Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz

Letel bys letadlem? Takze az tady bude priste zprava o Orient expressu, tak bud prosim prvni, kdo bude psat, ze je hovadina jet z Benatek do Londyna (nebo jak to jezdi) vlakem za 80, kdyz se to da pohodlneji a rychleji letet. Vono asi nejde jenom o ten koncert, ne? V letadle tezko zakalis s podobnyma typama - ze tech 60 minut tezko pokecas o oboru (CD asi nebudou poolovat holicky a ocelare...).
Jak to CD delaji, kdyz je to Ampz, kterym jezdi manazerka, obute?
Ad obutý Ampz - to je provozní závada, nikoli projev nesolidarity s cestujícími.
Jo, muzes jen tak naznacit - cim muzou CD pomoct obycejnymu cestujicimu? Zkus to, prosim...
PS: Povl jezdi dvojkou, jednickou podle myho soukromyho nazoru povl nejezdi, takze mu nejaky chybejici Ampz nebude muset nikdo vysvetlovat. Nevim jak moc jsem bohatej, ale nejen v ramci krize: pro cestovani jednickou zpravidla nevidim zadnej duvod. Takze tolik k tomu tvemu "rozmarilemu zpusobu zivota" a k tomu, ze "povl prijde o Ampz"...
Oni si možná zde přilákají pár VIP lidí (jinak pokryje vůbec těch 20 tisíc náklady za tyto šaškárny - vezměte si komplet čištění, tepování sedaček, zkušební jízdy, soustruh podvozků aby nebyly obuté... zase ZJ, zase personál co sedí ve vozech při zkušebnách...). Já bych popravdě raději letěl letadlem... ale to je jedno.
ale naopak si tím odlákají dalším manažerky z jiných větví, kterým Áčko zhnusí pohled na cestování a ... ale ti nejedou jednou za uherský rok, ale třeba 3x týdně... Čd by měly pořádně myslet a pak něco udělat... balancují na okraji propasti, ba dokonce někteří už jsou možná o krok napřed... já říkám rovnou - vyházet, pročistit... je mi jen líto, že jsem si myslel, že marketing je celkem solidní, ale mýlil jsem se (asi)... :((((
Fauny - mno, vymyslet takove ziskove projekty je prospesne zejmena v dobe, kdy to jinejm projektum nejde...
RIS - z Bohumina jezdi na IC nejake A? Tak to asi ten Elton koncertuje nejak kazdej den, ne? Protoze jak jinak si vysvetlit, ze kritizujes, ze na IC pojede kvuli Eltnovi obycejne A, kdyz tam prece normlane jezdi Ampz...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











