..: Na trati 120 slibují ČD revoluční změny. Zatím bez desir :..

Ilustrační obrázekPraha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.

České dráhy tak vůbec poprvé přiznaly, jaké mají skutečně záměry s novými jednotkami. Pokud by skutečně šly cestou pronájmu, časem by stejně nakoupily vozidla vlastní. "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit," vysvětlil Jiří Schmidt z odboru rozvoje ČD. Než se ale vypíše alespoň výběrové řízení na pronájem, musejí dráhy řešit situaci ještě operativněji. Na rychlících Praha – Kladno – Rakovník se proto objeví motorové vozy 854 s vloženými vozy 054 a řídicími 954. "Mělo by se jednat o vozy bez oddílu první třídy," dodal Alois Kašpar z KCOD Praha s tím, že předpokládá nasazení hradeckých vozů. Informace ŽelPage ovšem hovoří o nasazení vozů řady 954.2, převedených z PJ Trutnov.

Ilustrační obrázekHodinový takt osobních vlaků se bude prolínat s dvouhodinovým taktem rakovnických rychlíků, které budou cestou z Prahy na Kladno stavět jen v Hostivici, dvouhodinový interval budou mít i spěšné vlaky do Kladna–Ostrovce. Posílený interval navíc vůbec poprvé přejde do podoby skutečného taktu, jemuž se uzpůsobí i návazné tratě. "Z Hostivice na Zličín se doprava téměř zdvojnásobí, na Kladno–Ostrovec přibude 20 procent spojů, do Kralup přidáme čtyři páry," popsal související změny Kašpar. Ve špičce navíc dopravu z Prahy na Kladno doplní čtyři páry posilových spojů, na nichž se objeví dnes obvyklé soupravy sestavené z lokomotivy řady 714 a tří vozů řady 021.

Nová koncepce dopravy na trati 120

Směr Praha – Kladno (– Rakovník/Kralupy):

Každé dvě hodiny v XX:02rychlík Praha – Rakovníksouprava 854+054+954.0
Každé dvě hodiny v XX:02spěšný vlak Praha – Kladno-Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu v XX:30osobní vlak Praha – Kladno*soupravy 814, případně 814.2.
V 15:17, 16:17, 17:17 a 18:17posilový spěšný vlak Praha – Kladno–Ostrovecsouprava 714+3 x 021.

Směr (Rakovník/Kralupy –) Kladno – Praha:

Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna rychlík Rakovník – Prahasouprava 854+054+954.0.
Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna spěšný vlak Kladno–Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu XX:29z Kladna osobní vlak Kladno** – Prahasouprava 814.
Ve špičce v XX:21posilový osobní vlak Kladno – Praha714 + 3 x 021.
  • *) Každý druhý bude zajíždět až do Kladna-Ostrovce.
  • **) Každý druhý bude začínat už v Kladně-Ostrovci.

České dráhy si na dnešní prezentaci novinek připravily pro média zajímavý program. Novináře odvezla z Prahy–Masarykova nádraží do Dejvic jednotka 814.221+814.222, jenže na cestu zpátky se vydala až po 37 minutách marného tůrování. "Výrobek českého průmyslu" totiž uchystal svému strojvedoucímu tak horké chvilky, že s ním dokázal odjet až po tuhém boji a dvou resetech řídícího systému. Podle všeho si postavila hlavu hydromechanická převodovka a řídící systém značky Lokel, což ovšem přítomné kameramany pramálo zajímá. Ostuda ČD je totiž o poznání zábavnější sousto…

Zdroj: ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 13.11.2008 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.11.2008 (18:38)  
Miroslav Zikmund:V 17.40 si z problémů udělala legraci TV Prima...
To je vidět na čem je to jejich a novácké zpravodajství založeno. Na senzaci. Na ČT o průseru ani zmínka.
13.11.2008 (18:10)  
Vím, že to sem úplně nepatří, ale jak víme na Budějovice přes Beroun byla také slíbená Desira, potom se doufalo v 854/954. Ovšem výsledek vypadá skvostně - ř.749 +(nějaká B nebo Bt nebo nedej bože Bmx).
Pro cestující všechno... :-)
13.11.2008 (17:46)  
Nemělo by být kriteriem označení "šmade in ..." = Šmade in China je produkt činského průmyslu, Šmade in Russia je ruský ...
Potěmkiny jsou italské krámy, protože byly vyrobeny ve fabrice stojící na italském území nebo francouzské, protože Alsthom, který koupil italskou fabriku, je francouzský?
ŠKODAWERKE Pilsen je dnes ve vlastnictví nizozemské skupiny Appian Group, čili prohlášení pana Schmidta by se například dalo přeložit "ani nizozemský průmysl" neumí vyrobit vozidlo "vozidlo třídy Desiro" a lok 380 je vlastně produktem nizozemského průmyslu .... To asi ne ...

V 17.40 si z problémů udělala legraci TV Prima...
13.11.2008 (17:35)  
To crash151: podle navrženého JŘ to vypadá, že se opravdu nebude v Jenči křižovat. Odnese to ale každý pravidelný Os v obou směrech s cca 4min. pobytem v Unhošti (což ale moc kaštanů trápit nebude, protože hlavní přepravní tok bude v Sp nebo R)

Každopádně přes všechna negativa nelze popřít fakt, že jde na této trati o velmi pozitivní revoluci !
Nabídka počtu spojů a jejich časových poloh vlak na této relaci výrazně zatraktivní. Sice v celkovém modal splitu budou pořád hrát první housle BUS a IAD (rozuměj gumokolisti), ale o vlaku už konečně bude možné uvažovat jako o rozumné alternativě (samozřejmě myšleno pohledem běžného pravidelného kaštana, nikoli režisty, šotouše či janak železničně postiženého jedince).
registrovaný uživatel stoupa  mail  
13.11.2008 (16:24)  
2 Vlad:

taky uz se v nich polední dobou da jezdit... (S láskou a bez uzardení vzpomínám na Skodu 120, z Favorita mám dodnes "tik").
13.11.2008 (15:55)  
babilon: Aha, díky. Já přehlédl to "dvě hodiny". Takže vlak Praha - Kladno každou půlhodinu + ty posilové spoje, to docela jde.
registrovaný uživatel M 
13.11.2008 (15:43)  
Tam by ale dodali, ze jiz brzy tomu bude jinak a zase k nim budeme o neco bliz:)
13.11.2008 (15:42)  
"Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit"

Věta jako vystřižená s předrevolučních Televizních novin. :)
registrovaný uživatel M 
13.11.2008 (15:32)  
V cem vlastne spocivaji ty revolucni zmeny? V zavedeni taktu?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
13.11.2008 (15:16)  
(OT) M. Zikmund, Stoupa: Výrobky Škody Mladá Boleslav jsou (nebo alespoň do nedávna byly) ve statistikách vykazovány jako výrobky německé, nikoliv české.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko