..: Na trati 120 slibují ČD revoluční změny. Zatím bez desir :..

Ilustrační obrázekPraha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.

České dráhy tak vůbec poprvé přiznaly, jaké mají skutečně záměry s novými jednotkami. Pokud by skutečně šly cestou pronájmu, časem by stejně nakoupily vozidla vlastní. "Taková vozidla zatím neumí český průmysl vyrobit," vysvětlil Jiří Schmidt z odboru rozvoje ČD. Než se ale vypíše alespoň výběrové řízení na pronájem, musejí dráhy řešit situaci ještě operativněji. Na rychlících Praha – Kladno – Rakovník se proto objeví motorové vozy 854 s vloženými vozy 054 a řídicími 954. "Mělo by se jednat o vozy bez oddílu první třídy," dodal Alois Kašpar z KCOD Praha s tím, že předpokládá nasazení hradeckých vozů. Informace ŽelPage ovšem hovoří o nasazení vozů řady 954.2, převedených z PJ Trutnov.

Ilustrační obrázekHodinový takt osobních vlaků se bude prolínat s dvouhodinovým taktem rakovnických rychlíků, které budou cestou z Prahy na Kladno stavět jen v Hostivici, dvouhodinový interval budou mít i spěšné vlaky do Kladna–Ostrovce. Posílený interval navíc vůbec poprvé přejde do podoby skutečného taktu, jemuž se uzpůsobí i návazné tratě. "Z Hostivice na Zličín se doprava téměř zdvojnásobí, na Kladno–Ostrovec přibude 20 procent spojů, do Kralup přidáme čtyři páry," popsal související změny Kašpar. Ve špičce navíc dopravu z Prahy na Kladno doplní čtyři páry posilových spojů, na nichž se objeví dnes obvyklé soupravy sestavené z lokomotivy řady 714 a tří vozů řady 021.

Nová koncepce dopravy na trati 120

Směr Praha – Kladno (– Rakovník/Kralupy):

Každé dvě hodiny v XX:02rychlík Praha – Rakovníksouprava 854+054+954.0
Každé dvě hodiny v XX:02spěšný vlak Praha – Kladno-Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu v XX:30osobní vlak Praha – Kladno*soupravy 814, případně 814.2.
V 15:17, 16:17, 17:17 a 18:17posilový spěšný vlak Praha – Kladno–Ostrovecsouprava 714+3 x 021.

Směr (Rakovník/Kralupy –) Kladno – Praha:

Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna rychlík Rakovník – Prahasouprava 854+054+954.0.
Každé dvě hodiny v XX:15z Kladna spěšný vlak Kladno–Ostrovecsouprava 814.2.
Každou hodinu XX:29z Kladna osobní vlak Kladno** – Prahasouprava 814.
Ve špičce v XX:21posilový osobní vlak Kladno – Praha714 + 3 x 021.
  • *) Každý druhý bude zajíždět až do Kladna-Ostrovce.
  • **) Každý druhý bude začínat už v Kladně-Ostrovci.

České dráhy si na dnešní prezentaci novinek připravily pro média zajímavý program. Novináře odvezla z Prahy–Masarykova nádraží do Dejvic jednotka 814.221+814.222, jenže na cestu zpátky se vydala až po 37 minutách marného tůrování. "Výrobek českého průmyslu" totiž uchystal svému strojvedoucímu tak horké chvilky, že s ním dokázal odjet až po tuhém boji a dvou resetech řídícího systému. Podle všeho si postavila hlavu hydromechanická převodovka a řídící systém značky Lokel, což ovšem přítomné kameramany pramálo zajímá. Ostuda ČD je totiž o poznání zábavnější sousto…

Zdroj: ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 13.11.2008 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
13.11.2008 (14:46)  
2 M. Zikmund:

No, tahle otázka je vskutku zajimací pro potenciální diskusi:

Co je kriteriem pro to, aby firma mohla býti povazovana za "cesky prumysl" ? (Moravané a Slezané, prosím, necht prominou).

Nabízí se:
1) Má v CR fyzické, nebo i pravní sidlo, byt by to byla jen "vyrobna".
2) Je vlastnena prevazne ceskymi subjekty (asi uz nepouzitelne)
3) Vyrabí na zaklade vlastní technologie, konstrukce/projekce - proste vlastní, v CR vyvinuty vyrobek.
4) Folklor - aneb "Byvali Cechove statní jonáci ..."

Numero 3) je asi to ono nejhodnotnejsi a pak je i lhostejne, komu "to" patri. Neni ale lhostejne, zda se "to ono" uplatni jen na vnitrnim trhu, nebo je to prodejne i za hranicemi (a kde za hranicemi).

Pri vsi ucte k firme Siemens, jeji fabrika ve Zlicine jevi se byti jen onou vyrobnou (na dobu urcitou). Ne tak jiz Siemens v Brne, nebo fabriky na el. motory. Ale Siemens bude vzdy mentalne spojen s Erlangenem, potazmo Mnichovem (a davno uz ne Berlinem).

Postaveni "AZNP" v koncernu VW je dozajisto dano pevnymi vnitropodnikovymi fórschrifty.

Takze zbyva Skoda Plzen v zijicich podobach. Drzme jí palce, coz ovsem neznamena zametat chodnicek (za kazdou cenu).

K diskusi?

1) Jsou LOSTR, PARS atd atd (byvale ZOSky) ve stavu vyvinout, vyprojektovat (= profinancovat) vlastní dospele kolejove tratove (= ne prevazne vleckove) vozidlo nezavisle trakce a uvest ho na trh v realne nadeji na seriovou vyrobu? (Trh = více nez pohrobci CSD)

2) Je zde vubec subjekt, ktery ma realná prava k dokumentaci a referencím bývalé CKD Lokomitivka a mohl by i s cizimi agregaty navazat na to, co bylo? (Zatim, pokud zpravy z domova neklamou, ustala vyroba i stacionarnich dieslu v Horovicích ....)

Protoze krom toho mne jako konzumenta napadá jen Pribinacek, Bernard a Niva.

PS: Todle uz je vlastne politikum - spasit dodatecnymi "investicnimi pobidkami" vyrobu ve Zlicine jako obor bych povazoval za rozumnejsi, nez jakesi obrazovky v novych prumyslovych zonach v Hranicich. Ale to uz je zase o lobbyingu regionu v parlamentu a prilehlem okoli.....
registrovaný uživatel DJ 
13.11.2008 (14:42)  
Na Desira nedojde nikdy!
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
13.11.2008 (14:15)  
Pořád mi není jasné, kde Hradec vezme vozy. V Hradci jsou jen regionovy, a pak veliké mašiny. 854 a 954.0(2) jsou v Trutnově. 954.0 si drží Brno a 954.2 mělo být tolik, aby se ujezdilo rameno Trutnov - Kolín - Rumburk, Praha - Rakovník... Pokud tedy vezmou 954.0 tak leda ty co jsou rozházené po světě (Plzeň, Olomouc, Trutnov - všude po 1ks). Ale oni to nějak udělají, předislokování vozidel přeci roste jejich počet.
13.11.2008 (13:54)  
Kladeňák: Bohužel, je to něco za něco. Taky se na tom asi podepsalo to, že (pokud jsem dobře informovanej) se nebude moct křižovat v Jenči, kvůli stavbě silničního přivaděče k R6. On mezistaniční úsek z Hostivic do Unhoště to je pěkná štreka na jednokolejku bez možnosti křižování s takovymhle rozsahem provozu

BTW: nejsou nějaký novinky ohledně výstavby "rychlodráhy"? Pořád platí optimisticky rok 2013 na letiště?
13.11.2008 (13:26)  
Bohužel osobáky a posilové spěšňáky jsou díky jízdní době prakticky nepoužitelné.
13.11.2008 (12:44)  
Vosecek: Ne. Sudá:02 jede Sp do Kladna, lichá:02 jede R do Rakovníka.
13.11.2008 (12:39)  
Asi to jen blbě chápu, ale Praha - Kladno pojede spojený vlak (R + Sp) v XX:02, v Kladně se to rozpojí a dál pokračuje R do Rakovníka? Jsem zmaten.
13.11.2008 (12:11)  
Co to je český průmysl ? "Siemens kolejová vozidla" snad není český průmysl ?
ŠKODAWERKE Mladá Boleslav spadá sice pod koncern VW (vlastníkem je Porsche), ale taky je snad součástí českého průmyslu...

Strojvedoucím na 814.22x se nikdo zabývat nebude ... garanční závada výrobce.
13.11.2008 (11:56)  
Kubíček: A odkdy je Avia české auto?

Víme jak to dopadne. Stejně jako 814. Podívejme se na ZSSK. Vždy byly až po nás a najednou? A proč? Nečekají až to jejich Vrútky nebo Zvolen vyrobí. ZSSK nakoupí nové vícesystémové nízkopodlažní jednotky a nasadí je namísto 560. A ČD? ČD ty 560 odkoupí.

A ta chcíplá 814? Chudák strojvedoucí. Asi si už nezajezdí. Že to vozidlo nemělo vzniknout nikoho nezajímá, viníka jsme našli a po zásluze potrestáme. Chudák.

Závěrem bych se chtěl pana JTB zeptat, kde byl na tom "a víceméně tím potvrdil nasazení hradeckých vozů". Děkuji.
registrovaný uživatel qik-qak  mail  
13.11.2008 (11:49)  
Mně úplně jímá hrůza... Úplně čekám na zprávu, kdy někdo z ČD řekne, že S-Bahn v praze už je naplánován, ale díky tomu že nejsou vhodná vozidla, které neumí nikdo vyrobit, musíme pár let počkat, mezitím se můžeme chodit koukat na nové spojení jaká je to pěkná stavba :)
Tohle je neskutečná ostuda :)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko