..: S novým luxusním produktem Bohemian Train na Eltona Johna :..

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce

Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.

Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.

Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.

Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz


Samir Lepara | 10.12.2008 (19:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (19:55)  
Clanek: Připomněl (Libor Polacek), že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců.

Jako Libor asi umi packama, ale s cislama nevim. ale presne tohle jsou ty argumenty tech, co nejvic krici... Je super, ze to pripomnel, ale to uz mohl pripomenout i proces s Horakovou, protoze to s jizdou toho Elton vlaku souvisi zhruba stejne. Na vagony (asi) nejsou prachy. Tenhle vlak si ale vydela sam... Kritizovat tenhle vlak je stejny jako kritizovat nejakou nostalgickou jizdu, ktera si na sebe vydela nebo ji nekdo komplet zaplati...
registrovaný uživatel Foxx  mail  
10.12.2008 (19:54)  
No na tom se snad ani nedá nevydělat. Za 20 tisíc na hlavu by se vyplatilo poslat i full-business letadlo. Akorat v něm se nedá tak dobře pařit, tu chvilku co by to tam trvalo.
registrovaný uživatel RIS  mail  
10.12.2008 (19:53)  
Mně by se ulevilo, kdyby Ondrůj řekl: "Rozhodli jsme se uspokojit bohatou klientelu na úkor běžných cestujících"... protože následky jsou: Na Haškovi nejezdí Ampz143, na Vindoboně jede staré Ampz, Plečka bude možná bez jídelňáku... já bych tam dal standardní EC soupravu pro neperspektivní klientelu, běžnou poslední dobou na IC Bohumín - Praha - B250, B, A150... to by se pak kravaťáci nestačili divit...


Opatření pro zajištění vozů na zvláštní vlak Elton John Train.

Pro provedení zkušebních jízd, údržby a kontroly kolejových vozidel vyššího rozsahu ve dnech 08., 09. a 10.12. 2008 v DKV Praha a pro zajištění jízdy zvláštního vlaku ve dnech 11. a 12.12. 2008 v trati Praha – Berlin a zpět provede DKV Praha tato opatření:

1) Lokomotivu řady 371.201-5 vyčlení na dny 10. až 12. prosince 2008 a v případě nedostatku záložních lokomotiv provede vhodnou úpravu oběhu lokomotiv turnusové skupiny 301 s minimalizací dopadů na pravidelnou osobní dopravu.

2) Dva vozy WRmz v případě nulové zálohy povoluji ve dnech 09./10., 10./11., 11./12. a 12./13. prosince 2008 neřadit do oběhu na vlaky Ex 101 / další den Ex 100 (EWP 3233).

3) Dva vozy Ampz143 v případě nulové zálohy povoluji ve dnech 08./09.,, 09./10., 10./11., 11./12., 12/13. prosince 2008 nahradit vozem Ampz73 nebo Apee na oběhu IC 583/ IC 516 / IC 519 / další den IC 518 / IC 517/ IC 582 (VO 53000), bude-li třeba, pak povoluji další vůz z oběhu Ex 141/ EC 142 / další den EC 143 / Ex 140 (EWP 3158) nebo EC 279/ IC 506/ další den IC 507/ EC 278 (EWP 3217).

4) Jeden vůz WLABmz 61 v případě nulové zálohy povoluji ve dnech 09./10., 10./11. a 11.12. prosince 2008 nahradit v oběhu R 375/ další den R 374 (EWP 3212) vozem WLABmee případně typem WLAB821.

5) Jako servisní (další vůz s funkčním uzavřeným WC systémem a oddílový) povoluji ve dnech 09. – 12. prosince 2008 zajistit vůz typu Bee nebo Bmz.

6) V rámci provozní zkoušky zajistí DKV Praha zkušební jízdu vybraných vozů zařazením do vlaků v oběhu Sv 29555 (na konci) ONJ – Praha hl.n. / R 454 (za loko) Plzeň hl.n. /R 757 (na konci) Praha hl.n. / Sv 29144 nebo jinou vhodnou soupravou (za loko) do Prahy ONJ. Zkušební jízdy proveďte ve dnech 08. a 09. prosince 2008. Vozy na uvedeném oběhu budou obsazeny jen technickým doprovodem DKV Praha a bez všeobecné frekvence.

7) Nasazení výše uvedených vozů nesmí být důvodem pro uplatnění sankcí od JLV a.s. vůči ČD a.s. za nepřistavení vozů plánované řady.
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (19:50)  
happy - no, tak nejak. Prekvapil jsi mne trochu:-) S tim vydelanim to taknak predpokladam (na tom je ta moje "obhajoba" zalozena) - jestli ne, tak to muzou zabalit uplne...
registrovaný uživatel happy 
10.12.2008 (19:48)  
Pokud si ten vlak na sebe vydělá,aniž by se musel zase nějakou cestou dosponzorovat,potom jsem pro.Čd mají příležitostsi si uvědomit,jak se dělají lepší služby. Nic tedy nenamítám
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (19:43)  
Jasne, ja sedim na nabrezi a proto mi nedela problem psat komentare v pul pate rano. My na nabrezi totiz na nejakou tu pracovni dobu nehledime a prijit do prace ve dve odpoledne je normalka:-))

Key question - je spatne, ze CD udelaji neco ziskoveho a ten zisk muzou pouzit jinde? No, vidim, ze je to VELMI spatne...
Mimochodem, fauny - nepripadas si trapne, kdyz si vozis sunky v Ampz a nekdo jiny musi, navic v dobe financni krize, jezdit v Btx? Nemas pocit, ze tim mavas rudym hadrem pred bykem? Nebo jaky je zdil mezi tim, kdyz smetanka pojede vlakem za dvacku a ty musis jen A a prikladem kdyz Fauny jede Ampz a "Franta" jede tragicky vlakem? V cem je rozdil?
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (19:41)  
Anri - no ale ty dotovane vlaky vyjedou tak jako tak, zakze obsluznost narusena nebude. Pokud je ve smlouve uvedeno, ze musi jet Bmz, tak to je poruseni smlouvy. Pokud to tam neni a je objdnany jenom vlak, ktery jede tam a tam a takhle rychle, tak smlouva porusena neni...

Co se tyce toho zisku - tak jestli nevydelaji ani na tomhle, tak nehci tipovat, jak "ziskove" jsou vsechny ostatni vlaky...
registrovaný uživatel Fauny  mail  
10.12.2008 (19:41)  
M: v čem je to nesmysl? já vám to povím v čem. Třeba v tom, že si třeba kvůli hloupé nádražácké akci místo do vozu Ampz sednu do A popř. AB350. Možná nalákají pár boháčů do vlaku, ale dál budou přicházet o desítky až stovky běžných cestujících. Vy taky tuším sedíte na nábřeží ne?
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (19:38)  
Paninaro II - Potemkinovy vesnice byly realne? Fiktivni projekty prinaseji zisk? Muzes PROSIM tupanovi vysvetlit, v cem je tenhle vlak "skodlivej"? Jak se to projevi na hospodareni firmy?
Asi te zaskocim, ale na 1000 vozu Bmz nemaji CD penize a cestujici si je mezi sebe koupit nechteji. Tenhle vlak si zaplati sami cestujici...

Grill - tak ze jo, ja tomu pochopitelne vubec nerozumim, odbornik ses ty... I kdyby svet v te krizi byl - tohle neni NIC, co by tu krizi prohloubilo, tim spis, co by ublizilo CD. Nebo mas jako pocit, ze bohaci daji 20K za lupen a kvuli tomu se sesype ekonomika? Muzes tupanovi, co tomu nerozumi vysvetlit, proc to spojujes s krizi? (PS: Mely by vubec v dobe krize jezdit vlaky? Neni to plytvani?)


Pod carou - jedina vec, ktera mne zajima - jak se "vyporadaji" s tim, ze na urcitych vlacich nezajisti (ovsem negarantovanou) soupravu... Ale ty odborarsky hemzy s bykem, tak to je fakt sila... Kvuli tomu, ze je krize, tak si asi nikdo nemuze koupit ani novy auto. Protoze soused odborar by dostal zachvat...
10.12.2008 (19:37)  
Jsem myslel, že vedení ČD má lepší hudební vkus. :-P
  1 ... 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko