Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
| 3.2.2009 (13:00)
http://ochranari.rajce.idnes.cz/Burcak_2008/#PA111381.JPG
http://ochranari.rajce.idnes.cz/Burcak_2008/#PA111383.JPG
http://ochranari.rajce.idnes.cz/Burcak_2008/#PA111385.JPG
A jak to vidí SŽDC? Tak i tak. Jukněte:
http://www.szdc.cz/tz-zahajeni_elektrizace_trati_letohrad_lichkov.php
Tak to snad už stačí, diskutujme radši nad samotným počinem!
Jinak se mi taky nelíbí, že se to bude dělat jen do Rapotic, chtělo by to rovnou celé do Jihlavy... Takhle se u osobních vlaků bude muset v Rapoticích přestupovat a rychlíky budou nejspíš nadále v celé trase jezdit v motorové trakci...
Jen tak pro srovnání: podle oznámení EIA na přestavbu uzlu Brno se nové (odsunuté) osobní nádraží mělo stavět od září 2006 :-D
Pokud nechceme skončit s výrazovým arzenálem třináctiletého uhra, tak musíme dodržovat ty nejposlednější pravidla češtiny. O to víc v době instantní komunikace jako je tato.
Každopádně máte pravdu, je to skutečně hnida nejhnidovatější. Asi jako rozdíl mezi "sněží" a "padá sníh"... IMHO je "elektrifikace" a "elektrizace" v případě tratí zcela synonymní, obojí jsem našel v oficiálních dokumentech ČD i stavebních společností. Že vysokoškolský docent bazíruje na nějakém nesmyslu, to je celkem normální stav. Jediný lék je zdravý rozum...;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










