..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
03.02.2009 (17:17)  
To už tu elektrizaci by měli protáhnout až do Jihlavy, tak to dopravu Brno-Jihlava nezlepší. Trať 240 je podle mne hodně vytížená. Určitě je vytíženěšjší než 321 nebo 331. Ta traťová rychlost 120km/h je zajímavá.
Registrierter Benutzer happy 
03.02.2009 (17:11)  
-Opravdu skvělá diskuze na téma elektrizace,elektrifikace.To je opravdu k tématu....
-úsek Brno-Rapotice je z důvodu toho,že se někde začít musí,zbytek bude dodrátifikován později.Zde je poměrně jasná představa.Dvojkolej do Zastávky,rychlost do 120 km/h.Navíc je zde silná regionální osobní doprava.
-Vůbec nejásám,protože celé tvrzení,že ze 60 ti to bude 120 je přinejmenším nepravdivé,protože 120 bude tam,kde je max dnes 100 a maximálně 70-80 km/h na zbytku lokálky,kde pravděpodobně nedojde k větším stavebním úpravám a pouze se to zakonzervuje el.vedením (Okříšky-Zastávka).A mezi Okř. a Jihlavou jsme v současnosti na max. rychlostech.čili opravdu není nad čím jásat.Je to poloviční a nepřinese to v dálkové dopravě žádný extra výsledek.
Registrierter Benutzer Petr Mareš  mail  
03.02.2009 (16:24)  
Plán investic SŽDC na rok 2009 - orientační tabulka
http://dopravni.net/soubory28
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
03.02.2009 (16:24)  
No takze dle rozpoctu SFDI bude celkovy objem prostredku na tuto akci 2,7 mld. Kc z cehoz v roce 2009 bude prostaveno pouhych 10 mil Kc - takze nic. Zbytek v letech pristich.
Dale elektrizace Otrokovice-Zlin ma stat 3,2 mld Kc, a letos by melo byt investovano cca 200 mil. Kc a stavba Optimalizace tratě Ostrava Kunčice -Frýdek Místek- Český Těšín za 2,8 mld. ma letos spolknout 724 mil. Kc.
Doufam, ze jsem misto terminologickych tahanic napsal neco konkretniho. Toliko schvaleny rozpocet SFDI, ktery je vc. terminu staveb zde:
http://www.sfdi.cz/CZ/pdf/2009_rozpocet
Registrierter Benutzer Kičmi 
03.02.2009 (16:23)  
Mouka: přesně tak, to jsem tež nepochopil...
Registrierter Benutzer Racek 
03.02.2009 (15:22)  
Ondřej Fábera: "úřední deska" EIA se dá prozkoumat na internetu - http://tomcat.cenia.cz/eia/view.jsp - tam jsou všechny oznámené záměry. Elektrizaci Rapotice - Jihlava jsem tam nenašel.
Ovšem oznámený záměr se jmenuje Elektrizace trati vč. PEÚ Brno - Rapotice (mimo). Pokud vyloučíme variantu "nezavěšené postrky", tak z toho logicky plyne, že druhá stavba naváže ...
Korrespondent oder ŽP Mitglied mouka  mail  
03.02.2009 (15:03)  
Trať 240 se začne elektrifikovat už letos
Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010
Tak si vyberte.
Registrierter Benutzer Jozka 
03.02.2009 (15:03)  
Nikdy bych nečekal, že tolik šotoušů studuje češtinu a navíc používají tak moderní technologie jako google nebo wikipedii pro dokázání svého tvrzení :-D

Co třeba použít odbornou literaturu (Slovník spisovné češtiny apod.)...než si tady hrát na odborníky?

Typický znak tohoto národa - všichni jsou odborníci na zdravotnictví, školství, dopravu, dokonce i češtinu a všichni mají pravdu :-D
03.02.2009 (15:02)  
doomlukas: Myslím, že nikde není psáno, že se trať bude elektrizovat jenom do Rapotic (pokud se na to vůbec najdou peníze). Ale Jihomoravský kraj nemůže vydat správní rozhodnutí o posouzení EIA na území kraje Vysočina, proto tam jsou podle mého názoru právě ty Rapotice (resp. hranice kraje). Pokud by se někomu chtělo prozkoumat i úřední desku krajského úřadu na Vysočině, možná by se tam ještě našlo pokračování té stavby. Ale nic bližšího o tom nevím, je to jen má úvaha...
03.02.2009 (14:56)  
ale zas, jenom do Rapotic, to je celkem naprd... ale lepší než nic
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko