..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 29 30 31 32 33 ... 38      Zpráv na stránku:   
18.05.2010 (11:39)  
Josef Petrák: Teď nevím, jak je to s 680... Ty můžou všude, nebo taky jen po koridoru?
18.05.2010 (11:38)  
Jiri Vosecek) Taurus je nepraktický, když nemůže do Prahy jinudma než po 270+010+011. Co když musíte jet odklonem přes Nymburk? Pak, aby měl v rezervě tyhle "záchranné" peršingy.
18.05.2010 (11:38)  
zkrátka ten J. má hlavní problém, protože si stále neuvědomuje to podstatné.. V ČR se úspěch neodpouští.. howgh
18.05.2010 (11:36)  
Jiri Vosecek: No to tedy nevím, peršing zůstane nevzhlednou hranatou krabicí s nemoderním vzezřením, ať má nátěr jakýkoli.
18.05.2010 (11:33)  
danovy poradce: Máte zajisté pravdu, Jančura ty lokomotivy z Itálie doveze tak jak jsou a určitě nebude dávat vlastní žlutý lak, aby vypadaly dobře. Přece nebude plýtvat penězi ...

doomlukas: Ale ten vzhled jde vylepšit právě dobrým lakem, 163 přece není odporná na pohled, to jen když je oprýskaná, tak nevypadá dobře. Stačí se podívat na některé reklamní nátěry.
18.05.2010 (11:33)  
Sim: No je pravda, že zázrak ze Škody by v současné době nikdo jiný než ČD nebo ZSSK neriskoval. Ale taurusy by mohly být k dispozici velmi rychle a lze s nimi hned a bez problémů jezdit. Mně prostě nákup peršingů i vzhledem k té jejich vysoké ceně přijde nelogický, no... A takový žlutý railjet se žlutým taurusem by vypadal výborně, škaredá krabice peršing to bude kazit a podle mě ani tento vzhledový dojem není zanedbatelný.
registrovaný užívateľ Jugy  mail  
18.05.2010 (11:31)  
Tak od takovýhodle "daňovýho poradce" bych si fakt nechal něco poradit :-)
18.05.2010 (11:23)  
to kuchi:
Proč má SC Sprinter problém? když se kouknu do jízdního řádu, tak je v OV dříve o 2 min, a to nikde nestojí. Jiná pendolína stojí minutu v Pardubicích, a 2 min. v Olci. to je celkem 3, aspoň podle mě.. asi jsem se měl lépe učit...

ten J. by jinak pískal, kdyby ČD ho zažalovaly za ty promo jízdy o náhradu škody, kterou jim způsobil svou nekalou konkurencí... a že ještě nikoho nezajímalo, kde si na ty lokomotivy nakrad? to je všem jedno?

a že by cestujícího nezajímalo, co ten vlak táhne? hm.. to byste se divili, jak jsem nadšen, když přijede odrbaná oprýskaná lokomotiva. to je hned vidět, že se vlastník nestará o zbytečnosti a všechny prachy cpe na kvalitní údržbu... taky si říkám, proč na technické kontrole jim vadí, když je auto rezavé, přestože dobře brzdí...
18.05.2010 (11:14)  
Já si říkám, kdy naposledy se tu v diskusích živelně diskutovalo o tom, jestli na Severní dráze dokáže zajet 162 to co 151, pokud jí nehážou dispečeři "klacky pod kola". V době, kdy byl v TS 101 podstav 151ček, 162ky jezdily na IC do Ostravy a jízdní doby stíhaly. Rozdíl byl jen v tom, že peršingy měly rychlejší rozjezd, pomalejší střední jízdu a brzdily naopak rychleji. Takže pokud se tyhle E.630 překopou na 162 a namaluje se tomu adekvátní JŘ, pak chci vidět, o kolik bude marketingově a o kolik reálně rychlejší SC a o kolik pomalejší konvenční IC/EC. Nebo že by konečně přestali tyhle kategorie ČD mrzačit?
registrovaný užívateľ Multi 
18.05.2010 (11:13)  
Řada 163 prý patří u ČD k tomu staršímu, co tedy potom u ČD patří k tomu novějšímu? :-D Co řešíte? Na rozjezd dopravy je 163 dobrá, pak se uvidí, stejně jako v každém podnikání. Vy se tu chováte jako kdyby vám někdo rozkopal bábovičky...Pořád se nadává, že není konkurence a když je, tak se nadává taky.
  1 ... 29 30 31 32 33 ... 38      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko