Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz

No to já nevím. Ale jsem zvědavý.
José: Eh, nechápu vaše narážky - tuším že ČD provozují něco jako vlaky SC.. Pomyslné "Žluté vlaky" jsou zatím jen fikcí. (bohužel :-( )
No mně to právě přišlo spíš jako reklama na žluté vlaky (soudím podle vizualizací) než na "něco jako SC." No schválně si sám porovnej vnitřek Pendolina a HighJetů:
http://ekonomika.idnes.cz/student-agency-odhalila-podobu-zlutych-vlaku-fa6-/ekonomika.asp?c=A080227_210827_ekonomika_zra
Kam se hodí manažer s vyššími příjmy více?
(To není útok na Pendolino, jen konstatování faktu.)
Jose - taky samozrejme nerikam, ze nevidim tragicky vlaky. Ale tenhle superluxusni s nim jaksi neni v zadnem (rozhodne ne negativnim) vztahu...
Prece kdyz se divam na komedii, tak se muzu smat - navzdory tomu, ze je to spatne, protoze mi predloni zemrel dedecek a mel bych byt smutny...
Cestující: Eh, nechápu vaše narážky - tuším že ČD provozují něco jako vlaky SC.. Pomyslné "Žluté vlaky" jsou zatím jen fikcí. (bohužel :-( )
Je jasné, že lokální dopravou hrkací 810 / 814 se moc chlubit nemůžou, takže logicky přichází na řadu perspektivnější obor - dálkové vlaky vyšší kvality - a to pro klientelu která si to může dovolit. (To že touto klientelou nejsou místní studentíci s Junior pasy je evidentní.)//mmch sám jsem oním studentíkem.
Tímto jsem nechtěl říci že stav (vozidel) ČD není tragický, jak zde zdůrazňovali někteří předchozí přispívající, ale to, že tato akce s tím vůbec nesouvisí, a je normální že ČD tam poslaly to nejlepší co šlo.(Pendolinem se nedá chlubit pořád)
(*) Potrefené husy se určitě ozvou.
michal j: Ano, takhle ty diskuse v hospodách většinou končívají... ;o)
Navíc jsem nepochopil smysl tehlé akce.
Buď to byl jenom takový výstřelek. V pořádku, nějaký jendorázový zisk z toho bude. Ale to je asi tak všechno.
O zisk jde ne ? Navíc bych řekl že se jich chystá víc ne ?
No neříkej mi, že by ti nevadilo cestovat vozem nižší kvality.
Myslis, ze jestli ten vlak pojede nebo nepojede, tak to neco zmeni na tom, jestli budou prachy na Bimz
O tom přece vůbec nepíšu! Jde mi o to, že se ČD pouštějí do luxusních vlaků a přitom nedokažou zajistit ani průměrně kvalitní rychlík.
Navíc jsem nepochopil smysl tehlé akce.
Buď to byl jenom takový výstřelek. V pořádku, nějaký jendorázový zisk z toho bude. Ale to je asi tak všechno.
Nebo je to součást kampaně zaměřené na klienty s výššími příjmy (jak se asi snaží naznačit Kubala). V pořádku, ale kam je chtějí lákat? Do žlutých vlaků? Možná dostal Jančura svoje lidi na nábřeží. :))
Co se tyce zasuvky, tak abych tak rekl "nehrajte si na blby" a netvrdte, ze se vam nikdy nestalo, ze by vlaky neprijely jak mely (podle razeni tady nebo podle JR). Sel si nekdo steovat, ze nejsou zasuvky? jak to dopadlo? Nebo se to nikomu nestalo?
Krome toho - symbol zasuvky v zahlavi vlaku zadnej neni, takze neni co garantovat. Jediny, co je mozny je ten chybejici restauracni vuz na Plecnikovi. Restauracni vuz nejel na te moji pamatne jizde z Prahy, kdy nejela klima (vsechny problem byly s tim, ze Nemci stavkovali trochu nebo co). Nevybavuju se, ze by se vracelo jizdne nebo tak neco. Co uznavam - rozhlasem byla obsence hospody zminena. Ale prachy se tutove nevracely:-))
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











