..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
03.02.2009 (20:56)  
Poraďte mi někdo. Jak je tato trať využívána ? Kolik zde projede nákladních vlaků a jak jsou obsazeny vlaky osobní přepravy ?
03.02.2009 (20:08)  
Twix, 122? Na co by se elektrifikoval Semmering?
registrovaný uživatel kubam 
03.02.2009 (20:04)  
Paninaro: Švýcarsko a Rakousko...já můžu posoudit hlavně to Rakousko,protože bydlím u hranic, tam je to super, ale oni neměly období 40 let temna a další x let se z toho nedostávaly...u nás jde vidět, jak se z toho dá dostat jen horko těžko...
03.02.2009 (20:03)  
Paninaro: Tak to trošku brzdi, žádná z Tebou uvedených tratí se v nejbližší době rozhodně elektrifikovat nebude. Kromě toho co tu zaznělo níže se nyní schyluje k elektrizaci tratí 120 (do Kladna a na letiště), 122, 032 a 226 (dříve také 183, ale z toho sešlo). Pro všechny tratě které zmiňuješ se mnohem lépe hodí pořídit něco ála RegioSwinger a zůstat u motorové trakce, protože elektrizace se v životě nevyplatí. I u tratě do Lichkova při současném provozu převyšuje návratnost investice životnost stožárů...
03.02.2009 (20:02)  
Paninaro: ad 200 - myslím, že zas tak vytížená něni... hlavně úsek Březnice-Písek ne. A ty rychlíky se dvěma vagonama nepotřebujou elektrifikaci. Spíš nějaký nový motorový jednotky!!! Možná by stálo za zvážení elektrifikovat do Příbrami, ale spíš kvůli nákladům.
A stejně nevím, proč se elektrifikuje, když na tom ČD stejně nebudou mít s čim jezdit :-(
03.02.2009 (19:33)  
Výborně. S elektrifikací českých železnic nelze než souhlasit!! Možná by měla probýhat rychleji. Každopádně je ještě dost tratí, které patří k těm exponovanějším, a které by si zasloužily zadrátování (minimálně tratě číslo 160, 200, 070, 086, 030). Myslím, že železnice plně nezávislá na zdrojích, které ČR musí dovážet, by měl být cíl. V horizontu jedné generace by byla žádoucí elektrifikace železnice v takovém rozsahu jako třeba ve Švýcarsku či Rakousku :-)
registrovaný uživatel IC540  mail  
03.02.2009 (18:47)  
Michal Polášek: Domnívám se,že jste se s tratí 321 spletl.
321čka je velmi vytížena nejen osobní,ale zejména nákladní dopravou.
registrovaný uživatel pato 
03.02.2009 (17:33)  
Z Brna do Rapotic se bude elektrizovat a dál by se mohlo elektrifikovat,ne? :-)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
03.02.2009 (17:27)  
Kurna! :D Draty budou az do Jihlavy. Jen to neni soucasti teto stavby. Bude to jina stavba, ktera na tuhle navaze - jasne?
03.02.2009 (17:24)  
Nechápu proč se má trať modernizovat jen do Rapotic. Kdyžtak až do Třebíče, když už ne (logicky) až do Jihlavy. To by v těch Rapoticích přepřahaly i rychlíky ? ;-) To asi ne, že ...
  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko