..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 31 32 33 34 35 ... 38      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Snickers  mail  
18.05.2010 (10:40)  
doomlukas : EC110/111 má delší jízdní dobu než jiná EC ( o 2 minuty) takže o vozech to nebude:), ale tu infrastrukturu to jenom potvrzuje.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
18.05.2010 (10:35)  
Jo a když jsme u těch úředníků, tak největší žábou na prameni je jistý Ing. Jan Lehovec na DÚ. Člověk absolutně bez praxe, který neví, která bije.
registrovaný uživatel pekař 
18.05.2010 (10:34)  
Sim: anebo si vybereš vozy ČD na Kafkovi nebo na Čapkovi, ty myslím nabízejí taky dobrou kvalitu:) Rozhodně větší než vozy ZSSK v západních Čechách...
18.05.2010 (10:34)  
Rail-2005: Díky.Takže budou pořizovat nové vysokorychlostní jednotky?

Na podzim letošního roku překoná Španělsko v celkové délce VRT Francii.

Mylel jsem, že Španělsko je ve velkém dluhu, ale jak vidno asi to nebude tak horké.
18.05.2010 (10:31)  
ReActor: Tak to se mýlíš, infrastrukturu maximálně využívají jen SC. Z EC/IC směřujících z Prahy na východ má soupravu na 160 km/h trvale asi jen EC 110/111 Praha. EC/IC Praha - Brno mají taky dost často soupravu jen na 140 km/h.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
18.05.2010 (10:29)  
Filip Janev: LAV Levante je LAV spojující města Madrid, Motilla del Palancar a Valencia s odbočkou do Albacete a dále do Xántivy a spousty dalších propojení v regionu Valencie.

Na podzim letošního roku překoná Španělsko v celkové délce VRT Francii.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
18.05.2010 (10:28)  
Pokud vim tak dálková doprava ČD (IC,EC,SC) využívá infrastrukuru maximálně (až na pár vyjímek). Taurusy, 151, 350, 372, Pendolina a v brzké době mnoho dalších.

Tady si myslim udělal žlutý pán velikou chybu. Asi si neuvědomil, že se to bude muset schvalovat stejně (po předchozích zkušenostech) a ještě do toho bude muset něco vrazit.

Snickers: jenže pinďa má naklápěcí skříně, takže někdy jezdí až o 40kmph rychleji, než normální soupravy. sázku přijmám :c)

btw. ten žlutý peršing vypadá hrozně (stejně jako v najbrtu)
registrovaný uživatel Snickers  mail  
18.05.2010 (10:17)  
Já si myslím, že je uplně jedno jestli táhne vlak mezi Ostravou a Prahou peršing nebo taurus. Jízdní dobu to neovlivní. Kolikrát se ten vlak rozjede na 160? ECčko skoro nikdy a SC jenom proto že má "přednost" a tu jančura mít nebude:) Pro mě je hlavní pohodlí, příjemný personál a, že sedim ve vlaku, kterej tu nejede jenom kuli uplacenýmu úředníkovi...Jančura si umí určitě spočítat, že Taurus je zbytečnej jak pro pohodlí cestujícího, rychlost atd...Vsadil bych se o poslední gatě, že neprocpete TGV mezi Prahou a Ostravou rychleji než třeba Eso (myslim tim v normálním provozu)
18.05.2010 (10:16)  
co řešíte staré lokomotivy? Tak se naučí jezdit se starými, pokud se mu bude dařit, tak koupí nové, na to, že bude stavět nejspíš jen v OL, Pcicích, Libni a Svinově, tak není snad potřeba výkon 6M na rozjezd. Díky starším lokomotivám má mnohem nižší fixní náklady například... ale jsem zvědav na ty vozy, doufám, že budou prostorné.
18.05.2010 (10:11)  
michawel: No právě, když se to tak vezme, ty peršingy nakonec nevyjdou nijak výrazně levněji než nové lokomotivy...
  1 ... 31 32 33 34 35 ... 38      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko