..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer pekař 
03.02.2009 (22:23)  
SzKT: jsi to nedočetl, nejde jen o elektrizaci, zároveň se bude zvyšovat traťová rychlost a zdvoukolejňovat. Vše pro rychlou a častou příměstskou dopravu. Co a kdo tam bude jezdit již není věcí ŠZDC...
03.02.2009 (22:18)  
1. Rád bych podotknul, že elektrifikace Rapotice - Brno je jen první etapa. Plán je protáhnout dráty až do Jihlavy.
2. Proč někteří diskutéři pořád bádají nad tím, jaké tam postaví ČD mašiny, popř.jednotky? Copak má ČD tisíciletý monopol? Co když to bude za těch pár let, než se to postaví už jiný dopravce???
3. Začít stavbu neznamená to, že se začne fyzicky stavět. Proto ten rozdíl v datech. U nás v Kocourkově napřed rok chodí různé komise a pantátové na procházku, aby fotili, fotili a tlachali. A to už je stavba.
4. Dokud neuvidím vytrhaný koleje a bagry, tak nevěřím...:-)
03.02.2009 (22:06)  
SzKT a další - Elektrická trakce je nesrovnatelně ekologičtější, elektrická vozidla (budoucí) by mohla využívat rekuperace a tedy samotný provoz by mohl být levnější, elektrická vozidla jsou i vykonnější...atd... Navíc elektrickou energii jsme schopni si vyrábět sami. Může nastat v nějakém středně dobém horizontu ropná krize (ne nepodobná té nedavné plynové a klidně mnohem delší) a nejenom, že budou stát auta, ale bude stát i 70% českých tratí. Ty tratě, které jsem uvedl jako vhodně pro elektrifikaci byl spíš takový příklad a nemusíte mě brát hned za slovo. Jen jsem chtěl naznačit, že elektrifikace je nesporně správný krok a měla by být intenzivnější. A nelze srovnávat pouze ekonomické faktory na výstavbu sloupů a měníren versus argument, že tam jezdí 3 vozové rychlíky. S elektrifikaci většinou jdou ruku v ruce další úpravy, které vedou ke zvýšení kapacity tratě a její lepší využití a propustnosti, což může být impulsem pro rozšíření dopravy samotné (zejména nákladní). V Rakousku je cca. 80% a ve Švýcarsku 100% železnic elektrifikovaných. Ano mají jiné ekonomické podmínky, ale postupná elektrifikace není záležitost na 3 roky. Tak minimálně na jednu a jednu a půl generace, ale při současném tempu by pouze elektrifikace středně významných tratí trvala 200 let. Jen jsem chtěl prostě vyjádřit názor, že elektrifikované železnice mají nesporné výhody a při posuzovaní elektrifikace nelze jen vycházet z nějakách aktuální a krátkodobých ekonomických analýz na samotné pořízení ve vztahu k aktuální dopravní situaci.
03.02.2009 (21:50)  
Navíc je třeba brát v potaz to, že ČD nemají žádné méněkapacitní elektrické vozidlo. To už je pravděpodobnější, že seženou motorovou jednotku než elektrickou...
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
03.02.2009 (21:41)  
Twix: Naprostý souhlas, tratě v okolí Liberce potřebují jediné: nasadit konkurenceschopnější vozidla (Desira, RegioSwingry...) nebo v dohledné budoucnosti zrušit! 810 nebo Regionovy jsou pro takové tratě (dlouhé a kopcovité s řídkým osídlením kolem) nevhodné a cestující to odpuzuje.
Naprosto mě fascinuje, jaká modla se tady dělá s drátů nad kolejemi. Skutečně nevím, jaký by ta elektrizace (nejen) na Liberecku měla socio-ekonomický přínos!!
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
03.02.2009 (21:37)  
Nechápu jednu věc- k čemu ty příšerné náklady na elektrizaci 240 vlastně budou? I kdyby se jednou nakrásně došlo od Brna až do Jihlavy, pořád máme od Veselí nad Lužnicí nepraktickou úvrať a nákladní vlaky bude asi vždy výhodnější tahat přes Havlíčkův Brod pod dráty, protože ta trať je dost spoře využívaná (a bude hůř, radikální omezování osobáků v úseku HB- Ždár nad Sázavou je- doufám- jen otázka času, ty peníze se dají použít jinde) a dvoukolejná. Trať přes Třebíč bude vždycky dost pomalá, jednokolejná a relativně zatížená, protože na rozdíl od 250 vede o poznání osídlenější oblastí. Takže zase vyhozené peníze...
Zvýšení kvality na 240 by moc pomohlo, kdyby tam začaly jezdit úsporné elektrické jednotky v pravidelném taktu. Stálo by to zlomek nákladů na elektrizaci a na rozdíl od drátizace by to mělo potenciál přilákat k železnici cestující. Jestli to shnilé B (a to ještě jen v tom lepším případě) tahne 749 nebo 242 je drtivé většině klientely drah srdečně jedno!
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
03.02.2009 (21:36)  
Aleš Franc: Mě by spíše zajímaly sklonové poměry, zda jsou na 240 výhodnější, než na 250? Není ani tak důležité, jaká nákladní doprava tam je teď, jako spíš, jaká tam může být. Na 250 ubývá kvůli příměstské místo, navíc se časem asi zahustí HB - Ji. Alternativní trasa tedy může být dobrá.
03.02.2009 (21:35)  
Ploshulix: Semmering se nejdříve bude rekonstruovat a všechny výhybny se obnoví, aby se tam odklonila doprava během rekonstrukce a elektrifikace tratě přes Dejvice. Elektrifikace tratě 122 je vzdálenější výhled kvůli vedení dálkových vlaků na letiště. Dejvická trať bude tak tak postačovat pro příměstské vlaky do Kladna a na letiště, ani motorové rychlíky směr Rakovník už se na ni nikdy nevrátí a zůstanou na Semmeringu.
Paninaro: Tratě okolo Liberce jako 086, kde jezdí dvouvozové rychlíky (kapacita jednoho RegioSwingera) a jednovozové osobáky (kapacita jednoho RegioShuttle) opravdu na elektrifikaci nemají.
03.02.2009 (21:10)  
Paninaro: jel jste někdy po 086?? Tomu říkáte vytížená trať? Navíc k čemu? Jakej by byl přínos? To byste pak musel totiž zadrátovat i 081, aby to k něčemu bylo...
03.02.2009 (21:05)  
Twix - No dejme tomu tu 200vku ne, ale okolí Liberce by si zadrátování zasloužilo (030, 070, 086)
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko