupili neco moderniho s zivotnosti(a aspon kotoucovou, neli magnetickou brzdou) vezmou se "modernizovane" soupravy odjinud...Jsem zvedav, jestli nejaky 054 zbydou na rameno do Tanvaldu, nebo se tam vrati humusy Btn na 100%
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko