..: S novým luxusním produktem Bohemian Train na Eltona Johna :..

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce

Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.

Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.

Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.

Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz


Samir Lepara | 10.12.2008 (19:10)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Německo Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 20      Zpráv na stránku:   
Registered user Mates 
11.12.2008 (0:17)  
2M
a muzem mi prosim rici podle ceho CD vyselektovali VIP klientelu ?

jinak to s to DB lidi byla dost silna nadsazka, tak si plz preslapni
Registered user sAd 
11.12.2008 (0:05)  
Musím souhlasit s M. Nikde není dáno, že je určitý typ vozů garantován na daném úseku. A pokud si ČD jedou vlak EJ na vlastní riziko, tak je to čistě jejich problém. Pokud by vlak dotovali ze ZDO, tak to by rozhodně problém byl. Ano, je to sice zlepšení kultury cestování, ale jak se mají cítit cestující na Ex 100/101 jedoucí v B i když by měli právo na cestu v Bmz za stejnou cenu?
Jinak co se týče mě, jako běžného cestujícího, tak prostě nehodlám vyhazovat finance za A class, protože mi to za to nestojí. Maximálně tak akorát místenku, abych nemusel cestu z Pardubic do Ostravy stát v chodbičce.
Registered user M 
10.12.2008 (23:33)  
hradec - kde je JR ke stazeni vim. Zajima mne, kde presne je ta poznamka (mysleno na jake strance)...

koyot - jaka provokace zase? A neni nahodou provokace i to, ze Skodovka vyrabi Superby, zatimco "tobe" v Boleslavi vyrobili jenom ty prorezlou Feldu?

UPA, 860, Panula, myrha (kterej rozhodne neni komunista) - davaji ti bezni cestujici za lupen dvacku? Asi ne, ze... Muzes PROSIM (nebo kdokoliv z tech, co tady furt brecite) - jak muzou CD udelat neco pro normalniho cestujiciho a okamzite na tom vydelat? Ono to neni pro VIP vsechno, pro pracujici 810. Ti VIP za ten vlak daji dvacku. Ti pracujici sice taky dvacku, ale "trochu jinou"... Kdyz pouziju tu Skodovku (z Boleslavi) - pro "bohace" vyrabeji auta a proc neco nevyrabeji i pro chudaky? Je to fer?

Mates - ty ses naivita sama. Fakt ze jo... Jasne - oni sledujou platebni karty lidi, co si kupuji jizdenky a podle toho poslou pozvanky.

JEDINEJ, kdo castecne nesouhlasi a kdo ma v podstate i pravdu (z meho pohledu az na tu hospodu, kterou je zjevne posedlej, tam by mel slevit) je Michal Janko. Jako JEDINEJ argumentuje rozumne a vecne. Zbytek jsou zavistivi chudaci... Jak pises ty 2x2 vlaky, tak tam je ale podle mne problem - zaprve zaplni se vzdy v obou smerech nebo jen "tam". A druhy problem - co budou ty vlaky delat, kdyz bude "sedlo" - takove vlaky by se asi vyplatily, ale ta poptavka by byla stejne rozkolisana jako u pendolina, akorat slabsi. Mozna ale ne. Kazdopadne by to byl asi docela riskantni projekt.
Pokud jde o to giniho cislo, tak jednak si o tom taky myslim svoje, ale k dobru mluvciho bych poznamenal, ze on mluvil o narustu (tj. zmene stavu). Mas teda i vyvoj?
10.12.2008 (23:19)  
Je to jistě zajímavý počin, má mé sympatie a bude zajímavé sledovat, jak ho České dráhy zvládnou po profesionální stránce.

Úmysl nalákat movitou klientelu do vlaků však naráží na skutečnost, že v ČR neexistuje síť pravidelných luxusních vlaků. Obhájci pendolina prominou, ale takové vlaky by měly nabídnout především vynikající restaurační vůz, připojení k Internetu a více prostoru než je v 1. třídě pendolina.

Myslím, že alespoň v relací Praha--Ostrava/Brno by si 2 × 2 takové spoje svou klientelu brzy získaly (podobně jako kdysi Manažer). Nadhodím i jízdné: Praha--Brno 700 Kč, Praha--Ostrava 1200 Kč.

