Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz

ale porad pocitate s tim, ze CD tu chce delat nejake ziskove produkty, pokud by tomu tak bylo tak struktura CD a potazmo i JLV by vypadala uz davno jinak
je to naky ten patek nazpet co rekneme sem vedel o jistem projektu ktery jistym draham mohl vydelat par set tisic rocne a ze jejich strany by to vyzadovalo asi tak 1% invence jako v tomto supervlaku a proste neni zajem, od urcite urovne vejs.....
Spravna slova nevolis ale rozhodne. Vubec jejich smysl nechapu. Bud neco napis rovnou nebo mlc. Zeru takovy typky "ja bych mohl mluvit, ale nebudu" (a nikdo nevi, proc nemuze mluvit...)
Pokud se vlak nezaplni z pozvanych, tak potom je vazne problem, ze nebyla reklama. Ale proc sakra vyhazovat prachy za reklamu na vyprodanej vlak? Jako myslis, ze v Berline byly po meste plakaty "prijdte na finale MS ve fotbale"? Nebo ze v Americe je reklama "prijdte na superbowl"? Reklamu na prodanou vec bude delat jen matej. Na koho by ta reklama byla cilena? Nechapu. Jsou nejaky hospody po svete, ktery jsou prej vyprodany na nekolik let dopredu. Mas pocit, ze takova hospoda ma v "Mlade fronte" reklamu? Nebo maji Cimrmani nekde reklamy?
K cemu je ten vlak bez propagace a reklamy? No je k tomu, aby vydelal nejaky prachy. BEZ propagace a BEZ reklamy. A ze vydelek bude promile z promile? No, kdyz se jeden clovek, kterymu misto Ampz prijede Acko, rozhodne ze vlakem uz nikdy vice, tak to bude taky ztrata promile z promile. Kdyz teda pouzije tvoje slova...
Kazdopadne mam pocit, ze by ses mel snad lecit, protoze ten tvuj pocit, ze vsichni jsou uplaceni, je snad patologickej (nebo mas vztek, ze tobe nikdo nic nedava:-)) Kazdopadne ti reknu tohle - kdybych nekoho chtel uplatit, tak nebudu takovej kreten a nebudu vypravovat vlak, abych dotycnymu dal "pompezni" vsimne dvacet tisic, ktery je kazdymu z "osadky" u zadele. Kdyz nekoho budu chtit "oslovit", tak zadam nejakou analyzu za pul mega, dotycnej vypoti tri stranky o nicem a mam naprosto legalni zpusob, jak nekoho uplatit...
a) tezko vam budou skladat uctenky ze tech 20k skutecne ti lide zaplatili
b) jde predevsim o tu pozvanku, ne o cenu za listek
kolik lidi, byt na to maji a ze meli i z meho okoli o jizdu zajem a tez pro ne neni dvacka za vejlet problem, melo tuhle moznost ? ja zkratka na razim na to ze tahle hura akce dostala nalepku jako "reklamni" s cilem pritahnout movitou klientelu az po te, co se v tom novinari postourali. Jaky efekt pritahnou takove lidi by to melo kdyz oficialne zadne info nebylo zverejneno, CD se s kazdou kravinou tady hlasi roky dopredu a tohle, ac jako reklamni akce, bylo pekne potichu organizovano v pozadi. A zde se pak nabizi otazka proc.
zkratka k cemu je super luxusni vlak bez jakekoliv propagace, reklamy, kvuli kterymu je nutno docela nevybiravym zpusobem hrabnout do razeni souprav obyc vlaku a vydelek z cele te akce bude nekde na hodnotach promile z promile v ramci rozpoctu CD.
Mimo to, i kdyby to bylo zkreslene naprosto brutalne - tak v tech ostatnich zemich stredni a vychodni Evropy se to pocita taky jen z tech oficialnich cisel, takze nahodne vlivy se, k tve smule, vzajemne rusi...
Jinak to tvoje posednuti korupci kdekoliv s timhle vlakem jako souvisi jak? Ze tim vybrani nebudou platit, ale dostanou to jako uplatek? No, to muzou dostat kdykoliv a cokoliv, treba aji draz. Kdyz uz te to tak trapi. Takze stejne jako vyse - tvoje "argumenty" plavou na vode, spis pod vodou... (proc delat uplatky tak, ze se budu srat s vlakem, kdyz je muzu dat i bez toho...)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










