..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
03.02.2009 (14:53)  
to je skvělá zpráva! :) elektrifikace 240ky je určitě potřebná a zrychlí se jízdní doba mezi brnem a jihlavou... konečně dobrej krok od ČD, ale otázka je, co tam bude jezdit? 560tek je málo, tak že by nastoupily místo brejlovců 242ky? už aby byly ty 671ky..
registrovaný uživatel Racek 
03.02.2009 (14:09)  
Rasto: protože JMK tlačí na dráty + druhou kolej do Zastávky kvůli zrychlení a zahuštění příměstské dopravy. Kraji Vysočina je to jedno.
registrovaný uživatel brqo 
03.02.2009 (14:06)  
JTB: Na té wiki (i když pro mne ne zcela důvěryhodný zdroj) je to vysvětleno zcela jasně. Elektrifikují se obce, železnice se dnes elektrizuje (třeba opravdu získává nový náboj;D).
A jak to vidí SŽDC? Tak i tak. Jukněte:
http://www.szdc.cz/tz-zahajeni_elektrizace_trati_letohrad_lichkov.php
Tak to snad už stačí, diskutujme radši nad samotným počinem!
03.02.2009 (14:06)  
Hm, ale elektrizace a elektrifikace jsou v souvislosti s železnicí synonyma, tak není co řešit...

Jinak se mi taky nelíbí, že se to bude dělat jen do Rapotic, chtělo by to rovnou celé do Jihlavy... Takhle se u osobních vlaků bude muset v Rapoticích přestupovat a rychlíky budou nejspíš nadále v celé trase jezdit v motorové trakci...
registrovaný uživatel Racek 
03.02.2009 (14:05)  
Já bych rád podtknul, že věštit termín nějaké stavby z oznámení pro EIA je asi stejně spolehlivé, jako věštit ho z kávového lógru. Do oznámení se napíše nějaký teoretický termín, dokdy by asi tak nejdřív mohla být stavba projekčně připravena - ale po dokončení EIA (v tomto případě prosinec 2008 se závěrem "není třeba posuzovat") bude následovat ještě územní a stavební řízení, kde se může leckdo odvolat; a pak ještě drobnost - musí se v rozpočtu SFDI najít peníze ... ;-)

Jen tak pro srovnání: podle oznámení EIA na přestavbu uzlu Brno se nové (odsunuté) osobní nádraží mělo stavět od září 2006 :-D
03.02.2009 (14:00)  
Ad hnida nejhnidovatější

Pokud nechceme skončit s výrazovým arzenálem třináctiletého uhra, tak musíme dodržovat ty nejposlednější pravidla češtiny. O to víc v době instantní komunikace jako je tato.
03.02.2009 (13:53)  
To jsem teda zvědav, podle toho cojsmeslyšel je tohle asi 3 zpráva o elektrifikaci, každopádně 240 stratí svoje kouzlo, pokud opravdu skončí pod drátama.
03.02.2009 (13:52)  
Brqo: Elektrifikace je prioritně synonymem pro zavádění elektřiny někam, kde nebyla. Tedy i na železnici. Elektrizace je skutečně, jak říká kolega, nabití místa. Jedinou stopu nuance dle vašeho názoru jsem našel na wiki... http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrizace

Každopádně máte pravdu, je to skutečně hnida nejhnidovatější. Asi jako rozdíl mezi "sněží" a "padá sníh"... IMHO je "elektrifikace" a "elektrizace" v případě tratí zcela synonymní, obojí jsem našel v oficiálních dokumentech ČD i stavebních společností. Že vysokoškolský docent bazíruje na nějakém nesmyslu, to je celkem normální stav. Jediný lék je zdravý rozum...;)
registrovaný uživatel brqo 
03.02.2009 (13:51)  
J.P.: Opravdu je elektrizace správný pojem. Připravuji se na státnice a byl jsem upozorněn, že jistý docent u nás v tomto směru je ukrutným hnidopichem, tak abych na něj slovo elektrifikace ani nezkoušel. Mimochodem, jako účastník konference Železnice 2008 mohu potvrdit, že většina odborníků se baví o elektrizaci ne o elektrifikaci. Ale jak říkám, není to absolutní apokalypsa...
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko