..: S novým luxusním produktem Bohemian Train na Eltona Johna :..

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce

Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.

Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.

Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.

Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz


Samir Lepara | 10.12.2008 (19:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Foxx  mail  
10.12.2008 (20:11)  
Fauny: teda nevím, školy nemám, ale zajímalo by mě kolik lidí si všimne že jede jinej vagon. Ne každej tráví hodiny na železničních webech a prohrabává řazení vlaků, aby se svezl kvalitou.
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (20:11)  
naklady za tuhle akci se plne uhradi (opet pisu - to je snad pochopitelny predpoklad vseho!) z jizdneho... Takze se to komplet vycisti, zkontroluje obuti, ... Tohle vsechno se musi snad delat tak jako tak. V tomto pripade se to udela zdarma a plne doufam, ze ty kola po navratu nebudou pilovat zpatky, aby beznej cestujici dostal zpatky ten svuj obutej vagonek a nikoliv ten "zadarmo" spravenej...

Letel bys letadlem? Takze az tady bude priste zprava o Orient expressu, tak bud prosim prvni, kdo bude psat, ze je hovadina jet z Benatek do Londyna (nebo jak to jezdi) vlakem za 80, kdyz se to da pohodlneji a rychleji letet. Vono asi nejde jenom o ten koncert, ne? V letadle tezko zakalis s podobnyma typama - ze tech 60 minut tezko pokecas o oboru (CD asi nebudou poolovat holicky a ocelare...).
Jak to CD delaji, kdyz je to Ampz, kterym jezdi manazerka, obute?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
10.12.2008 (20:11)  
Tupan: Přestaň mě oslovovat příjmením, nemám to rád. To, že jsi anonymní ocásek, ti k tomu právo nedává. Běžní cestující jezdí i jedničkou, není na tom nic rozšafného. Já s In-Juniorem tak jezdím běžně za cenu srovnatelnou se základní dvojkou, roční investice ve výši 600 kaček z toho taky nedělá výběrovou záležitost. I kdyby bez slevy, pořád tu máme takové, kteří jezdí vlakem sporadicky. A třeba právě v tento den by si jízdu rádi vychutnali, protože jim kamarád, co dělá do vlaků, poradil Ampz. A ejhle - on nikde! Ale je mi jasné, že pořád budeš omílat ten svůj flašinet, i kdybych ti tady nasázel kdovíkolik relevantních negativ onoho projektu - jsi prostě M :oD . Čímž tedy končím. Svůj názor na tohle mám, prezentoval jsem ho, není pěkný. Ale jsem sám zvědav, jak tohle dopadne... ;o)

Ad obutý Ampz - to je provozní závada, nikoli projev nesolidarity s cestujícími.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
10.12.2008 (20:09)  
Nechtěl bych být v situaci vlakového personálu až bude odpovídat na dotazy proč jede starý vůz? Nejhorší je, že to chudáci vlakvedoucí schytají nejvíc a přitom za to nemůžou, jen jsou prostě v první linii a pomalu nevydělají ani tolik, co stojí jízda tím jejich zvláštním vlakem.
registrovaný uživatel RIS  mail  
10.12.2008 (20:06)  
M: ku příkladu se z Haška vzalo Ampz143, takže tam bylo jen nově modernizované Apee141 004... ovšem pozor - skoro vyprodané Vietnamskou klientelou...
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (20:06)  
Martin Grill: ty bohac zjevne nejsi, tak nech na nich, za co daji dvacet litru. Jestli to nekdo chce dat za Eltona johna, tak at to za nej da (mimochodem, nevim, co se bude varit - prepodkladam, ze babicina gulasova polevka ne - ale degustacni menu vyjde bratru na dvojku a to jsme jaksi porad na suchu...).

Jo, muzes jen tak naznacit - cim muzou CD pomoct obycejnymu cestujicimu? Zkus to, prosim...

PS: Povl jezdi dvojkou, jednickou podle myho soukromyho nazoru povl nejezdi, takze mu nejaky chybejici Ampz nebude muset nikdo vysvetlovat. Nevim jak moc jsem bohatej, ale nejen v ramci krize: pro cestovani jednickou zpravidla nevidim zadnej duvod. Takze tolik k tomu tvemu "rozmarilemu zpusobu zivota" a k tomu, ze "povl prijde o Ampz"...
registrovaný uživatel RIS  mail  
10.12.2008 (20:02)  
Fauny: vyházel bych některé lidi z marketingu... poslední týdny jsem na něj zcela obrátil názor...

Oni si možná zde přilákají pár VIP lidí (jinak pokryje vůbec těch 20 tisíc náklady za tyto šaškárny - vezměte si komplet čištění, tepování sedaček, zkušební jízdy, soustruh podvozků aby nebyly obuté... zase ZJ, zase personál co sedí ve vozech při zkušebnách...). Já bych popravdě raději letěl letadlem... ale to je jedno.

ale naopak si tím odlákají dalším manažerky z jiných větví, kterým Áčko zhnusí pohled na cestování a ... ale ti nejedou jednou za uherský rok, ale třeba 3x týdně... Čd by měly pořádně myslet a pak něco udělat... balancují na okraji propasti, ba dokonce někteří už jsou možná o krok napřed... já říkám rovnou - vyházet, pročistit... je mi jen líto, že jsem si myslel, že marketing je celkem solidní, ale mýlil jsem se (asi)... :((((
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
10.12.2008 (20:00)  
M alias Tupan (I like it!): Opět do extrému, což? Já ti nevím, ale mám takový pocit, že krize dopadne na všechny - nejen na pracující "póvl". Proto i kdybych byl boháč, sakramentsky bych si rozmyslel, jestli za takovou kravinu vypláznu dvacet tyček. Taky se na to dívám kapku psychologicky. Tohle je jeden z nejkrásnějších způsobů jak ukázat, že nenažranému vedení ČD je "póvl" u zadnice - radši vymýšlí megalomanské akce pro horních deset tisíc, na které ale nemá zázemí, proto musí sáhnout do NEEXISTUJÍCÍCH rezerv a připravit tak každodenní cestující o jistotu JEJICH vozy na JEJICH vlaku. Tobě to přijde košér? Nic to s tebou nedělá? Jistě, cestující nebudou mít tušení kam onen vůz poděl a tupě přijmou fakt, že si musí sedat do náhradního zablešeného Áčka (příklad.) A když jim to přijde divné, nikdo jim to nevysvětlí. Průvodčí se budou bát, že by dostali přes držku a radši budou dělat blbý...
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (19:55)  
Foxxi, myslis? Anri psal, ze to bude s odrenyma usima:-) Fauny je take skepticky...

Fauny - mno, vymyslet takove ziskove projekty je prospesne zejmena v dobe, kdy to jinejm projektum nejde...

RIS - z Bohumina jezdi na IC nejake A? Tak to asi ten Elton koncertuje nejak kazdej den, ne? Protoze jak jinak si vysvetlit, ze kritizujes, ze na IC pojede kvuli Eltnovi obycejne A, kdyz tam prece normlane jezdi Ampz...
registrovaný uživatel Fauny  mail  
10.12.2008 (19:55)  
Dokonce i tím Btaxem jezdím, o béčkách ani nemluvě, ale dobře, řekněme, že cestující chce ve vlaku pracovat, není šotouš a idos mu najde, že vlaku bude přípojka na 230V. Koupí si místenku, jízdenku do první třídy a jaké je jeho překvapení, když místo Ampz popř. Aee mu přijede pod nos zavšivené áčko do kterého táhne v zimě všemi možnými i nemožnými otvory. Jak k tomu pak takový cestující příjde? Kdyby ČD měli alespoň zálohy a nedotklo se to obyčejných cestujících tak prosim, ať si takové vlaky provozují, pokud by i vydělávali, uvítám to. Ale všichni víme, jak to s vlaky na vlastní riziko u ČD dopadlo. EC už jsou dotována státem a taky to tak vypadá, úroveň už nemají ani západoevropského regionálního vlaku. Ptám se tedy, je nutné v době kdy ČD nemají vozy ani na vlaky vyšší kvality vymýšlet ještě takové akce?
  1 ... 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko