..: Na trati 120 slibují ČD revoluční změny. Zatím bez desir :..

Ilustrační obrázekPraha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.

České dráhy tak vůbec poprvé přiznaly, jaké mají skutečně záměry s novými jednotkami. Pokud by skutečně šly cestou pronájmu, časem by stejně nakoupily vozidla vlastní. "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit," vysvětlil Jiří Schmidt z odboru rozvoje ČD. Než se ale vypíše alespoň výběrové řízení na pronájem, musejí dráhy řešit situaci ještě operativněji. Na rychlících Praha – Kladno – Rakovník se proto objeví motorové vozy 854 s vloženými vozy 054 a řídicími 954. "Mělo by se jednat o vozy bez oddílu první třídy," dodal Alois Kašpar z KCOD Praha s tím, že předpokládá nasazení hradeckých vozů. Informace ŽelPage ovšem hovoří o nasazení vozů řady 954.2, převedených z PJ Trutnov.

Ilustrační obrázekHodinový takt osobních vlaků se bude prolínat s dvouhodinovým taktem rakovnických rychlíků, které budou cestou z Prahy na Kladno stavět jen v Hostivici, dvouhodinový interval budou mít i spěšné vlaky do Kladna–Ostrovce. Posílený interval navíc vůbec poprvé přejde do podoby skutečného taktu, jemuž se uzpůsobí i návazné tratě. "Z Hostivice na Zličín se doprava téměř zdvojnásobí, na Kladno–Ostrovec přibude 20 procent spojů, do Kralup přidáme čtyři páry," popsal související změny Kašpar. Ve špičce navíc dopravu z Prahy na Kladno doplní čtyři páry posilových spojů, na nichž se objeví dnes obvyklé soupravy sestavené z lokomotivy řady 714 a tří vozů řady 021.

Nová koncepce dopravy na trati 120

Směr Praha – Kladno (– Rakovník/Kralupy):

Každé dvě hodiny v XX:02rychlík Praha – Rakovníksouprava 854+054+954.0
Každé dvě hodiny v XX:02spěšný vlak Praha – Kladno-Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu v XX:30osobní vlak Praha – Kladno*soupravy 814, případně 814.2.
V 15:17, 16:17, 17:17 a 18:17posilový spěšný vlak Praha – Kladno–Ostrovecsouprava 714+3 x 021.

Směr (Rakovník/Kralupy –) Kladno – Praha:

Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna rychlík Rakovník – Prahasouprava 854+054+954.0.
Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna spěšný vlak Kladno–Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu XX:29z Kladna osobní vlak Kladno** – Prahasouprava 814.
Ve špičce v XX:21posilový osobní vlak Kladno – Praha714 + 3 x 021.
  • *) Každý druhý bude zajíždět až do Kladna-Ostrovce.
  • **) Každý druhý bude začínat už v Kladně-Ostrovci.

České dráhy si na dnešní prezentaci novinek připravily pro média zajímavý program. Novináře odvezla z Prahy–Masarykova nádraží do Dejvic jednotka 814.221+814.222, jenže na cestu zpátky se vydala až po 37 minutách marného tůrování. "Výrobek českého průmyslu" totiž uchystal svému strojvedoucímu tak horké chvilky, že s ním dokázal odjet až po tuhém boji a dvou resetech řídícího systému. Podle všeho si postavila hlavu hydromechanická převodovka a řídící systém značky Lokel, což ovšem přítomné kameramany pramálo zajímá. Ostuda ČD je totiž o poznání zábavnější sousto…

Zdroj: ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 13.11.2008 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.11.2008 (11:19)  
Když to neumí český průmysl vyrobit, tak ať to koupí v zahraničí, ne? Nebo když bychom neměli škodovky (auta), tak bychom si všichni museli pronajímat volswageny, fiaty atd. ze zahraničí a čekalo by se, až je bude umět udělat Avia?
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
13.11.2008 (11:17)  
karosa: Přesně tak, 854 budou odcházet z Liberce (né všechny) a možná jedna z Brna. 954.2 přijdou z Trutnova a to 954.201, 202 a 203. V turnuse budou 2x954.2 a jedna v záloha.
13.11.2008 (10:58)  
Pronájem? V souvislosti s výrokem "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit" mě napadá, že se nejspíš musí počkat, než je ten "český průmysl" bude umět vyrobit a pak se případně bude rozhodovat o nákupech (víme všichni, jak by to dopadlo)... Tak uvidíme, určitě to myslí dobře:)
13.11.2008 (10:56)  
PeNik: Díky za info ;-)
13.11.2008 (10:55)  
rošťák: Z Lužný budou jezdit přípoje (Sp) v dvouhodinovym taktu do Chomutova
13.11.2008 (10:52)  
DJTiësto: Myslim, že s jízdníma dobama to nebude taková katastrofa, oproti dnešku se u R a Sp zkrátí JD jenom mezi Kladnem a Hostivicema a to o jednu minutu. Jinak časy zustávaj při starym
13.11.2008 (10:52)  
Jenom by mě zajímalo, zda od nového grafikonu pojede taky nějaký rychlík z Lužné na Chomutov a co tam pojede.
registrovaný uživatel PeNik 
13.11.2008 (10:50)  
Budou na to jezdit 954.201-203 (1x záloha v depu) + 3x054 úplně nové + 854.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
13.11.2008 (10:49)  
2: "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit," vysvětlil Jiří Schmidt z odboru rozvoje ČD.

Zeby poznání po temer 4 petiletkách? Nebo laskave opet pockáme, "co kdyby" se preci jen neco naprojektovalo, zkonstruovalo, vyrobilo, otestovalo, certifikovalo ... (No to uz budu asi v penzi)
13.11.2008 (10:48)  
karosa: Jo, to vim, že jedničku maj jenom 954.2, ptal sem se na něco trošku jinýho :-). Ale jestli sem pochopil správně tak by tam vložáky měly bejt, nedavno sem cosi zaslechnul od soupravě 854+954 i na rychlíky, což je aspoň na některejch spojích dost brutální
Jinak osobáky by měly bejt plně v režii 814(.2), spěšňáky asi taky, aspoň podle JŘ, kde je úschova během přepravy jenom u R
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko