..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 17      Zpráv na stránku:   
04.02.2009 (7:48)  
mates111: ...velmi dobře obhospodařena dálnicí? Myslíte tu silnici z betonových panelů, kde je denně nehoda? Opravdu chceme, aby cestující jezdili do Brna autem?
Happy: přeložky nevím, ale optimalizace např. oblouků jsou v plánu.
SzKT: nějak tomu 100% vlastnictví nerozumím. Kdo bude vlastnit co? Vźdyť teď už vše vlastní SŽDC. Nebo se pletu?
registrovaný uživatel happy 
04.02.2009 (0:58)  
Elektrizace 240 nemá smysl,pokud nebudou udělány přeložky a nebude zvýšena rychlost minimálně na 80 km/h v úseku Okříšky-Zastávka.JInak elektrizace se pro hustou regionální dopravu hodí,protože dokáže značně snížit rozjezdové doby a vlivem rekuperace či pomocného ukládání el.energie i provoz zlevnit.Pro dálkovou dopravu to má smysl,protože trať je sklonově náročná.Nákladní dálková doprava zde prakticky není,protože jezdí po výhodnější trati 250.Co elektrizovat jiného,než sklonově náročnou trať s hustým provozem??žádná jiná obdobná v čr není a 240 si to bezesporu zaslouží nejvíc,narozdíl od tratě Veselí nad Luž-Velenice.Když elektrizovat,tak začít těmi nejvytíženějšími a 240 prostě přišla na řadu
registrovaný uživatel happy 
04.02.2009 (0:51)  
-Mýtus o ekologickém Švýcarsku.někteří z vás narážejí na vyspělost Švýcarska z pohledu rychlého budování elektrizovaných tratí.Omyl.Ono totiž Švýcarům nic jiného nezbývalo.Tato země totiž neměla a nemá velká naleziště uhlí,tudíž buď musela uhlí draze koupit,nebo předělat traťě na elektriku,kterou levně již v té době vyrobily vodní elektrárny.A na motorovou trakci vsadit nemohla,protože benzínový motor byl v plenkách a dieslův ještě vůbec.Proto ta elektrizace.Ryze účelové.Tady bylo uhlí 3 zadnice a proto nebyl ani důvod hledat alternativu.
04.02.2009 (0:16)  
Paninaro (22:06) Domnívám se, že tak jak nejsme schopni zajistit si sami dodávky ropy, nejsme schopni si zajistit ani dodávky elektrické energie. Ona totiž jedna věc je výroba a druhá věc jsou suroviny. My také umíme vyrobit naftu, ale potřebujeme k tomu nejprve dovézt ropu. A stejně tak umíme vyrobit elektřinu, ale potřebujeme k tomu dovézt uranovou rudu, plyn, popř. jinou surovinu. Ano, dnes sice ještě stále těžíme uhlí, ale to také nebude trvat věčně. Navíc při výrobě elektřiny právě z něho vyvstává otázka, zda je pak elektrická trakce ve skutečnosti opravdu ekologičtější, když kvůli ní mizí uhlí zpod Krušných hor. Navíc mám pocit, že možná nejekologičtější by bylo některé tratě rovnou zrušit, aby 810 neznečišťovali ovzduší... Ona ekologie je jedna stránka věci, ale je třeba brát v potaz i ekonomiku. A jak je vidět, jen velmi těžko na nějaké neelektrifikované trati dosáhneme výrazně lepšího ekonomického výsledku po elektrifikaci.

Co se týká 240, domnívám se, že i zde je to velmi sporné. Kdyby ČD už dávno nakoupila nějaká slušná dieslová vozidla, úplně by to splnilo svůj účel. Ona totiž hlavní frekvence je na úseku Brno-Třebíč a dále už to viditelně slábne. Ještě se dá uvažovat nad výhodným cestováním Jihlava-Třebíč, ale jen těžko nad cestováním Brno-Jihlava. Tato trasa je velmi dobře obhospodařena dálnicí. U zmiňovaných potenciálně zajímavých úseků by ale mnohem lepší než elektrifikace bylo jednoduše zakoupení nových vozidel. Zrychlení o pár minut totiž prakticky nové cestující nepřiláká...
registrovaný uživatel Yves 
03.02.2009 (23:47)  
Ono, kdyby babička měla koule je dědeček. Elektrifikace 240ky je na talíři snad 15 let. Jsem rád, že se to konečně rozhoupe. Ona se ta rychlíková doprava skutečně zrychlí, třeba v okolí Třebíče chtějí navýšit rychlost z 60 na 90 km/h. Kdyby jel rychlík z Brna do Třebíče místo 1:10 třeba 0:50, tak plno lidí už na dálnici ničit podvozek nepojede. Kdysi byla i taková teorie, že nějaký německý investor na přestavbu 240ky přispěje a bude si tude provozovat nějakou drobnější nákladní dopravu. Prostě se to plánovalo strašně dlouho a mě těší, že to konečně bude.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
03.02.2009 (23:40)  
Quaws: Jakože miluju SA a jezdím s nimi kam to jde, tak pana Jančuru je třeba brát s rezervou, on už toho napovídal. A až zjsití, že se to klientele nelíbí, tak nechá vše při starém.
Huffnagel: Máme se dočkat 100% vlastnictví všeho, co na nádražích souvisí s infrastrukturou v areálech nádraží na SŽDC. Zatím je to v tom docela bordel.
Yves: On kdyby KORDIS koupil za cca. 800 mil. Kč 10 Desir, tak je komfortní a znatelně rychlejší doprava do Třebíče zajištěná i bez drátů. A navíc by to na rozdíl od drátů mělo šanci přilákat i nějaké cestující z aut. Brejlovec (nejen) na 240 tak jako tak nemá co pohledávat, ten patří do muzea.
03.02.2009 (23:36)  
Yves: DreamBoat vypadá pěkně. O to větší kontrast bude, až se tam dosupí ten brejlovec s béčkama...:-)
registrovaný uživatel Yves 
03.02.2009 (23:32)  
SzKT: Já taky nevím, jak to město vyřeší finančně. Ale ty projekty by byly realizovány společně s velkými komerčními prostory a náklady by se zmenšily o peníze investorů. Podobně předložil starosta návrh na přestavbu autobusového nádraží na stavbu DreamBoat. Futuristická budova ve tvaru vesmírné lodě v ceně 1 mld. Otázkou je, co z toho se zrealizuje. Když už roste v TR největší nákupní středisko na Vysočině, proč neudělat i nejlepší dopravní zázemí v kraji. Copak Jihlavaaaa... :D
03.02.2009 (23:31)  
Yves :-)
SzKT: čeho se to máme dočkat?
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko