Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
| 3.2.2009 (13:00)
-úsek Brno-Rapotice je z důvodu toho,že se někde začít musí,zbytek bude dodrátifikován později.Zde je poměrně jasná představa.Dvojkolej do Zastávky,rychlost do 120 km/h.Navíc je zde silná regionální osobní doprava.
-Vůbec nejásám,protože celé tvrzení,že ze 60 ti to bude 120 je přinejmenším nepravdivé,protože 120 bude tam,kde je max dnes 100 a maximálně 70-80 km/h na zbytku lokálky,kde pravděpodobně nedojde k větším stavebním úpravám a pouze se to zakonzervuje el.vedením (Okříšky-Zastávka).A mezi Okř. a Jihlavou jsme v současnosti na max. rychlostech.čili opravdu není nad čím jásat.Je to poloviční a nepřinese to v dálkové dopravě žádný extra výsledek.
http://dopravni.net/soubory28
Dale elektrizace Otrokovice-Zlin ma stat 3,2 mld Kc, a letos by melo byt investovano cca 200 mil. Kc a stavba Optimalizace tratě Ostrava Kunčice -Frýdek Místek- Český Těšín za 2,8 mld. ma letos spolknout 724 mil. Kc.
Doufam, ze jsem misto terminologickych tahanic napsal neco konkretniho. Toliko schvaleny rozpocet SFDI, ktery je vc. terminu staveb zde:
http://www.sfdi.cz/CZ/pdf/2009_rozpocet
Ovšem oznámený záměr se jmenuje Elektrizace trati vč. PEÚ Brno - Rapotice (mimo). Pokud vyloučíme variantu "nezavěšené postrky", tak z toho logicky plyne, že druhá stavba naváže ...
Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010
Tak si vyberte.
Co třeba použít odbornou literaturu (Slovník spisovné češtiny apod.)...než si tady hrát na odborníky?
Typický znak tohoto národa - všichni jsou odborníci na zdravotnictví, školství, dopravu, dokonce i češtinu a všichni mají pravdu :-D
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










