Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
| 3.2.2009 (13:00)
2. Proč někteří diskutéři pořád bádají nad tím, jaké tam postaví ČD mašiny, popř.jednotky? Copak má ČD tisíciletý monopol? Co když to bude za těch pár let, než se to postaví už jiný dopravce???
3. Začít stavbu neznamená to, že se začne fyzicky stavět. Proto ten rozdíl v datech. U nás v Kocourkově napřed rok chodí různé komise a pantátové na procházku, aby fotili, fotili a tlachali. A to už je stavba.
4. Dokud neuvidím vytrhaný koleje a bagry, tak nevěřím...:-)
Naprosto mě fascinuje, jaká modla se tady dělá s drátů nad kolejemi. Skutečně nevím, jaký by ta elektrizace (nejen) na Liberecku měla socio-ekonomický přínos!!
Zvýšení kvality na 240 by moc pomohlo, kdyby tam začaly jezdit úsporné elektrické jednotky v pravidelném taktu. Stálo by to zlomek nákladů na elektrizaci a na rozdíl od drátizace by to mělo potenciál přilákat k železnici cestující. Jestli to shnilé B (a to ještě jen v tom lepším případě) tahne 749 nebo 242 je drtivé většině klientely drah srdečně jedno!
Paninaro: Tratě okolo Liberce jako 086, kde jezdí dvouvozové rychlíky (kapacita jednoho RegioSwingera) a jednovozové osobáky (kapacita jednoho RegioShuttle) opravdu na elektrifikaci nemají.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










