..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 38      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
18.05.2010 (23:45)  
Pikehead - clovece, docela se mi libis, jsi s temi neustale nabizenymi argumenty stejne naivni a hloupy jako ja:-))
18.05.2010 (22:09)  
Jen tak si pridat polinko do vseobecnych spekulaci. Co stoji za zlutou masinou na fotce? Talgo pendular. Je to nahoda, fotomontaz nebo nam to ma neco napovidat? U DB stoji nekolik takovych ucelenych vlaku na prodej, po zruseni vetsiny nocnich vlaku pro ne nemaj pouziti. Sice maji vybaveni pro nocni jizdy, ale to by nebyl velky problem predelat a nahradit sedadly. Takze kdyby to Jancura vzal, mel by i pendolino :)
18.05.2010 (21:53)  
Pokud to bude někoho zajímat, tak za chvíli Jančura v TV:

http://tv.sms.cz/televize/Prima/20100518/1240226885_Jak_chutna_uspech
18.05.2010 (21:43)  
K dalsim dotazum na JD r. 163 odkazuju na nizsi polohy diskuse, kde je vsechno jiz osmkrat omleno a dokonce podporeno vypocty s pouzitim trojclenky (!).

Kdyby nekoho napadl dotaz "Jak ale bude Jancura a ty stewardky odstavovat neschopne vozy ze soupravy?", tak ten byl prave bravurne vyresen na k-repu v DF 163. :-D

Jeste ocekavam dotaz, zda Jancurova pripadna rada 361 muze projet stanici Chotoviny bez toho, aniz by se samovolne spadly mechanicke zavory na sudomerickem zhlavi; dale zasadni otazku, zda pripadne repasovane vozy z Nemecka budou moci topit pri prujezdu Kralupami nad Vltavou. Korunovat to bude Miroslav Zikmund dotazem, zda Jancurovy vozy budou mit v souladu se smlouvou RIC odpadkove kose i na predstavku, nebo jestli to bude zase nejaky nemecky kram...
18.05.2010 (21:11)  
Já myslím že můžeme říct jediné:

Radime děkujeme.

Pokud Plzeň umí vyrábět rychle pivo, ale lokomotivu 109 nejsou schopni dodat ani Českým drahám, bylo rozumné koupit hned to co bylo a rozjet vlaky. Myslím,že budeme čumět jaké budou a vlastně mě je jedno, že mě to potáhne lokotka co jede jen 140, starý peršing.

To měli studentíci čekat třeba rok než se škodovka s designem Porsche dodá třeba jen 2 lokotky? A další kdo ví kdy? Třeba další rok?
Nebo máte dojem že nákup lokomotiv je jak nákup rohlíků?

Co vlastně chcete? Monopol Českých drah? Radim může posunout laťku výše a o to jde! On ji posune, stejně jako s busy! Podívejte se na jeho busy, chtěli by jtse jezdit Karosami? Hrrrrrrrrrrr, škyt hrrrrrrrrrr

S jeho busy jezdím 3 roky, přijdu ke grandu, koupím a jedu, neřeším, nemyslím – jede nejede – on jede vždy! neptám se jedete kdy? – on jede vždy!, je mi jedno že konkurenční spoj jede jindy a levněji, prostě chci do Prahy tak kšá sedni a jeď! a o tom to je! A nikdy se mi nestalo že bych s Radimem čuměl na perónu a díval se na bezradné řidiče nad nejedoucím busem.

Buďme Šťastní. Toto je výhra. To je naše Štěstí! Co víc si přát! Probuďte se z letargie ČD!

Hodně štěstí pane Radime Jančuro! Hodně štěstí. Martin.324
18.05.2010 (21:09)  
Honnzok: a aké jazdné doby na 010-270 majú vlaky ČD? S výnimkou 680 sú časy stavané na 140 km/h + rezerva, takže aj náhrada vo forme radu 163 (120 km/h) to bežne zvláda s minimálnym meškaním. Na výkonoch sú tu bežne radené 162 a 150.2, navyše so súpravami Vmax = 140, a to sa nezmení ani v ďalšom GVD. Na 160 km/h je stavaná len súprava EC 110/111, avšak aj to len kmeňová časť z/do Varšavy.
No a rozdiel oproti SC sa tu už riešil.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
18.05.2010 (21:00)  
Prominemi panstvo takový blbý dotaz? Jak chce Jančura konkurovat v jd stroji řady 151 popřípadně stroji řady 380 či dokonce 680, s peršingem na 140? Neberu-li v potaz možnosti v rukách drah (nasadit míň vozů - lepší akcérace, méně zastávek?
Osobně dávám na vědomí dokud bude jezdit ČD a bude to trochu možné stojím na jejich straně. Jelikož Jančura si sype popel na hlavu sám. (Například ty zázračné doby autobusů jezdící do zahraniční jsou jen podvod. Nikdy nejezdí ani plus mínus patnáct minut jezdí +- dvě hodiny !!!
18.05.2010 (20:21)  
ReActor : To je možná pravda, ale Jančura má stále velkou šanci na nejmodernější vlak do 200km/h, pokud koupí Ciegelskiho vozy ( mám na mysli i nějaký restaurační vůz ) s WI-FI zdarma a koženými sedačkami i ve 2.třídě, proč ne? Navíc nevěřím tomu, že by SA nekoupily v případě úspěchu nějakou modernější lokomotivu, a 363 prodali ČD.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
18.05.2010 (19:44)  
No vida. Jako první krok si myslím, že je to zajímavá volba. Ty mašiny se sice odlišují od tady provozovaných lokomotiv řady 163, ale není to nic složitého a už vůbec ne neřešitelného ať už se jedná o zabezpečovač, radiostanici atd. Další předností je použití DC motorů, kdy rušení je přeci jen příznivější než při aplikaci asynchronních motorů .. Takže se nechám překvapit, co přinesou žluté peršingy :)
registrovaný uživatel lukes4.zs  mail  
18.05.2010 (19:24)  
No nemyslím si,že tohle byl nákup století... vsadil bych spíš na soupravy....klidně i pendolina,která tu jsou...Uvídíme co bude tahat za lokomotivou...
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 38      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko