Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz

Takže u zásuvky by snad mohla být podobná situace...
Myslis, ze jestli ten vlak pojede nebo nepojede, tak to neco zmeni na tom, jestli budou prachy na Bimz (resp. presneji - pokud ten vlak pojede, tak bude penez na Bimz mene)?
RIS - kde jsou garantovane sluzby? Ja si to rad opisu a pak to vzdycky budu vyzadovat. Prosim, hod dokaz
zirecek - pochopitelne, ze to bude forma lobbyngu... Jestli tam nekdo pojede na raut? No, tutove... Predstav si, ze nektere firmy zvou svoje dobre zakazniky (zdarma) na lyzovani do dobrych mist (NAPR.)... Proc to delaji? No protoze od typka, co u nich ma milionovy smlouvy se to dost vyplati... Proti tomu je vypravovani vlaku, za kterej musi ucastnici navic platit, celkem sranda...
Ještě by se slušelo napsat, že vozy určitě nebudou stahovat ze spoje EC 147 Olše, kde jezdí v celé soupravě šrotové, netopící Bčka, i když oficiální řazení mluví od začátku jinak, :o)).
Z toho se dá dělat už jen sranda... .
Martin Grill - to, jak te budu oslovovat sis vybral sam, kdyz sis zadaval "nick". Kdyby sis dal Charles Barkley, tak ti Grille asi rikat nebudu... A Marto nebo Martinku se mi nechce...
Jinak srovnavat In-jednicku a Out-dvojku, tak to je dobry... Akorat, ze ta jednicka je furt o 50% drazsi nez dvojka - bez ohledu, jestli in nebo out... Je to asi rict doma, ze proc jsem do toustu koupil misto obycejne sunky za 15 prosciutto za 70 - protoze bylo zlevneny z 90:-)
Ale je to krasny - snob (resp. studentik hrajici si na bohace) zavidi bohatsimu snobovi (resp. cloveku, kterej to vubec neresi), ze jede vlakem, na kterej ten chudej snob nema. Socka (tj. ja) mu to nezavidi, protoze je ji to proste jedno...
PS: Bacha at na tebe nedolehne krize - na tvym miste bych si rozmyslel, jestli je chytry davat o 50% vic za jizdny (ze to nemam resit? No hlavne ze ty resis, jestli milionari daji dvacku za vlak...)
ČD: "Zákazník? Co to je?"
Michal j: Ano, hospodské diskutéry tady potřebujeme jako sůl :oD . Ať si jedou třeba na Madagaskar, pokud tam vedou koleje. Tady jaksi jde o to, že jistá firma nabízí produkt, na který nemá dostatečné zázemí...kapišto?
Podle mne slušnost praví, že mohu dělat něco navíc, ale ne na úkor běžných cestujících. Asi nejsou klasičtí jedničkáři dostatečně perspektivní...
No výjimečně s odboráři souhlasím. Dráhy mají nedostatek kvalitních vozů pro IC/EC (o rychlících ani nemluvím) a v této situaci kvalitní vozy "převelí" jinam.
Aby přilákaly jednu skupinu zákazníků, tak jinou naštvou.
V kontrastu s tím, jak nejsou ČD schopné nakoupit ojetiny z Německa (Bimz), mi tahle akce přijde úsměvná.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











