Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
| 3.2.2009 (13:00)
Happy: přeložky nevím, ale optimalizace např. oblouků jsou v plánu.
SzKT: nějak tomu 100% vlastnictví nerozumím. Kdo bude vlastnit co? Vźdyť teď už vše vlastní SŽDC. Nebo se pletu?
Co se týká 240, domnívám se, že i zde je to velmi sporné. Kdyby ČD už dávno nakoupila nějaká slušná dieslová vozidla, úplně by to splnilo svůj účel. Ona totiž hlavní frekvence je na úseku Brno-Třebíč a dále už to viditelně slábne. Ještě se dá uvažovat nad výhodným cestováním Jihlava-Třebíč, ale jen těžko nad cestováním Brno-Jihlava. Tato trasa je velmi dobře obhospodařena dálnicí. U zmiňovaných potenciálně zajímavých úseků by ale mnohem lepší než elektrifikace bylo jednoduše zakoupení nových vozidel. Zrychlení o pár minut totiž prakticky nové cestující nepřiláká...
Huffnagel: Máme se dočkat 100% vlastnictví všeho, co na nádražích souvisí s infrastrukturou v areálech nádraží na SŽDC. Zatím je to v tom docela bordel.
Yves: On kdyby KORDIS koupil za cca. 800 mil. Kč 10 Desir, tak je komfortní a znatelně rychlejší doprava do Třebíče zajištěná i bez drátů. A navíc by to na rozdíl od drátů mělo šanci přilákat i nějaké cestující z aut. Brejlovec (nejen) na 240 tak jako tak nemá co pohledávat, ten patří do muzea.
SzKT: čeho se to máme dočkat?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