Na druhé straně Kubalův výrok „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy." považuji za marketingový blábol. GINI index je u nás přibližně 26, to je směšně nízké číslo (světový průměr je asi 56).
10.12.2008 (23:14)  
Tímto a dalšími kroky mě vedení ČD čím dál, tím víc udivuje ve své debilitě. Opravdu mě zajímá, jestli tam nesedí opice nastrojené do obleků, protože podle tohoto a mnoha, mnoha dalších kroků to vypadá, jak kdyby to opice byly, navíc postižené nějakým nádorem mozku, protože jinak se to nedá vysvětlit. Možná si ty opice myslí, že ty papírky co dostávají od státu, mají na ukojení svých tužeb a ne na zvelebování potřeby návštěvníku této "ZOO." Jak příště pojedu do Lešné, tak se marketingu ČD zeptám na další plány, jak chtějí postupovat. Okamžitě jak dojedu, tak je sem ihned sdělím... To se těšte :)
Registered user myrha  mail  
10.12.2008 (23:05)  
Koukám, že je tu opět klasická diskuze.. Někteří diskutující si myslí, že luxusní vlaky přitáhnou mraky lidí a vydělají spoustu peněz... To je podle mě velmi scestná představa a kdo to nechápe nemá všech 5 pohromadě.. Vlaky nakoupené za státní peníze patří opravdu všem poctivým cestujícím ne jen těm horním deseti tisícům!!! A to nejsem žádný komunista ale uvažte přece, že MY platíme luxus těm nahoře a to mi nelíbí!!! A přitom to nemá jiný význam než zaplatit jim to..
Registered user JK ml. 
10.12.2008 (22:42)  
Pražák: Ten za to může nejmíň. Nejlépe písemně v cílové stanici, např v Olomouc hln jsou nadmíru pružní a dle mého tyto stížnosti tam řeší i do hloubky......(vždy mi přišlo písemné stanovisko, jednou i neoprávněně vybrané jízdné ve výši 62Kč s omluvou a ujištěním že pro dotyčného premie - ..........Zkus to takhle, jinak budeš hulákat na průvodčího v pravděpodobně přecpaném voze, který je rád, že rád, pokud bude jeho chování přiměřené, není přece důvod mu šichtu komplikovat......On s tím stejně nic neudělá. U průvodčích si spíš stěžujme že u souprav manažer, janáček apod splachuje/nespalchuje WC, nesvítí/pískají zářivky, je cítit brzdové obložení při intenzivním brždění...To dát do nějakého zápisu/knihy závad dát může a třeba ten smrad z brzd se mi nelíbí vůbec a nebyl to na trase Ova-Pha ojedinělý případ....
Registered user Ferro 
10.12.2008 (22:42)  
Námitky, že je nemorální vypravovat takový vlak opravdu neberu. Ale jak tu zmínilo jen pár lidí-k čemu je dobrá takováhle akce? Bez ohledu na to, že takový vlak snad nebude ztrátový, tak kolik nových klientů přiláká? A kolik lidí se naopak nasere a na čd zanevře v domnění (ostatně ne zcela chybném), že čd ztrácí čas a prostředky v pofidérních potěmkinovských projektech a hmatatelná změna pro běžného cestujícího (skoro) žádná? přijde mi lepší nalákat tisíc ´socek´ (=obyčejných cestujících v 2.třídě)kupříkladu na s-bahn (protože bez ohledu na svoje nedostatky to je pořád zajímavá alternativa pro spoustu lidí, kteří o tom ani nevědí), než třeba se ziskem povozit jednorázově pár desítek boháčů. Jediné ospravedlnění by bylo, kdyby tyhle bohemian trains sloužily jako propagace reálné (a klidně nechutně drahé a luxusní) služby. Takhle se páni manažeři povozí a výsledek? sednou si snad kvůli tomu příště do Pendolína? Dost pochybuju.
10.12.2008 (22:36)  
Bohužel musím konstatovat, že zřejmě marketing CD se, slušně řečeno, v osobě pana Ondrůje definitivně pomátl. Ono se tomu kdysi říkalo "Potěmkinovy vesnice"...
Registered user Mates 
10.12.2008 (22:31)  
2pekař: podle tech pokynu asi ne... nebo to zaplati JLV ze sveho a CD JLV neda nic.. tak nejak si to predstavuju ve fungujici firme

i kdyz ono JLV a CD co se tyce neschopnosti jedno jest, i kdyz nad JLV se stahuji tak trosku mracna
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 20      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko