Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz

a muzem mi prosim rici podle ceho CD vyselektovali VIP klientelu ?
jinak to s to DB lidi byla dost silna nadsazka, tak si plz preslapni
Jinak co se týče mě, jako běžného cestujícího, tak prostě nehodlám vyhazovat finance za A class, protože mi to za to nestojí. Maximálně tak akorát místenku, abych nemusel cestu z Pardubic do Ostravy stát v chodbičce.
koyot - jaka provokace zase? A neni nahodou provokace i to, ze Skodovka vyrabi Superby, zatimco "tobe" v Boleslavi vyrobili jenom ty prorezlou Feldu?
UPA, 860, Panula, myrha (kterej rozhodne neni komunista) - davaji ti bezni cestujici za lupen dvacku? Asi ne, ze... Muzes PROSIM (nebo kdokoliv z tech, co tady furt brecite) - jak muzou CD udelat neco pro normalniho cestujiciho a okamzite na tom vydelat? Ono to neni pro VIP vsechno, pro pracujici 810. Ti VIP za ten vlak daji dvacku. Ti pracujici sice taky dvacku, ale "trochu jinou"... Kdyz pouziju tu Skodovku (z Boleslavi) - pro "bohace" vyrabeji auta a proc neco nevyrabeji i pro chudaky? Je to fer?
Mates - ty ses naivita sama. Fakt ze jo... Jasne - oni sledujou platebni karty lidi, co si kupuji jizdenky a podle toho poslou pozvanky.
JEDINEJ, kdo castecne nesouhlasi a kdo ma v podstate i pravdu (z meho pohledu az na tu hospodu, kterou je zjevne posedlej, tam by mel slevit) je Michal Janko. Jako JEDINEJ argumentuje rozumne a vecne. Zbytek jsou zavistivi chudaci... Jak pises ty 2x2 vlaky, tak tam je ale podle mne problem - zaprve zaplni se vzdy v obou smerech nebo jen "tam". A druhy problem - co budou ty vlaky delat, kdyz bude "sedlo" - takove vlaky by se asi vyplatily, ale ta poptavka by byla stejne rozkolisana jako u pendolina, akorat slabsi. Mozna ale ne. Kazdopadne by to byl asi docela riskantni projekt.
Pokud jde o to giniho cislo, tak jednak si o tom taky myslim svoje, ale k dobru mluvciho bych poznamenal, ze on mluvil o narustu (tj. zmene stavu). Mas teda i vyvoj?
Úmysl nalákat movitou klientelu do vlaků však naráží na skutečnost, že v ČR neexistuje síť pravidelných luxusních vlaků. Obhájci pendolina prominou, ale takové vlaky by měly nabídnout především vynikající restaurační vůz, připojení k Internetu a více prostoru než je v 1. třídě pendolina.
Myslím, že alespoň v relací Praha--Ostrava/Brno by si 2 × 2 takové spoje svou klientelu brzy získaly (podobně jako kdysi Manažer). Nadhodím i jízdné: Praha--Brno 700 Kč, Praha--Ostrava 1200 Kč.
Na druhé straně Kubalův výrok „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy." považuji za marketingový blábol. GINI index je u nás přibližně 26, to je směšně nízké číslo (světový průměr je asi 56).
i kdyz ono JLV a CD co se tyce neschopnosti jedno jest, i kdyz nad JLV se stahuji tak trosku mracna
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











